Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Puhallin hyytyi yhtäkkiä, ei inahdakaan millään nopeudella. Sulake kunnossa. Irroitin puhaltimen konehuoneesta ja aattelin kokeilla antaa virtaa suoraan akulta. Mutta osaaminen loppui kesken Eli, mihin nastaan mitäkin pitää kytkeä? Linkistä löytyy kuva: http://ergy.fchaps.com/puhallin.jpg
Irtonainen piuha varmaankin akun miinukseen, mutta mihin noista kolmesta akun plussa?
Noi johdothan menee kaikki sulakerasian kautta katkaisijalle, kolme johtoa, kolme nopeutta. Tuo musta joka sulla on kädessä tuossa kuvassa kytketään maihin.
Usein Escortin toimimaton puhallin viittaa sulakerasiaan, varsinkin jos on muitakin sähköongelmia autossa.
Kiitos, samaan päädyin itsekin. Suoraan akulta lähti puhallin toimimaan normaalisti, joten ongelma on jossain muualla
Mitään muuta sähkövikaa en ole havainnut, pitää kurkata tuonne sulakerasiaan. Yleismittari löytyy, mistä ja miten mittaamalla pystyn testaamaan tuon sulakerasian kunnon?
puhaltimen toimimattomuus tosiaan viittaa sulakerasiaan, seuraava vikakohde todennäköisesti on valomuisti. Sulakerasian kuntoa on vähän vaikea todeta sitä purkamatta, hapettuu sisältä. Jotkut niitä on kai kolvailleet kuntoonkin, mutta uus on mun mielestä uus. Käytettyä en itse ostais, jos ei sitten ole varmaa tietoa että on vaihdettu uuteen aiemmin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Mulla (MK6 -97 escort) ongelma on entisen omistajan toimesta kierretty kytkemällä virta kytkimelle ohi sulakerasian alkuperäisen liitännän.
Kytkimelle menevä virtapiuha on violetti-musta: http://kuvablogi.com/nayta/3335998/. Kytkentä on tehty ryöstäjällä, voisihan tuon luotettavamminkin yhdistää, puhaltimen virta on kuitenkin melko iso.
Virta on otettu sulakkeen 18 alemmasta nastasta uros-latta-abikolla: http://kuvablogi.com/nayta/3335999/.
Helppo ainakin tehdä...
Mä nään aina ihan punaista kun nään noita rosvo-virityksiä escortin sulakerasiassa.. On aika yleistä ja siitä voi suoraan arvata sulakerasian kunnon ja sen, että ongelmia on tulossa vielä lisää
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Sierra2.3-16v kirjoitti:Mä nään aina ihan punaista kun nään noita rosvo-virityksiä escortin sulakerasiassa.. On aika yleistä ja siitä voi suoraan arvata sulakerasian kunnon ja sen, että ongelmia on tulossa vielä lisää
juurikin näin oli töissä vastaava tapaus ja kysyttiin uutta sulakerasiaa mutta piru ovat nostaneet hintoja ainakin uudemmassa mallissa oli jotain yli 300e johan siinä rupee olee escortin hinta.
Joo vähän arveluttava tuo entisen omistajan viritys oli itsestäkin, mutta kun katto sähkökaaviosta, niin vaikutti ihan järkevästi kytketyltä. Tuossahan vain puhaltimen sähkö otetaan eri paikasta ja on helppo poistaa jos joskus pitää rasia uusia.
Mulla valomuisti korjaantui kun rasian piirilevyt juotteli näkyviltä osin,mutta puhaltimen syötön korjaus vaatisi sulakerasin piirilevyjen erottamisen toisistaan, jotta pääsee sieltä levyjen välistäkin tinailemaan juotokset.
Tuo 300 tuntuu kyllä aika kovalta hinnalta auton arvoon nähden, noilla hinnoilla kannattas jo melkein alkaa korjaamaan noita rasioita...
Kiitoksia ohjeista ja kuvista jppn! Nyt on liikenteessä yksi Escort enemmän jossa sulakeboksin ongelma kierretty rosvoliitin-patentilla Eli puhallin toimii taas hienosti!
Toivotaan että toimisi nyt talvikauden tuolla ratkaisulla. Ittelle uskottelin ton olevan vaan väliaikainen fiksaus noin mutta saas nähdä