Mondeo 1.8TD -98. Viritys.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ande
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Huhti 2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Mondeo 1.8TD -98. Viritys.

Viesti Kirjoittaja Ande »

Eli onko kukaan virittänyt? Itsellä alkoi tuntumaan että poweria pitäisi alkaa löytymään. Tuntuu vain pirun laiskalta cossun jälkeen.. :( Muutama topikki löytyi aiheesta, mutta eipä niistä mitään irronnut.

Syöttöä sain lisättyä ja voimasavua alkaa jo putkesta tulemaan kunnon kiihdytyksillä. Kyseisellä toimenpiteellä tuntui jo perstuntumalla suuri vaikutus vakioon nähden. Huomattavasti parempi vääntö ja kiihdytys nopeus. Sitä en tiedä oliko kyseessä ahdonalainen syöttö vai ahtamaton. Onko niitä erikseen?

Pumpussa näyttäisi olevan jonkin sortin alkeellinen sähköohjaus, mutta lastuahan siihen ei saa. Ilmamäärä mittarikin näyttäisi löytyvän. Siis mistä kyseisestä pumpusta saadaan lisää kierroksia? Onko erikseen ahdonalainen ja ahtamaton syöttö?Pystyykö ahtoja nostamaan perinteiseen tapaan, kelloa ruuvaamalla?
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Etsi haun kautta on ollut paljon puhetta aiheesta. Pumpussa pitäs olla ahdonalainen syöttö ja ahtamattoman.
Miten paljon laitoit syöttöjä lisää? missä se ruuvi tarkalleen on, jos kuvan saisit niin hyvä..
Oma mondeo TD kaipaa heppoja lisää.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Ande
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Huhti 2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Ande »

jmm79 kirjoitti:Etsi haun kautta on ollut paljon puhetta aiheesta. Pumpussa pitäs olla ahdonalainen syöttö ja ahtamattoman.
Miten paljon laitoit syöttöjä lisää? missä se ruuvi tarkalleen on, jos kuvan saisit niin hyvä..
Oma mondeo TD kaipaa heppoja lisää.
Haun kauttaa löytyy kyllä joo, mutta ei mitään mistä olis oikeesti hyötyä.

Niin jos pumpussa ahdonalainen ja ahtamaton syöttö erikseen. Kukaan ei oikein vain tunnu oikeasti tietävän kumpi on kumpi. Ainakin jokin syöttö on. :lol:

Kun katsoo pumppua edestä päin näkyy siinä kaksi "tulppaa". Ylemmässä tulpassa on 6mm pultti keskellä kiinni. Tähän en koskenut. Avasin kyllä senkin. Tämän alapuolella on toinen tulppa joka on muovinen ja musta. Hankala avata. Ruuvarin ja vasaran avulla tämäkin aukesi. Tämän alta löytyi jonkin sortin "mäntä" jossa reikä. Vaihde silmään ja hiukan liikutella autoa. Niin kauan että esiin tulee kyseinen säätö ruuvi ( kuusiokolo ). Peilin ja taskulampun kanssa tiirailemaan kyseiseen reikään.

Aluksi väänsin ruuvia 0.5 kierrosta vastapäivään. --> Ei jaksanut edes enää käydä tyhjäkäyntiä. Takaisin vakio asetuksiin, eli siitä mistä lähdettiin. Sitten 0.5 kierrosta myötäpäivään. Tulppa kiinni ja koeajolle. VOIMASAVUA alkoi tulla!!! :D :shock: Mutta lisää tullaan ruuvaamaan kun löydetään muut säätö namikat..

Mutta kumpi syöttö tämä on?? Ahdonalainen vai ahtamaton?
Siis missä lienee toinen syöttö ruuvi? Jos sellainen jossakin on?
Ja milläs lisää kierroksia?

Kuvia voin laittaa tässä pian..( kamera lainassa just )
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ande kirjoitti:
Haun kauttaa löytyy kyllä joo, mutta ei mitään mistä olis oikeesti hyötyä.
Jatketaan sitten jossain niissä vanhemmissa, ja yritetään saada sisällytettyä se tieto samaan threadiin.

Jatketaan vaikka tuolla:

http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=67
Lukittu