Scorpio cosworth -95

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
PeltiHeikki
Viestit: 71
Liittynyt: 17 Loka 2008 20:27
Paikkakunta: Simpele

Scorpio cosworth -95

Viesti Kirjoittaja PeltiHeikki »

Tuli hommattua tuommonen saksantuontivekotin Scorpio cosworth 2,9 24v -95.
Huoltokirja tietysti saksaksi..eihän siitä mitään tolkkua ota..
Miten tunnistaa minkä tyyppinen laatikko?
Mitä öljyä laatikkoon?
Laatikon öljynvaihtoväli?
Mitä öljyä koneeseen?

Jos joku viittis kattoo suositukset huoltokirjasta, tai mitä litkuja ootte näissä käyttäny?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2550
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio cosworth -95

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

PeltiHeikki kirjoitti:Tuli hommattua tuommonen saksantuontivekotin Scorpio cosworth 2,9 24v -95.
Huoltokirja tietysti saksaksi..eihän siitä mitään tolkkua ota..
Miten tunnistaa minkä tyyppinen laatikko?
Mitä öljyä laatikkoon?
Laatikon öljynvaihtoväli?
Mitä öljyä koneeseen?

Jos joku viittis kattoo suositukset huoltokirjasta, tai mitä litkuja ootte näissä käyttäny?
On vain yksi laatikko joka noissa on... se sähköohjattu automaatti, Onko siis mulkkari kyseessä?
Laattikkoon ihan ATF DKIII, vaihda samalla suodatin.
Itse vaihtanut 2 vuoden välein laatikon öljyt.
Moottoriin 5w-30 öljyä.
Vaihda tehostimen öljyt samalla, ATF.

Jos tarvitset osia niin oma on purussa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
PeltiHeikki
Viestit: 71
Liittynyt: 17 Loka 2008 20:27
Paikkakunta: Simpele

Re: Scorpio cosworth -95

Viesti Kirjoittaja PeltiHeikki »

On vain yksi laatikko joka noissa on... se sähköohjattu automaatti, Onko siis mulkkari kyseessä?
Laattikkoon ihan ATF DKIII, vaihda samalla suodatin.
Itse vaihtanut 2 vuoden välein laatikon öljyt.
Moottoriin 5w-30 öljyä.
Vaihda tehostimen öljyt samalla, ATF.

Jos tarvitset osia niin oma on purussa.
On mulkkari. Entinen omistaja sanoi,että kannattas käyttää foordin omia öljyjä.
Onko merkillä väliä, kunhan on vaan 5w-30 ja ATF DKIII?
Missäs se laatikon suodatin sijaitee ja onko paha vaihtaa? En oo päässy vielä tän alle kattomaan kun muut rojut on pukeilla..

Pitää ottaa yhteyttä jos tulee osille tarvetta. Semmonen pikkujuttu täs on, ettei kestä kaasua heti kun kylmänä käynnistää.N. minuutti pitää lämmitellä,ennen kuin pääsee liikkeelle. Myyjä väitti että vaiva lähtee, kun vaihtaa imuilman lämpöanturin?
Johtosarjoja tähän ei ole vielä uusittu, mutta muuten pelaa kyllä hienosti...
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2550
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio cosworth -95

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

PeltiHeikki kirjoitti: On mulkkari. Entinen omistaja sanoi,että kannattas käyttää foordin omia öljyjä.
Onko merkillä väliä, kunhan on vaan 5w-30 ja ATF DKIII?
Missäs se laatikon suodatin sijaitee ja onko paha vaihtaa? En oo päässy vielä tän alle kattomaan kun muut rojut on pukeilla..

Pitää ottaa yhteyttä jos tulee osille tarvetta. Semmonen pikkujuttu täs on, ettei kestä kaasua heti kun kylmänä käynnistää.N. minuutti pitää lämmitellä,ennen kuin pääsee liikkeelle. Myyjä väitti että vaiva lähtee, kun vaihtaa imuilman lämpöanturin?
Johtosarjoja tähän ei ole vielä uusittu, mutta muuten pelaa kyllä hienosti...
No Fordin omia voi käyttää tai ostaa samaa vaikka Mobilina... ei väliä.
Itse olen käyttänyt Shellin että Mobilin moottoriöljyä ongelmitta.
Laatikon suodatin on laatikossa =) Öljypohjan joutuu irroittamaan.
Atf Dektron III on siis öljy laatikkoon ja o.tehostimeen.
Ei kestä kaasua kylmänä... tuota siihen voi auttaa myös tyhjänkäyntiventtiilin purku, putsaus ja voitelu... se solenoidi tuppaa jumittelee ja aiheuttaa ties mitä, imusarjan päältä löytyy, helppo purkaa. Puhdistus öljyä solenoidin sisään, tikulla hellästi painelee tappia sisään, pidä tappi ylöspäin ja laita puhdistus spraytä sisään niin monta kertaa kun on täysi. anna likoa pari minuuttia, ota puhdas paperi ja käännä tappi alaspäin, tapilla taas painelet niin kauan kun tulee liuotinta ulos, toista niin kauan kun ei puhdistus spray enään värjääny.
Imuilman anturi voi olla todelle likainen koska jos EGR ei ole poistettu käytöstä... senkin voi puhdistaa.
Moottorinlämpö anturi kannattaa kanssa vaihtaa, se 2 johtonen.
Rallattaako venttiilit pitkään kun kylmänä käynistää? Jos rallattaa niin tarvii moottorin sisäpesun ala Forte tai vastaava.

Missä kunnossa on alusta? minulla olisi edullisesti saatavilla vähän ajettu alusta Farkku cossuun...
http://www.riceracing.net/Gallery/thumb ... hp?album=2
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
PeltiHeikki
Viestit: 71
Liittynyt: 17 Loka 2008 20:27
Paikkakunta: Simpele

Re: Scorpio cosworth -95

Viesti Kirjoittaja PeltiHeikki »

Pitänee joku ilta puhdistella nuo kääkäleet, kiitoksia vinkeistä. Venttiilit ei mielestäni rallata yhtään sen enempää kylmänä, kuin lämpimänä. Alusta tuntuu ainakin ajossa jämäkältä, mutta perse rupee roikkumaan aika helposti etenkin jos lataa konttiin tavaraa. Tää on sedani, liekkö sitten samat kalikat alustassa?

Yks ropleema ois kanssa vara-avain. Ainoo avain joka miulla tähän on, merkattu punaisella täpällä eli alkup. vara-avain. Jos teetän siitä kopion, ni pitäs ilmeisesti olla pää-avain, jolla sais ajoneston koodattua. Naapurikunnan Ford huolto ei osannu auttaa asiassa.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2550
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio cosworth -95

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

PeltiHeikki kirjoitti:Pitänee joku ilta puhdistella nuo kääkäleet, kiitoksia vinkeistä. Venttiilit ei mielestäni rallata yhtään sen enempää kylmänä, kuin lämpimänä. Alusta tuntuu ainakin ajossa jämäkältä, mutta persikka rupee roikkumaan aika helposti etenkin jos lataa konttiin tavaraa. Tää on sedani, liekkö sitten samat kalikat alustassa?

Yks ropleema ois kanssa vara-avain. Ainoo avain joka miulla tähän on, merkattu punaisella täpällä eli alkup. vara-avain. Jos teetän siitä kopion, ni pitäs ilmeisesti olla pää-avain, jolla sais ajoneston koodattua. Naapurikunnan Ford huolto ei osannu auttaa asiassa.
Et saannut punaista avainta mukaan? Sehän kuuluu auton mukaan, sillä tehdää ne kopiot...
Farkun takapään alustan osat ei käy sedaniin :-(
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
PeltiHeikki
Viestit: 71
Liittynyt: 17 Loka 2008 20:27
Paikkakunta: Simpele

Re: Scorpio cosworth -95

Viesti Kirjoittaja PeltiHeikki »

Tää on tuotu 2004 suomee jollekkii vanhalle papparaiselle...sehä sen punasen on varmaa hävittäny...
Vastaa Viestiin