Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
eli ilmastoinnin painikkeen valo palaa mut käy nopeasti pois n.10sekunnin välein eikä kylmää ilmaa tule. käytin jo akun miinuskenkää irti pariksi minuutiksi mut ei vaikutusta. ilmastoinnin rele ei naksahda ees ja yhdistin releeltä johdolla ne (muistaakseni 3-5) paikat eikä kompura käynnistynyt.
flekti kyl pyörii paikallaan ollessa ilmastointi päällä. ohjeita/vinkkejä suomeksi kiitos, ku eka ilmastoinnillinen auto kyseessä!
oletko kattonut että se ilmastointi kompura pyörii varmasti (myös se hihnapyörän pääty)?. onko ilmastointia huollettu millon viimeks?. onko siellä edes tarpeeksi nesteitä tallella putkistoissa sillä yleensä noissa ilmastoinneissa on magneetti venttiili jossain päin putki linjoja ja jos siellä paine laskee liikaa eli nesteet on vähissä tai on vuotoja niin se magneetti venttiili menee kiinni ja sulkee osan putkistosta ja katkaisee virran ilmastoinnin kompressorilta jottei se pääse vaurioitumaan pyöriessään tyhjänä.
todennäköisesti repsikanpuolelta konehuoneesta ja laturinhihna pyörittää sitä kompressoria (voi olla myös omalla hihnalla en ole varma koska en ole ikinä tämmöistä fordia tutkinu). laita ilmastointi päälle mutta älä laita ihan kylmän säädintä tappiin vaan jätä hieman vajaaks sieltä kylmästä päästä ja mene kartsomaan konehuoneesta että pyöriikö jokainen hihna pyörä. nyt ilmastoinnin kompuran hihnapyörän pitäisi pyöriä aina välilä ja välillä sen pitäisi lopettaa pyöriminen kuuluu myös naks ääni samalla kun se katkoo stä kompressorin toimintaa. jos laitat kylmimmälle niin sen hihna pyörän päädyn pitäisi pyöriä lähes koko ajan. ja auton on olta koko ajan käynnissä.
Seuraava kokeilemisen arvoinen asia olisi koittaa johdoilla suoraan ilmastoinnin kompressorilta akulle että toimiiko koko kompressori (mutta omalla vastuulla). ei omassa autossa ainakaan tullu mitään vikaa kun nopeasti koitin että pyörähtikö kompura kun yhdistin sen akkuun johdoilla.
Zoni kirjoitti:eikä pyöriny hihnapyörä ollenkaa ku n.5min tuijotin silmiä räpsyttämättä..eikä mitään napsumistakaan kuulunu.
siis ymmärsinkö oikein ettei kompuran päässä oleva hihnapyörä pyöri OLLENKAAN? Eli hihna kokoajan luistaa kompuran pyörän kohdalla? Eikös sillon kompuran laakeri oo porsinut?
EN mä näistä paljoa tiedä, mutta eikö kompurankin hihnapyörän pitäis pyöriä vapaana ihan niinkuin muutkin hihnapyörät (siis laturi, ohjaustehostin jne) ja sitten kun kompura lyö päälle niin se yhdistää jonkun magneetin kompuran sisällä jnejne...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
tuo konehuone on nii pirun ahdas ettei sinne taho nähä millää. en tiiä millo on aineita lisätty, joku tarra löyty josta ei saa mitää selvää.
Juu jos mä oikeen hihnapyörän löysin nii se ei pyöriny ollenkaa. vai toimiiko se sillee et siel on hihnankiristin tai joku joka siirtää sitä kompuran lautasta et se ottaa hihnaan aina ku kompura haluaa päälle!??
niinkuin (yritäedes) kirjoitti niin hihna pyörän kuuluu pyöriä aina kun kone käy mutta hihnapyörän päädyssä oleva levy pyrii muun pyörän mukana vain silloin kun ilmastointi kompura on päällä. ja jos koko hihna pyörä ei pyörisi sen varmasti huomaisi koska kuuluisi järkytävä hihnan vinkuminen. mutta jatketaan aihetta kunhan saat sen johto kokeilun tehtyä niin auttaa jo paljon sillä jos kompura ei pyörähdä suoralla virralla niin kompura on sillon todennäköisesti paskana, mutta jos pyöriin niin epäilisin sitä magneetti venttiili osaa joka on katkaissut virran kompuralta joko liian vähäisten paineiden takia järjestelmässä tai sit vuoto tai jotain muuta mielenkiintoista.
noin kuukausi sitten käytin focusta ilmastointihuollossa, makso 59e ja ihan uus boshin kone oli
kylmä ainetta oli 1159g vaik 745g pitäis olla, ei ollu vuotoja yms mut kompura ei lähtenyt pyörimään. tänään sitten vejin piuhat suoraan akulta kompuran liittimiin nii johan lähti pyörimään, muuten ei pyöri ollenkaan. mittasin nii 6v tuli kompuralle virtaa jolla ei lähe pyörimään (vaatii sen 12v)
käytin kojelaudasta paneelin irti ja tutkin a/c napin mut mitä siitäkään kattoo ku virtapiiri takana eikä juuri muuta kun se nappi joka kyllä liikku. eli ainoa vaihtoehto on vissii enää ilmastoinnin rele.. antaa vain herätteen läpi? miten sen sai "ohitettua" ja minkähintaisia uutena?
ja se vielä et ku akulta yhistää johot kompuralle nii kompuran magneettiventtiili vetäsee ainoastaan hihnapyörän päädyn kiinni hihnapyörään jolloin kompura alkaa pyöriä mukana, ei sillä kyllä mitään pitäis pystyä hajottamaan.