Voorttiin kallistui tämänkin sällin pää... :D
Voorttiin kallistui tämänkin sällin pää... :D
Eli ikää on vasta 17,48 vuotta ja ostin itselleni Mondeo 2.0 GT:n. Nyt tarttis tietää, et miten tohon sitten sais metsästettyä hevosen jos toisenkin... Onko kukaan kokeillut nokkien vaihtoa, jos on niin paljonko niillä saadaan tehoa lisää?
Ei ol rahast kiine! 

juu niinpä, ei sitä tehoa heti tarvii olla paljon. vaikka tuntuu vähän laiskalle autolle varmaan hetken päästä, nii silti pitäisin ihan vakiona ainakin ekan "vuoden" varsinkaan jos ei oo ajanu hirveesti autolla. panostaa ne "ylimääräset" rahat mieluummin alustaan ja renkaisiin/vantesiin.Franu kirjoitti: Toivottavasti sulla on toinen, paljon tehottomampi auto jolla opettelet ensin ajamaan!!!!
Toivottavasti sä kävit autokoulun ja opettelit siel ajamaan normaaliliikenteen seassa... toivottavasti et tapa kortitta ajamalla ketää mun tuttua (etkä itteäs)Franu kirjoitti:Käsittääkseni jokkista ei ajeta normaaliliikenteen seassa.... Toivottavasti et tapa tehokkaalla autollasi ketään mun tuttua (etkä itteäs)!

Vai meinaatko et se suoraa jokkisradalta hyppää liikenteeseen.

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Noo. Ei niin herkästi herneitä nenuun. Vaan eipä oo vastauksissa kehumista tähän asti ollut. Osaako loppupeleissä joku sanoa koska sitä autoa saa alkaa piristämään? Vai vuosi... Ei sentää mitään kilometrirajaa???
Ei se auton kaasu siitä on-off malliseksi muutu jos sitä vähän piristää.
Jos TuneR olis ostanu esim. St220 mallin niin tuskin olis kukaan alkanu moralisoimaan.
Jos et vielä vallan saanu tarpeekses koko foorumista niin kysäse vaikka tuolla tekniikka puolella tota tehohommaa jos tulis asiallisempaa palautetta.
Ei se auton kaasu siitä on-off malliseksi muutu jos sitä vähän piristää.
Jos TuneR olis ostanu esim. St220 mallin niin tuskin olis kukaan alkanu moralisoimaan.
Jos et vielä vallan saanu tarpeekses koko foorumista niin kysäse vaikka tuolla tekniikka puolella tota tehohommaa jos tulis asiallisempaa palautetta.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Joo en Franu millään pahalla tuota tarkoittanut. Ei pitäisi arvostella ihmistä et jos ajaa kilpaa esim. jokkista niin ajaa sitten liikenteessäkin niin, kyllähän niitäkin valitettavasti aina löytyy. Mutta tuolla jokkiksella ja hanskassa pysymisellä taisi tarkoittaa sitä että ei haittaa vaikka autossa olisi enemmänkin voimaa ja osaisi silti sillä ajaa.
Pitää ne kilvan ajot siel radalla tai pätkällä eikä vie niitä normaaliin liikenteeseen. Ainakin päteny mulle(ehkei ihan aina kuitenkaan.)
Kyllähän se voima ei koskaan ole pahitteeksi. Helpottaa huomattavasti esim. ohitustilanteissa. Parempi et menee ohi eikä vain meinaa rinnalla.
Mun puolesta ihan hyvä topic jos vain alkaa tulla niit asiallisia vastauksia. Itsehän en noista hirveesti tiedä, kun painotun vahvasti tuohon OHC puolen tuntemukseen.
Pitää ne kilvan ajot siel radalla tai pätkällä eikä vie niitä normaaliin liikenteeseen. Ainakin päteny mulle(ehkei ihan aina kuitenkaan.)
Kyllähän se voima ei koskaan ole pahitteeksi. Helpottaa huomattavasti esim. ohitustilanteissa. Parempi et menee ohi eikä vain meinaa rinnalla.
Mun puolesta ihan hyvä topic jos vain alkaa tulla niit asiallisia vastauksia. Itsehän en noista hirveesti tiedä, kun painotun vahvasti tuohon OHC puolen tuntemukseen.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Ei voi mitään... Pakkohan tääl on käydä
No budjetti olis alus siinä 1000€. ja töitä tehään kokoajan, mut ei sitä kaikkea työstä ansaittua viitsi laittaa autoon...
Varmaanki putkisto olis aika oleellinen osa ja toi putkifirma Martelius sijaitsee ihan naapurikunnassa... vai saadaanko sillä jotain merkittävää hyötyä tai vaan ääntä? Ei sillä, että se ääni olis pahitteeks.. 



Ei ol rahast kiine! 

http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=301
Tuosta vois olla hyvä lähteä, joskaan ei hirveetä hyötyä muuten vakiossa autossa ole, mutta olis ainakin hyvä perusta muille trimmauksille.
Muuten vois antaa tämän topicin olla tässä, ja siirtyä rupattelemaan tekniikasta tekniikka puolelle.
Tuosta vois olla hyvä lähteä, joskaan ei hirveetä hyötyä muuten vakiossa autossa ole, mutta olis ainakin hyvä perusta muille trimmauksille.
Muuten vois antaa tämän topicin olla tässä, ja siirtyä rupattelemaan tekniikasta tekniikka puolelle.

Jaa nuorena vai.. kyllä ne vanhemmatkin niitä testaa.. jopa papparaisten kans oon joutunu kilpasille ohitustilanteessa.. Ja itte olin 28v kun laitoin turbo croman jota toiki piti testailla.. eli ei ainoastaan nuoret.. eikä se ajokokemus siinätapauksessa enää auta jos vauhtia on abaut 200 ja rengas räjähtää.. Voi vain lukee rukouksen ja panna silmät kiinni.. Ja se rengas voip räjähtää niin 18 ku 60 kesäselläki.. Eiks se oo niin että mitä isot pojat edellä sityä nuoremmat perässä..Juippa kirjoitti:Relatkaa vähän, jos joku haluu voortiinsa saada mari lisähepoa niin mikäs siinä! Kyllä kaikki hurjastelee välillä nuorena ja kokeilee rajoja, oli sitten tehokas auto tai ei.

No joo no tota megaruuttaa en kyllä lähtis ekana asentamaan ellet meinaa koko pirssiä uusiks pistää.
Toi perus "ensimmäisen asteen" viritys resepti on se kartioputsari, peltisatsi, putkisto uusiks( myös katit kisamalleihin tai pois
) ja sitte joku moottorinohjausyksikön rinnalle asennettava lisäboksi. Suosittelen taas sitä http://www.sporttiauto.com kauppaamaa perfectpower smt6:sta kiun semmonen itelläkin on. On hemmetin yksinkertainen asentaa, halpa ja riittää ihan varmasti ohjaamaan aika pitkälle tota mottia viritysasteesta riippumatta. Jos siis meinaat vaparina pitää sen.
Siinä melkein kaikki mitä pystyy konetta aukomatta tekemään. Seuraava "aste" viekin sitte jo ihan erilailla rahaa.
Noi vois vielä saada tonnilla hommattua. Riippuu paljonko esim. putkiston kanssa osaat ite tehdä. Noilla vois riippuen kuinka hyvin esim. putkiston saa rakennettua ja koneesta riippuen semmosen 20-30heppaa hyvinkin tulla lisää ja hyvästi vääntöä.
Nii joo ja se katin poistaminen kokonaanhan on sitte "laitonta" jos et tiennyt

Toi perus "ensimmäisen asteen" viritys resepti on se kartioputsari, peltisatsi, putkisto uusiks( myös katit kisamalleihin tai pois

Siinä melkein kaikki mitä pystyy konetta aukomatta tekemään. Seuraava "aste" viekin sitte jo ihan erilailla rahaa.
Noi vois vielä saada tonnilla hommattua. Riippuu paljonko esim. putkiston kanssa osaat ite tehdä. Noilla vois riippuen kuinka hyvin esim. putkiston saa rakennettua ja koneesta riippuen semmosen 20-30heppaa hyvinkin tulla lisää ja hyvästi vääntöä.
Nii joo ja se katin poistaminen kokonaanhan on sitte "laitonta" jos et tiennyt


Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vaparin hytöyä viritetyssä koneessa tuskin kukaan on käyny kieltämään. Eikä tossa katin takasin ruuvaamisessakaa niin iso työ ole jos laipoilla tms. laittaa. Mutta kuten sanoin niin voihan sinne kisakatit laittaa... taitaa vaan budjetti kusta ankarasti siinä vaiheessa.
Katin dumppaamisella kun on todellakin havaittava ero ylä kierroksilla. (tietysti sekin on konekohtainen) Sitäkään tuskin porukka alkaa kieltämään.
Mutta eipäs aleta enää täällä jahkaamaan samasta aiheesta, ettei napsahda lukkoon

Mutta eipäs aleta enää täällä jahkaamaan samasta aiheesta, ettei napsahda lukkoon

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96