sierran etuiskari kymysys
sierran etuiskari kymysys
Sierran etuiskarit, minkähän verran paksu tuo tolppa on alapäästä perus sierrassa, onko v6:ssa paksumpi tolppa?
Re: sierran etuiskari kymysys
2wd V6:ssa on sama olkatuki kuin vapari nelipyttyisissäkin ja ymmärtääkseni iskarikin on sama (paksuus taisi olla 50mm, ei muista ulkoa ja mauseria ei löytynyt
). Jousi on hieman jämympi kutoskoneessa, kuin kevyemmissä versioissa.
2wd kossussa on myös saman paksuinen iskari, mutta hieman lyhyempi erilaisen olkatuen takia.

2wd kossussa on myös saman paksuinen iskari, mutta hieman lyhyempi erilaisen olkatuen takia.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: sierran etuiskari kymysys
Kellä mitään vinkkiä kun etuiskarin alapään kiristyspultti napsahti poikki ja omat niksit on loppu!!
meinasin että poraan läpi ja yritän esim lämmittämällä ja vastakierretapilla mutta oli tuo pultti niin kovaa materiaalia että napsahti sitte kaiken hyvän päälle vielä 1,5mm metalliterä tonne pultin keskelle.. tuossa muutama kuva: http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 10251.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 10231.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 10231.jpg/
SIERRA RS Cosworth -91 2WD porrasperä
SIERRA 2.0 CLS-DOHC -93 porrasperä
SIERRA 1.6 OHC LASER -88 porrasperä
SIERRA 2.0 CLS-DOHC -93 porrasperä
SIERRA 1.6 OHC LASER -88 porrasperä
Re: sierran etuiskari kymysys
On, pura jarru pois, irrota molemmat pallonivelet olkatuesta, avaa iskarinyläpään kiinnitys ja pistä koko asetelma esim. ruuvipenkkiin tai etsi paikka jossa pylväsporakone.. Tulee ainakin pultti pois, vaikka itse pultin paksuisella poralla. Huom: Jos poraat koko pultin pois kerralla, ilman vastakierre kikkailuja, niin tee sen kokoinen reikä että siihen on mahdollista kiertää uudet alkuperäisiä mittoja vastaavat jengat-Saku- kirjoitti:Kellä mitään vinkkiä kun etuiskarin alapään kiristyspultti napsahti poikki ja omat niksit on loppu!!![]()

Se tais olla joku 10(?)mm pultti joten aavistuksen pienemmällä terällä poraus

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierran etuiskari kymysys
Tämä kävi itselläki mielessä mutta eihän jarruja tarvihe ilmata uusiksi jos otan irti?duckworth kirjoitti: On, pura jarru pois, irrota molemmat pallonivelet olkatuesta, avaa iskarinyläpään kiinnitys ja pistä koko asetelma esim. ruuvipenkkiin tai etsi paikka jossa pylväsporakone.. Tulee ainakin pultti pois, vaikka itse pultin paksuisella poralla. Huom: Jos poraat koko pultin pois kerralla, ilman vastakierre kikkailuja, niin tee sen kokoinen reikä että siihen on mahdollista kiertää uudet alkuperäisiä mittoja vastaavat jengat![]()
Se tais olla joku 10(?)mm pultti joten aavistuksen pienemmällä terällä poraus

SIERRA RS Cosworth -91 2WD porrasperä
SIERRA 2.0 CLS-DOHC -93 porrasperä
SIERRA 1.6 OHC LASER -88 porrasperä
SIERRA 2.0 CLS-DOHC -93 porrasperä
SIERRA 1.6 OHC LASER -88 porrasperä
Re: sierran etuiskari kymysys
Ei tarvii ilmata, kunhan et ota letkua irti satulasta...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierran etuiskari kymysys
oorrait, kiitosta taas vinkeistä ettei tartte sierraa romuksi pistääduckworth kirjoitti:Ei tarvii ilmata, kunhan et ota letkua irti satulasta...


SIERRA RS Cosworth -91 2WD porrasperä
SIERRA 2.0 CLS-DOHC -93 porrasperä
SIERRA 1.6 OHC LASER -88 porrasperä
SIERRA 2.0 CLS-DOHC -93 porrasperä
SIERRA 1.6 OHC LASER -88 porrasperä
Re: sierran etuiskari kymysys
Näitten vanhojen %&skojen (anteeksi: autojen) kanssa turatessa pitää olla lehmän hermot ja rutosti wd40:stä.-Saku- kirjoitti: oorrait, kiitosta taas vinkeistä ettei tartte sierraa romuksi pistääkunha nyt ei nasaha ne satulan pultit poikki

Yleensä noissa hankalissa paikoissa on auttanut, että kiertää pulttia pikkuisen takaisin ja lutraa irroitusöljyä samalla. Aika kun alkaa hirttämään kiinni, niin takas. Noi satulan pultit ei kyllä helpolla katkea - onneksi.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: sierran etuiskari kymysys
Jos vastakierretappi tai joku muu kova katkeaa porattavaan paikkaan niin betoniporasta saa teroitettua sellaisen poran jolla poraa vaikka viilaan reikiä. Ei kovin pitkäikäinen mutta eipä nuo paljoa maksa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala