Noissa alkuvuosien Ford Focuksissa moottorikoodi on FYDA ja myöhemmin (n. 2001 -->) FYDB. Vanhemmassa on alumiininen venttiilikoppa ja myöhemmin kai yleensä muovinen. Ja ainakin venttiilien pituudessa on eroja, joten varmasti muuallakin.
Onko tarkkaa tietoa, mitkä ovat olennaisimmat erot? Ja voiko FYDA-autoon laittaa FYDB:n peruskoneen (apulaitteet ja imu-/pakosarja vanhasta), vai tuleeko ongelmia? Meneekö esimerkiksi uusi kytkin vanhaan laatikkoon tai vanha kytkin uuteen koneeseen? Saako vanhan ilmastoinnin kompressorin asennettua uuteen koneeseen (ja onko valmis paikka, jos koneessa ei ilmastointia alunperin ole)? Ovatko liittimet ja ruiskun paikat samanlaiset?
(Ongelma siis on, että koneesta on männänrenkaat yhdestä pytystä jumissa, joten kone tai alakerta on vaihdettava, ja edullisista vaihtoehdoista tarjolla olisi vain FYDB-konetta.)
-Zero
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
FYDA- ja FYDB-moottori, onnistuuko vaihto?
Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Hyppää
- Ford-Club tiedottaa
- ↳ Tiedotteet
- ↳ Tapahtumat
- Jäsenalue
- Rekisteröityneet käyttäjät
- Kaikille
- ↳ Foorumin pelisäännöt ja käyttö
- ↳ Autotalli
- ↳ Autoilu
- ↳ Sana on vapaa
- ↳ Keskustelun kehittäminen
- Ford Tekniikka
- ↳ Alusta
- ↳ Kori & sisusta
- ↳ Autohifi
- ↳ Autosähkö
- ↳ Tekniikka
- Malli ryhmät ja sivustot
- ↳ Transitmiehet
- ↳ Yleistä keskustelua transiteista
- ↳ Apua ongelmiin
- ↳ Transit projektit
- ↳ Cortina Club
- ↳ Consul & Granada
- ↳ ANGLIA Club
- ↳ FordMclub
- ↳ Ford-freak
- ↳ Ford-freak overdrive foorum
- ↳ Taunus club foorum
- ↳ Cosworthrsclub / CRSC foorumi
- ↳ Fmoc
- Kaupalliset alueet
- ↳ -Tarjouksia yhteistyökumppaneilta-
- ↳ Ostetaan ja Myydään ajoneuvot
- ↳ Ostetaan ja Myydään varaosat / Tarvikkeet
- ↳ Ostetaan ja Myydään Klassikkot / Tarvikkeet
- ↳ Autoiluun liittymättömät Osto- ja Myynti-ilmoitukset
- ↳ Lahjoitetaan