Käyntihäiriö

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
FM-98

Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja FM-98 »

Mulla on 4D Mondeo -95 2.5l-V6-24V-Automatic-BFP/270
Jos ollakin olis kokemusta/tietoo vian korjaamisesta?

Kun lähtee liikkeelle/kiihdyttää liikenteessä niin moottori selvästi käy vajailla pytyillä (röpröttää).
Ed. omistaja oli väittäny vaihtaneensa jonkin boxin kun oli sammunu pihaan, oli virrat tullu mut ei ollu käyntiin lähteny.
Nyt auto toki käy ja kiihtyy rauhallisella painalluksella, mut liikkeelle lähtö ja esim. ohitus ei onnistu kuten pitäisi, missä vika?
Eräs kaveri sanoi et tarkastaisin sytkän, jakajan/johdot/tulpat, eli jos ei saa kunnon kipinää esim.kiihdytettäessä.
Moottori käy tasasta lämpöö ja mitkään merkkivalot ei ees vilahda eikä mitään vika koodejakaan näy.
Olisin kiitollinen edes joistain vihjeistä vian etsimiseksi kun ei viitsi viedä korjaamolle (hinnat)
ja leima aikakin rupee lähenee loppuaan.
Kiitos vastauksista etukäteen.
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Tarkistuta puristukset joka sylinteristä. Itellä vastaavaa vikaa oli tossa 1,8 koneessa ja puristus mittauksella selvis et venttiilejä jäi auki. Tosin pakkasella (-10 ->) ei sitten enää lähtenykkään käyntiin muuten kuin hinaamalla.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
vesa
Viestit: 71
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:13
Paikkakunta: nastola

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja vesa »

itse ostin ebaysta MAF anturin vikaa etsiessäni.lopputulos oli että kulki hyvin pintakaasulla mutta kun pisti täydet peliin niin on kun ois hakannu käsiä yhtee. voisi olla vikaa MAF anturissa ,voisit koittaa puhdistaa. mulla 2.5 V6 2002.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Itsellä kerran röpötti, pysty kiihdyttää vaan pintakaasulla etc... katti oli tukossa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vastaa Viestiin