sierran mystinen ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mrleet

sierran mystinen ongelma

Viesti Kirjoittaja mrleet »

joo elikkä siis sierra 2.0doch i vm 90. tällänen ongelma tuli kun tossa yks päivä käynnistin. eli ruiskusta toisesta päästä poksahti irti tollanen kiekko. tässä on pari kuvaa
http://imageshack.us/photo/my-images/707/dsc0003br.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/809/dsc0001xb.jpg/

eli sierra toiminu ihan täydellisesti. aina lähtee käyntiin nätisti. nyt kumminki ei lähteny ja käyntiin ja poks kuulu kun irtos irti tuo :( onko kellään ideää mikä on pielessä :O?
tepsu123

Re: sierran mystinen ongelma

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Ensimmäiseksi tulee mieleen että onkohan ollu liian kova bensanpaine ku toi tulppa on irronnu. Elikkäst polttoaineen paineen säätö olis pielessä, ruiskusuuttimet tukossa voi toki vanhemmiten kans väsyä jolloin jokin vastaanlainen osa pettää.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
mrleet

täytyy alkaa selvitteleen heti kun tästä krapulasta pääsee :twisted:
mrleet

noniin tänään tuli vähän tutkailtua. koitin vielä saada sen korkin takasin paikoillee ja vähän jesaria päälle että jos sattuu poksahtaa irti niin ei lennä tuulilaasiin taas :D joo nyt alkaa kuulostaa siltä että vika ois joko sytytyksessä tai bensansaannista. kokeiltiin pari kertaa käyntiin ilman sitä korkkia. no kerran se hörähti ja pakoputksesta mustat sauhut. toisella kerralla siitä korkin reiästä musta pöllähdys. sitten sen jälkeen kun laitettiin korkkia kiin niin ei taho antaa joko bensaa tai ei sytytä kunnolla. ja hei millä tuon bensapaineen pystyy näkemään/säätämään.hieman neuvoja kaipailen näin avuton kun tän asian kanssa olen :oops:
tepsu123

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Sierrasta en osaa sanoo miten ja mistä saa koitettua ton paineen. Mondeossa kun on sitä varten oma venttiili ruisku suuttimien jakotukin päällä. Mulla on siina sininen venttiilihattu jos tosta nyt sitten on hyötyä sierraan.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
emax
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja emax »

Onko tulpanjohdot oikein?
Jos on niin minä vaihtaisin seuraavaksi kampiakselinasentotunnistimen.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
mrleet

tulpan johdot on oikein kun ei niihin oo koskettukkaan. pitää tässä huomenna katella tilannetta lisää. ihmeellisintähän siinä vain oli se että kun aina toiminu täydellisesti ja nyt teki näin :evil:
mrleet

noniin nyt on toi korkki lyöty kunnolla takasin kiinni, ja kappas kummaa nyt lähtee taas normaalisti käyntiin.. mulla kävi villi idea siitä että jos bensaa ollut todella vähän tankissa niin voiko se korkin irtoaminen johtua siitä että kun vähän bensaa tankissa niin sitä myöten bensapaineet kasvanut rajusti?? itse epäilen moista koska en jaksa uskoa siihen että jos vähän bensaa tankissa ni se niin vaikuttaa. tosin sen verran tossa vielä jotain mätää että kierrokset käy turhan korkealla. tyhjäkäynnilla karkeasti 1400 paikkeilla
Vastaa Viestiin