Sierran jakopään hihna
Sierran jakopään hihna
moroo,
totaa osaisko joku kertoa miks mun jakopään hihna ei pysy "keskellä" hammaspyörää vaan menee aina reunalle?
ihan linjassa omastamielestäni on kyllä
2 kertaan laittanut takasin kohilleen ja kiristimen laittanu kunnolla mutta ei, se ei vaan pysy
parikuvaa:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
totaa osaisko joku kertoa miks mun jakopään hihna ei pysy "keskellä" hammaspyörää vaan menee aina reunalle?
ihan linjassa omastamielestäni on kyllä
2 kertaan laittanut takasin kohilleen ja kiristimen laittanu kunnolla mutta ei, se ei vaan pysy
parikuvaa:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Sierran jakopään hihna
Onko sulla se pelliläpyskä siimapyörän ja jakopyörän välis?
Sulla on muuten nokkapyörä väärinpäin. Vetää nokkaa myöhäisemmälle ja tehoaluetta vielä korkeammalle. Osta multa säädettävä
Sulla on muuten nokkapyörä väärinpäin. Vetää nokkaa myöhäisemmälle ja tehoaluetta vielä korkeammalle. Osta multa säädettävä
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran jakopään hihna
jaaa täytyy tarkastaa, pitäis se sielä olla.. Ja väärinpäin? Mitespäin sen pitäis olla ?emax kirjoitti:Onko sulla se pelliläpyskä siimapyörän ja jakopyörän välis?
Sulla on muuten nokkapyörä väärinpäin. Vetää nokkaa myöhäisemmälle ja tehoaluetta vielä korkeammalle. Osta multa säädettävä
Re: Sierran jakopään hihna
Noin päinbomble kirjoitti:jaaa täytyy tarkastaa, pitäis se sielä olla.. Ja väärinpäin? Mitespäin sen pitäis olla ?
http://smg.photobucket.com/albums/v294/ ... uva134.jpg
gti golo palloilija
Re: Sierran jakopään hihna
no voi helvetti , pitääpä heti aamulla mennä kääntämään se... Saako tässä vaiheessa vedota alottelevuuteen ettei ala hävettääAksu kirjoitti: Noin päin
http://smg.photobucket.com/albums/v294/ ... uva134.jpg
kertokaas viel fiksuna että missä asennossa sytkän kuuluu tarkalleen olla? 1pytyn johdon kohdalla? Virranjakajan mukaan siinä pienessä "tapissa" johon tulee ne parijohtoa? On tosta muutama versio tullut joten en siitäkään oo ihan varma.
Mutta kiitokset ainakin tosta nokkapyörästä, vaikuttaakohan tuo siihe hihnan liikkumiseenki?
Re: Sierran jakopään hihna
Ei pitäs vaikuttaa. Jos se pelliprikkaohjuri on sielä paikallaan, niin sitte on joku pyörä jostain syystä vinos, ja väännättää remmiä pois paikoiltaan.
Pyörijä siihen loven kohtaan, sitte lampulla tarkastaa/säätää sytty kohdalleen.
Pyörijä siihen loven kohtaan, sitte lampulla tarkastaa/säätää sytty kohdalleen.
Et todellakaan ole ainut etkä ensimmäinenbomble kirjoitti:no voi helevata , pitääpä heti aamulla mennä kääntämään se... Saako tässä vaiheessa vedota alottelevuuteen ettei ala hävettää
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran jakopään hihna
joo pitääpä tarkastaa toi peltihärpäke, olisko jollain suht tarkkaa kuvaa tosta sytkästä? en oo tosta lovesta nyt ihan varmaemax kirjoitti:Ei pitäs vaikuttaa. Jos se pelliprikkaohjuri on sielä paikallaan, niin sitte on joku pyörä jostain syystä vinos, ja väännättää remmiä pois paikoiltaan.
Pyörijä siihen loven kohtaan, sitte lampulla tarkastaa/säätää sytty kohdalleen.
Et todellakaan ole ainut etkä ensimmäinen
Re: Sierran jakopään hihna
Ei mulla ainakaa mutta 1.pytyn tulpanjohdon kohdassa pitäis jonkumoinen kolo olla.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran jakopään hihna
Mulla teki tota samaa kun olin maalannut kannen ja kiristäjän alle jäi maalia "epätasaisesti". Eli kiristäjän alta kaikki maalit ja paskat pois.
Re: Sierran jakopään hihna
eli nöinkö päin sen pitäis olla?
Uploaded with ImageShack.us
ja eipä tuolla mitään peltilevyä ollut? ei ollu kyllä toisessakaaan koneessa.. vähän epäselvä kuva
Uploaded with ImageShack.us
ja sitten toi sytkä, ei nyt oo mitään käsitystä taas minkä kanssa sen pitäis olla, jos joku viittis pikkasen valasta tyhmää
Uploaded with ImageShack.us
näkyykö tossa jossain nyt sellanen merkki ?
sitten milläs ton hihnapyörän saa tuolta kampiakselin päästä irti? tuntuu olevan niin perkeleen tiukalla, viimeks taidettii pultti koneella avata...
JA jos jollain on se peltirikka sinne kiilahihnan ja hammasrattaan väliin niin ota yhteyttä hetimiten
Uploaded with ImageShack.us
ja eipä tuolla mitään peltilevyä ollut? ei ollu kyllä toisessakaaan koneessa.. vähän epäselvä kuva
Uploaded with ImageShack.us
ja sitten toi sytkä, ei nyt oo mitään käsitystä taas minkä kanssa sen pitäis olla, jos joku viittis pikkasen valasta tyhmää
Uploaded with ImageShack.us
näkyykö tossa jossain nyt sellanen merkki ?
sitten milläs ton hihnapyörän saa tuolta kampiakselin päästä irti? tuntuu olevan niin perkeleen tiukalla, viimeks taidettii pultti koneella avata...
JA jos jollain on se peltirikka sinne kiilahihnan ja hammasrattaan väliin niin ota yhteyttä hetimiten
Re: Sierran jakopään hihna
Se peltilevy olisi hyvä alla... alapyörässä estää hihnan tulemasta liian ulos ja ylä eli nokkaakselin ettei mene liian syvällä...
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=492
Tuossa vähän näkyy sitä alaohjuria.
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=492
Tuossa vähän näkyy sitä alaohjuria.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Sierran jakopään hihna
joo nokka-akselin peltilevy on tossa kyllä mutten kuvan ajaks muistanu laittaa, ja täytyypä hommata tollanen levy siihen alas, jos alkais pysymään hihnakin oikeilla paikoilla mites kuluuko tuo hihna miten jos se sit jotain ohjuria vasten alkaa hankaamaan?NiceMan kirjoitti:Se peltilevy olisi hyvä alla... alapyörässä estää hihnan tulemasta liian ulos ja ylä eli nokkaakselin ettei mene liian syvällä...
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=492
Tuossa vähän näkyy sitä alaohjuria.
Re: Sierran jakopään hihna
Ulosvetimellä se siimapyörä lähtee, se on joskus aika lujas.
Kun otat sitä suojamuovia pois sieltä pyörijän alta niin siinä jakajan rungossa pitäis näkyä pieni kolo. Mutta sekin riittää että laitat pyöriän osoittamaan 1:n tulpanjohtoon ja säädät sitten strobolla sytkän kohdalleen.
Kun otat sitä suojamuovia pois sieltä pyörijän alta niin siinä jakajan rungossa pitäis näkyä pieni kolo. Mutta sekin riittää että laitat pyöriän osoittamaan 1:n tulpanjohtoon ja säädät sitten strobolla sytkän kohdalleen.
ei pitäisi, mutta sen näkee sitten.bomble kirjoitti:mites kuluuko tuo hihna miten jos se sit jotain ohjuria vasten alkaa hankaamaan?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran jakopään hihna
joo tässä tänään tai huamenna saa sen peltirikan siihen niin pääsee kasaamaan.. siimapyöräki lähti ihan nätisti ku vasaralla nakutteli ja nyt enään rikka paikallee, merkit ja kasaus. saas nähä miten vaikutti tuo nokkapyörän väärinpäin oleminenemax kirjoitti:Ulosvetimellä se siimapyörä lähtee, se on joskus aika lujas.
Kun otat sitä suojamuovia pois sieltä pyörijän alta niin siinä jakajan rungossa pitäis näkyä pieni kolo. Mutta sekin riittää että laitat pyöriän osoittamaan 1:n tulpanjohtoon ja säädät sitten strobolla sytkän kohdalleen.
ei pitäisi, mutta sen näkee sitten.
Re: Sierran jakopään hihna
Ongelma on ettei 2l ohc kaasutin sierra käynnisty, eikä oikein tahdon luvatakkaan. Apuvirralla kone pyörii hyvin kuitenkin.
Edellinen hihna katkesi konetta käsin pyöritettäessä merkkeihin ja jakohan hukkui kerrasta..
Kansi tuli kummiskin otettua irti. Plaanattua 1,2mm ohkasemmaksi, imupuolelta isoimmat pärsteet/ valujäljet pois, venttiili ohjurit muotoiltua/ siliteltyä. Ja venttiilien/seetien tiiviste pintojen hionta tiiviksi.
Kanteen asennettiin burton 134 virinokka. Venttiili välykset säädettiin 0.20/25
Sitten itse merkkeihin. Kampiakselin pyörän (konetta edestä katsottuna) vasemman puoleisin iso/syvä ura merkissä sen tapin kanssa. Mäntä YKK.
Nokkapyörän "piikki" laitettu kannen päädyssä olevan reijän kohdalle. Tämän jälkeen laitettu säädettävä nokkapyörä kiinni.
Virranjakaja. Pyörijä osoittaa ( ykköspytyn kohdalle?) virranjakajassa olevaan liittimeen (n. Klo 1 kohille?) Hampaan verran 'vasemmalla' eli olisikohan se sytty myöhäsemmällä sillon? Täysin liittiminen kohdalle laitettaessa tuppaa tusautteleen kaasuttimeen.
Tällä hetkellä startatessa tusauttas kovaa putkeen kerran, ei lupaa. Kone pyörii hyvin.
Kaasutin putsattu, messinkinen ruuvi joka osoittaa venttiilikoppaan n.2 kierrosta auki. Kipinääkin antaa. Tulpat vaihdettu muutama kuukausi sitten. Pyörijä/ virranjakajan kansi vaihdettu.
Ei pitäisi mitään imuvuotuokaan olla missään. Luulisi lupaavan edes jotenkin? Ennen remonttia käynnistyi hyvin.
Olisiko kenelläkään kuvaa tuosta missä asennossa tuon pyörijän kuuluisi olla? Ideoita mitä seuraavaksi?
Edellinen hihna katkesi konetta käsin pyöritettäessä merkkeihin ja jakohan hukkui kerrasta..
Kansi tuli kummiskin otettua irti. Plaanattua 1,2mm ohkasemmaksi, imupuolelta isoimmat pärsteet/ valujäljet pois, venttiili ohjurit muotoiltua/ siliteltyä. Ja venttiilien/seetien tiiviste pintojen hionta tiiviksi.
Kanteen asennettiin burton 134 virinokka. Venttiili välykset säädettiin 0.20/25
Sitten itse merkkeihin. Kampiakselin pyörän (konetta edestä katsottuna) vasemman puoleisin iso/syvä ura merkissä sen tapin kanssa. Mäntä YKK.
Nokkapyörän "piikki" laitettu kannen päädyssä olevan reijän kohdalle. Tämän jälkeen laitettu säädettävä nokkapyörä kiinni.
Virranjakaja. Pyörijä osoittaa ( ykköspytyn kohdalle?) virranjakajassa olevaan liittimeen (n. Klo 1 kohille?) Hampaan verran 'vasemmalla' eli olisikohan se sytty myöhäsemmällä sillon? Täysin liittiminen kohdalle laitettaessa tuppaa tusautteleen kaasuttimeen.
Tällä hetkellä startatessa tusauttas kovaa putkeen kerran, ei lupaa. Kone pyörii hyvin.
Kaasutin putsattu, messinkinen ruuvi joka osoittaa venttiilikoppaan n.2 kierrosta auki. Kipinääkin antaa. Tulpat vaihdettu muutama kuukausi sitten. Pyörijä/ virranjakajan kansi vaihdettu.
Ei pitäisi mitään imuvuotuokaan olla missään. Luulisi lupaavan edes jotenkin? Ennen remonttia käynnistyi hyvin.
Olisiko kenelläkään kuvaa tuosta missä asennossa tuon pyörijän kuuluisi olla? Ideoita mitä seuraavaksi?
Re: Sierran jakopään hihna
Mulla oli samassa tilanteessa se jakajan pyörijä, sen elektrodin kohdalla joka kaikista lähimpänä kuskinpuolen lokasuojaa. Tämänkin jälkeen sai ennakkoa säätää, mutta lähti silti kaasuttelemalla käyntiin.Fyyra kirjoitti: Virranjakaja. Pyörijä osoittaa ( ykköspytyn kohdalle?) virranjakajassa olevaan liittimeen (n. Klo 1 kohille?) Hampaan verran 'vasemmalla' eli olisikohan se sytty myöhäsemmällä sillon? Täysin liittiminen kohdalle laitettaessa tuppaa tusautteleen kaasuttimeen.
Tällä hetkellä startatessa tusauttas kovaa putkeen kerran, ei lupaa. Kone pyörii hyvin.
Jos tosiaan paukkuu, eikä lupaa, niin pyörijä aika varmaan väärän elektrodin kohdalla..
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran jakopään hihna
Pitää koittaa siirtää sitä hampaalla vielä ja katsoa tuleeko muutosta.
Re: Sierran jakopään hihna
Ja tulpanjohdot oli varmasti oikeassa järjestyksessä..
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
Re: Sierran jakopään hihna
Voin yrittää pistää kuvaa vielä niistä.
Jakopäästä jos lasketaan sylintereitä vaihdelaatikkoon päin 1-2-3-4. 1.sylinterin tulpanjohto lähtee (konette edestä päin katsottanu) kuskin puolen lokasuojaan "suuntaavasta elektrodista, johon pyörijä lähes osoittaa. Myötäpäivään kun rullataan niin 3.syltyn johto lähtee siitä 3.sylinteriin. Sitten lähtee 4.sylinterin johto (vaihdelaatikon "päädyssä" ns.viimeselle pytylle.) Ja sitten 2.sylinterin johto lähtee 4 ja 1 välistä ja 1.syl yksi numberi lootaan päin.
Koitan pistää kuvaa siitä, en osaa vaan selittää kunnolla. Pitää kummiskin tarkistaa vielä.
http://imageshack.us/photo/my-images/29/052ac.jpg/ Tulpanjohdot
Toivottavasti saa jtn selvää. Kuva ennen remonttia, mutta tuolla lailla ne johdot ovat tällä hetkelläkin. Ruppuset on johdot, varsinkin nelosen.. Mut lähes kokoajan mitä auto minulla on ollut on toiminut noilla.
http://imageshack.us/photo/my-images/443/img0375z.jpg/ Pyörijä
Vanha kuva tämäkin, mutta täsmälleen tuossa asennossa se pyörijä siellä nytten on. Ja siitä kohdalta lähtee ykköselle tulpan johto.
Jakopäästä jos lasketaan sylintereitä vaihdelaatikkoon päin 1-2-3-4. 1.sylinterin tulpanjohto lähtee (konette edestä päin katsottanu) kuskin puolen lokasuojaan "suuntaavasta elektrodista, johon pyörijä lähes osoittaa. Myötäpäivään kun rullataan niin 3.syltyn johto lähtee siitä 3.sylinteriin. Sitten lähtee 4.sylinterin johto (vaihdelaatikon "päädyssä" ns.viimeselle pytylle.) Ja sitten 2.sylinterin johto lähtee 4 ja 1 välistä ja 1.syl yksi numberi lootaan päin.
Koitan pistää kuvaa siitä, en osaa vaan selittää kunnolla. Pitää kummiskin tarkistaa vielä.
http://imageshack.us/photo/my-images/29/052ac.jpg/ Tulpanjohdot
Toivottavasti saa jtn selvää. Kuva ennen remonttia, mutta tuolla lailla ne johdot ovat tällä hetkelläkin. Ruppuset on johdot, varsinkin nelosen.. Mut lähes kokoajan mitä auto minulla on ollut on toiminut noilla.
http://imageshack.us/photo/my-images/443/img0375z.jpg/ Pyörijä
Vanha kuva tämäkin, mutta täsmälleen tuossa asennossa se pyörijä siellä nytten on. Ja siitä kohdalta lähtee ykköselle tulpan johto.
Re: Sierran jakopään hihna
Meikäläisellä ainakin ton pyörijän pitää olla 45 astetta vastapäivään tosta sun kuvan asennosta.
Re: Sierran jakopään hihna
Pitää koittaa sillä laillakin. Sullakin 2l kaasari ohc?
Re: Sierran jakopään hihna
Joo 2litranen ohc kaasari on mutta nyt kun tarkemmin ajattelee niin mulla se koko jakaja on käännettynä enemmän vastapäivään . Se johto rykelmä lähtee mulla aikalaille suoraan imusarjan alle. Ja jos tussauttelee kaasarista käynnistettäessä niin sytkä on ihan liian aikaisella. Ja myös jos jako on yhen hampaan pielessä niin voi kaasarissa paukkua.
Re: Sierran jakopään hihna
Vähä herätellä vanhaa topiccia, ku sattu otsikkoki olemaa valmiina, mut sitä aattelin lähtee kyselemää, että mitenkä ajotuksen saapi kahottua oikein, ku ensimmäistä kertaa oisin tekemässä tämmöstä remppaa eikä oo koskaa tullu vierestäkää kahottua, ni jos täältä liikenis homma helepottavia ohjeita? Ei noista aiemmin liitetyistä kuvistakaa ota selvää ku eivät näy.. Koneha on 1.8Cvh 1-pisteruisku. Kiitokset vastauksista.
Käyt. Audi a6 2.0T/ Ford ranger 2.5Tdci
Projek. Sierra -93 1.8bensa
ex. Escort -92 RS2000
Projek. Sierra -93 1.8bensa
ex. Escort -92 RS2000