mondeon mäntien tarkistus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

mondeon mäntien tarkistus

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Tuli sitten todettua että ykkös sylinterissä on puristukset alhaalla n.7bar. muut 13bar. Vuotokohta olis männänrenkaat tai männässä reikä. Motti on 1,8 ruutta -93 malli onko tässä mallissa mahdollista ottaa männät alas alakautta irroittamatta moottoria paikoiltaan? Siis helpoimmalla tavalla irroittamalla öljypohja pois ja sitä kautta pääsisi käsiksi ko. osiin. Tartteeko etu ripustusta tiputaan hieman alaspäin? vai onko tilaa riittävästi ottaa toi mäntä kiertokangen kanssa pois paikoiltaan ilman sen suurempaa purkamista?
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
focst
Viestit: 2564
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: mondeon mäntien tarkistus

Viesti Kirjoittaja focst »

Sylinterikansi pois ja venttiilit 1sylinteristä ensimmäisenä tarkastaa..harvemmin on tullut vastaan mäntä vikoja.. ennemmin venttiili varret karstoittuu ja venttiilit ei sulkeudu kunnolla tulee ohi vuotoa ...
Viimeksi muokannut focst, 11 Syys 2011 07:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: mondeon mäntien tarkistus

Viesti Kirjoittaja emax »

Epäilisin myös että pakoventtiili tai miksei kannentiivistekkin. Kannen joudut joka tapaukses ottamaan pois niin tarkista se ensi.

Ja mäntä ei tule alakautta kuin 2t saabis ja wartburgis. Vaikka kampiakselin ottais pois niin runkolaakerienpaikat on tiellä. Moottoria ei ole aina pakko irrottaa, mutta kansi on.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin