mobil fe 5w-30

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mondeo farkku gt
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Heinä 2010 13:34

mobil fe 5w-30

Viesti Kirjoittaja mondeo farkku gt »

teetätin meidän mondeoon forte huuhtelun ja tämän jälkeen mobil fe 5w-30 moottoriin. autolla ajettu nyt 257000km itse ollaan ajettu reilu pari kymmentä tuhatta tuohon. viime kesänä alkoi välillä kuulumaan monien satojen kilometrien jälkeen moottorista sivuääni tyhjäkäynnillä. Ääni tuntui kuuluvan vasemman etupyörän luota, ääni muistutti semmosta naksuvaa, eikä ollut jatkuvaa. Forte käsittelyn jälkeen havaittua, foordi lähtee paremmin käyntiin, heti kun kääntää avainta. käyntiääni muuttui siistimmäksi, ei ole niin karkea käyntiääni. moottori käy tasaisemmin. moottorina 2.0 zetec. tosi tyytyväisiä ollaan tuon foordin toimintaan, vaikka on vanha autoa ja kilometerejäkin paljon. on tietysti vaikeaa sanoa, kuin kauan kestää vielä. tarkoitus ajaa niin pitkään tuolla mondeolla, kun kestää ja saa katsastuksesta läpi ilman suurempia laittoja. seuraavakin auto on kyllä joskus tulevaisuudesssa mondeo ja farkku malli. :wink:
kujis
Viestit: 245
Liittynyt: 19 Huhti 2006 13:11

Re: mobil fe 5w-30

Viesti Kirjoittaja kujis »

Näiden litkujen käyttökokemuksia mukava kuulla, itsellä tarkoitus kokeilla rouvan 330tkm ajettuun corollaan seuraavaan ölpänvaihtoon. Pari fordin n370tkm ajettua moottoria käytössä ollut, toinen 1,6icvh ja toinen 1,6izetec toimivat hienosti, minkä mulla olivat.
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
rantanen
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Elo 2011 19:20
Paikkakunta: kokemäki

Re: mobil fe 5w-30

Viesti Kirjoittaja rantanen »

eikös tuo fordin oma öljy sisällä nostajia peseviä aineita. sitä ja säännöllinen vaihto niin tuskin tarvii fortella kyllästää... jos itse tekisin ko käsittelyn tekisin sen uusien öljyjen kanssa (jotain halpaa) sitoo paskaa paremmin ku "jäteöljy"
mondeo farkku gt
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Heinä 2010 13:34

Re: mobil fe 5w-30

Viesti Kirjoittaja mondeo farkku gt »

kyllä tuo vaikutti käyntiin ja ei tiedä miten auton aikaisempi omistaja/omistajat ovat vaihdelleet öljyjä. tuossa öljyssä on myöskin luokitukset zetec moottorille. kyllä niissä kaikissa öjyissä nykyään peseviä/puhdistavia lisäaineita. :shock:
rantanen
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Elo 2011 19:20
Paikkakunta: kokemäki

Re: mobil fe 5w-30

Viesti Kirjoittaja rantanen »

tuskin on esim teboilin halvimmissa litkuissa. varmasti vaikuttaa jos vaan on töhnää kertyny.
tekuli
Viestit: 52
Liittynyt: 11 Marras 2009 08:43
Paikkakunta: Oulu

Re: mobil fe 5w-30

Viesti Kirjoittaja tekuli »

Oisko tässä tapauksessa öljyllä ja öljyllä se ero että fordin moottorin öljysuositus ACEA A1/B1 ei taida olla ihan yleisin tarjouksesta tai huoltamon letkusta tarjolla oleva öljy.

Itse en tiedä noista luokituksista niin tarkoin mutta varmasti oikea öljy oikeaan paikkaan on ensimmäinen juttu mikä pitäisi jokaisen autoharrastajan tehdä. Näkee niin monesti nykyäänkin ihmisten kaatavan mainoksesta tuttua 5W-50 rallyformulaa ihan jokaiseen autoon... sitten onkin fortelle käyttöä tms. :shock:

Tuo otsikon Mobil FE 5W-30 taitaa olla ainakin yhtä hyvä ellei parempi kuin Ford F 5W-30 logolla varustettu kannu mitä itse tulee tarjouksesta ostettua. Molemmissa on muistaakseni fordin luokitukset zetec koneelle ja ainakin ACEA A1/B1
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Re: mobil fe 5w-30

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

tekuli kirjoitti: Itse en tiedä noista luokituksista niin tarkoin mutta varmasti oikea öljy oikeaan paikkaan on ensimmäinen juttu mikä pitäisi jokaisen autoharrastajan tehdä. Näkee niin monesti nykyäänkin ihmisten kaatavan mainoksesta tuttua 5W-50 rallyformulaa ihan jokaiseen autoon... sitten onkin fortelle käyttöä tms. :shock:

Monet ovat tuota (tai muuta kuraa) kaataneet hiukkaskiihdyttimellä varustettuihin ja ovat saaneet sen tukkoon?

Voi tulla kalliiksi. :D
Vastaa Viestiin