Ittellä olis tommonen 2.0 mondeo 90hv tddi koneella ja kaipaisin ehkä hieman lisää potkua.
oon kattellu tossa noita tuning chip boxeja jotka hinnaltaan seilaa 190-450 euron välillä,
olen yrittänyt löytää hieman tarkempaa tietoa ton map-anturin modauksesta jossa map anturin ja ecu boxin väliin asennetaan komponentti joka huijaa konetta luulemaan että moottoriin menevä ilman määrä/paine on suurempi kuin todellisuudessa jolloin ecu yrittää kompensoida sitä lisäämällä soppaa.
tarkoitukseni ei ole saada mitään mäki täynnä mustaa savua viritystä vaan hieman parempaa tuntumaa kaasupolkimeen.
ja map-modin hyvä puoli olis toi hintapolitiikka kun jännitettä muuttava komponentti ei varmaankaan maksa euroa enempää.
Onko kellään tietoa MAP-modauksesta??
Onko kellään tietoa MAP-modauksesta??
"harder" is not a very good safeword
Re: Onko kellään tietoa MAP-modauksesta??
No itse itselleni vastaten aion hankkia 4.7 voltin diodin ja valmistaa kaksi eri piiriä map sensorille jolloin saan napista joko muutetun tai muuttamattoman paine kartan eculle.
Voin laittaa päivitettyä tietoa jos jotain kiinnostaa...
Voin laittaa päivitettyä tietoa jos jotain kiinnostaa...
"harder" is not a very good safeword
Re: Onko kellään tietoa MAP-modauksesta??
iteltä löytys samanlainen lotkotin,johon pieni (edullinen) piristys olisi tervetullut.kerro ihmeessä homman etenemisestä.
Re: Onko kellään tietoa MAP-modauksesta??
Ihan teoriaa tästä modauksesta...
MAP sensori toimii niin että se lähettää imusarjan paineesta tietoa eculle 0 - 5 voltin signaalina jolloin
0 bar on 5 volttia ja kyseisen map sensorin maksimi paineessa se lähettää mahdollisimman pienen jännitteen (mahdollisesti 0 volttia)
Pitää varmaan laittaa jonkinlainen ahtopaine mittari kiinni sitte niin näkee onko tuolla vaikutusta ahtoihin koska joissain autoissa toi MAP anturi ohjaa hukkaporttia jolloin vääristävä tieto saattaa nostaa myös ahtoja.
Oman auton kohdalla en ole vielä täysin varma tosta koska ittellä ei ole MAF anturia (ilmamäärämittaria)
Koska MAF anturi normaalisti ohjaa tota syöttöä ilmamäärän mukaan
ton 4.7 voltin diodin tarkoitus olisi vääristää paine karttaa eculle niin että ns 0 arvo olisi 4.7volttia ja koko paine kartta vääristyy samassa tai kasvavassa suhteessa eculle.
Pitää vielä hieman tutkia asiaa ennen kuin ihan uskaltaa kokeilla.
MAP sensori toimii niin että se lähettää imusarjan paineesta tietoa eculle 0 - 5 voltin signaalina jolloin
0 bar on 5 volttia ja kyseisen map sensorin maksimi paineessa se lähettää mahdollisimman pienen jännitteen (mahdollisesti 0 volttia)
Pitää varmaan laittaa jonkinlainen ahtopaine mittari kiinni sitte niin näkee onko tuolla vaikutusta ahtoihin koska joissain autoissa toi MAP anturi ohjaa hukkaporttia jolloin vääristävä tieto saattaa nostaa myös ahtoja.
Oman auton kohdalla en ole vielä täysin varma tosta koska ittellä ei ole MAF anturia (ilmamäärämittaria)
Koska MAF anturi normaalisti ohjaa tota syöttöä ilmamäärän mukaan
ton 4.7 voltin diodin tarkoitus olisi vääristää paine karttaa eculle niin että ns 0 arvo olisi 4.7volttia ja koko paine kartta vääristyy samassa tai kasvavassa suhteessa eculle.
Pitää vielä hieman tutkia asiaa ennen kuin ihan uskaltaa kokeilla.
"harder" is not a very good safeword
Re: Onko kellään tietoa MAP-modauksesta??
4.7v Diodi?????
Kyseessä siis Zener diodi???
Kyseessä siis Zener diodi???
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Onko kellään tietoa MAP-modauksesta??
Kyllä... zener diodista tuol erinäisillä foorumeilla puhutaan.NiceMan kirjoitti:
Kyseessä siis Zener diodi???
"harder" is not a very good safeword