Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
Eli suunnitelmissa olis rakentaa munasierra (3ovinen malli) cologne 2.9 tekniikalla holsetilla ja megaruutalla höystettynä.
Mitä alustanmuutoksiä tämä vaatii? Käykö cossu vertailumallina? Vai käykö v6 sierra?
Ei kait pidä laittaa ABS:it?
Onko cossun taka-akselisto bolt on munasierraan?
Mites etupää?
Mitä alustanmuutoksiä tämä vaatii? Käykö cossu vertailumallina? Vai käykö v6 sierra?
Ei kait pidä laittaa ABS:it?
Onko cossun taka-akselisto bolt on munasierraan?
Mites etupää?
Re: Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
Vertailumalli riippuu paikallisesta katsastusmiehestä. Kori on sama, eli molemmat akselistot käy suoraan, kun vaihtaa koko akseliston kerrallaan.
Entiset:
Mk1 v.84 Sierra2.0 ohc
Mk1 v.85 Sierra 1.6 ohc
Mk. IV v.99 VW Golf 1.9TDI
Mk V v.08 VW Golf Variant 1.9TDI
Nykyiset:
Mk VI .09 Fiesta 1.6 TDCi
Mk2 v.89 Sierra 2.0 doch (odottaa motivaatiota ja tallipaikkaa)...
Mk1 v.84 Sierra2.0 ohc
Mk1 v.85 Sierra 1.6 ohc
Mk. IV v.99 VW Golf 1.9TDI
Mk V v.08 VW Golf Variant 1.9TDI
Nykyiset:
Mk VI .09 Fiesta 1.6 TDCi
Mk2 v.89 Sierra 2.0 doch (odottaa motivaatiota ja tallipaikkaa)...
Re: Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
Eli jos ymmärrän oikeen niin sierra cosworth ei oikeasti kuulu sierra mallisarjaan, mutta katsurit yleensä ei tiedä sitä?ts196 kirjoitti:Vertailumalli riippuu paikallisesta katsastusmiehestä. Kori on sama, eli molemmat akselistot käy suoraan, kun vaihtaa koko akseliston kerrallaan.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
Jos Cossua kaytetään vertailumallina, yleensä pitää olla vakaajat, Absit, jarrut ja taka-akselisto Cossua tai paremmat. Niinkun by the book. Kuitenkin tiedetään tapauksia joissa cossu on ollut vertailumallina ilman Abseja tai vaikka 7,5" taka-akselia.
Re: Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
No ihan niinkun laillisesti niin jos rakentaa sen 2.9 turbon, niin mikä näistä pitää olla vertailumallina?
-Cosworth 2wd
-Cosworth 4wd
-Xr4i
-2.9 v6
"Xr4i" ja "2.9 v6" sama alusta/jarrut?
Eli saiskohan pitää xr4i mallisarjan tehokkaimpana eli 150hv x 1,2 = alle 180hv penkkipaperit?
Jos Cossu 2wd niin 204hv x 1,2 = alle 244,8hv penkkipaperit
-Cosworth 2wd
-Cosworth 4wd
-Xr4i
-2.9 v6
"Xr4i" ja "2.9 v6" sama alusta/jarrut?
Eli saiskohan pitää xr4i mallisarjan tehokkaimpana eli 150hv x 1,2 = alle 180hv penkkipaperit?
Jos Cossu 2wd niin 204hv x 1,2 = alle 244,8hv penkkipaperit
Re: Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
Se riippuu siitä katsastusaseman käyttämästä mallisarjasta, niin kuin aikaisemmin on kerrottu. Meidän paikallisella asemalla 2wd kossu on mallisarjaa, listassa nimikkeellä 16v turbo.
Mun mielestä ei ole mitään järkeä rakentaa v6 mallia vertailussa käyttäen, vaikka se olisi konttorin puolesta mahdollista. Ensinnäkin tehoraja on aivan älytön, joten jokaisessa katsastuksessa joutuu nielemään hymynsä ?#&$##$##%, kun katsuri katsoo papereita. Toiseksi tuo laitos ei toimi kunnolla päivääkään, kun perä tai laatikko hajoaa ekassa poltossa, eikä auto pysähdy kunnolla jos sattuukin pysymään kasassa ekaan mutkaan asti. Jos jarrut toimiikin ekan mutkan, niin viimeistään mutkan ulostulossa haetaan linjaa leveeltä, kun puslat on sohlot ja kallistuksenvaimentimista on vain haju jäljellä.
Eli, tee mieluummin kunnolla - yhtä todella hienoa 2.9 turboa ihailin kesäkuussa. Autoa oli rakennettu pieteetillä ja kauan ,eikä voinut kuin ihailla toteutusta. Alusta vastasi voimavaroja ja koko paketti oli kunnossa.
Mun mielestä ei ole mitään järkeä rakentaa v6 mallia vertailussa käyttäen, vaikka se olisi konttorin puolesta mahdollista. Ensinnäkin tehoraja on aivan älytön, joten jokaisessa katsastuksessa joutuu nielemään hymynsä ?#&$##$##%, kun katsuri katsoo papereita. Toiseksi tuo laitos ei toimi kunnolla päivääkään, kun perä tai laatikko hajoaa ekassa poltossa, eikä auto pysähdy kunnolla jos sattuukin pysymään kasassa ekaan mutkaan asti. Jos jarrut toimiikin ekan mutkan, niin viimeistään mutkan ulostulossa haetaan linjaa leveeltä, kun puslat on sohlot ja kallistuksenvaimentimista on vain haju jäljellä.

Eli, tee mieluummin kunnolla - yhtä todella hienoa 2.9 turboa ihailin kesäkuussa. Autoa oli rakennettu pieteetillä ja kauan ,eikä voinut kuin ihailla toteutusta. Alusta vastasi voimavaroja ja koko paketti oli kunnossa.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
Se ABS homma tässä vaan vituttaa. Kytkeä abs boksit johtosarjoineen ventiilipöytineen päivineen.
Ymmärsin varmaan oikeen että cossu tullut suomessa vakiovarusteena abs?
Ymmärsin varmaan oikeen että cossu tullut suomessa vakiovarusteena abs?
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
Kaikissa Cossuissa on vakiona ABS.
Re: Sierra 2.9 V6 Turbo, mitä muutoskatsastukseen?
Joskus asioita on vaan tehtävä paremman päämäärän eteen. Mullakin on ABS rojut hyllyssä odottamassa, että jonain päivänä minulla on 24 hyVää syytä laittaa ne kiinni autoon. 8)
Kyllä (muistaakseni) tälläkin foorumilla on projekteja, missä absit on laitettu jälkikäteen. Sierran absihässäkkä on onneksi täysin itsenäinen systeemi ja kaikki tarvittava on siinä jarrutehostimessa - lisäksi tarttee vain johtosarjan, abs ecun ja anturit joka pyörään.
Kossun alusta sun on laitettava joka tapauksessa, jos meinaat autolla oikeasti ajaa - siinä absipaikat on mukana. Ja vaikka et kunnon alustaa haluaisikaan, niin lukkoperän kuitenkin. Edullisin sellainen tulee paketissa, missä on abs kilkkeet taakse - vastaavien hommaminen eteen ei ole iso ponnistus tämän päälle.
Sen verran jututin tuota 2.9 turbon rakentanutta kaveria, että mulle selvisi että absit tulee olemaan aika pieni murhe matkassa. Jos niiden asentaminen ottaa etukäteen koville, niin onko koko projektilla onnistumisen edellytyksiä?
Näistä jorinoista ei kannata ottaa viherkasveja nenään, ompahan vain vähän vanhemman valtiomiehen mietteitä...
Kyllä (muistaakseni) tälläkin foorumilla on projekteja, missä absit on laitettu jälkikäteen. Sierran absihässäkkä on onneksi täysin itsenäinen systeemi ja kaikki tarvittava on siinä jarrutehostimessa - lisäksi tarttee vain johtosarjan, abs ecun ja anturit joka pyörään.
Kossun alusta sun on laitettava joka tapauksessa, jos meinaat autolla oikeasti ajaa - siinä absipaikat on mukana. Ja vaikka et kunnon alustaa haluaisikaan, niin lukkoperän kuitenkin. Edullisin sellainen tulee paketissa, missä on abs kilkkeet taakse - vastaavien hommaminen eteen ei ole iso ponnistus tämän päälle.
Sen verran jututin tuota 2.9 turbon rakentanutta kaveria, että mulle selvisi että absit tulee olemaan aika pieni murhe matkassa. Jos niiden asentaminen ottaa etukäteen koville, niin onko koko projektilla onnistumisen edellytyksiä?
Näistä jorinoista ei kannata ottaa viherkasveja nenään, ompahan vain vähän vanhemman valtiomiehen mietteitä...

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/