emax kirjoitti:Virranjakajanletkus ei kuulukkaan olla imua tyhjäkäynnillä, vaan vasta silloin kun painaa kaasua.
Siinä kaasarin kyljes on se low vacuum enrichment (love) kalvo. Eli se josta menee letku imusarjan alle lämpöventtiiliin ja tulee siitä takaisin kaasarin juureen. Koita ottaa siitä letku irti ja tulpata ja kokeile sammuuko sitte. Ja jos sieltä tulee bensaa, niin sieltä on kalvo hajalla.
Sen piirin tarkoitus on "pumpata" kylmänä moottoriin lisää bensaa jos meinaa sammua.
Joo kokeilinkin jo viimmeks kun Sierran kanssa painin, en vain ymmärtänyt kokonaan sen systeemin toimintaperiaatetta. Tulppasin johdon mutta ei sammu (solenoidin piuhalla taikka avaimella). Kuulosti kyllä että olis saanu ehkä vähän vähemmän bensaa mut voi olla kyllä placebo-efektikin. Koitin myös antaa kalvolle alipainetta toisesta lähteestä (kun mähmin sen toimintaperiaatteen kans) niin kyllä se bensaa sinne lykkäs? Kalvo kyllä näytti muistaakseni täysin ehjältä (jos nyt puhutaan samasta kalvosta). Onko mahdollista että kalvossa on joku mikroskooppinen reikä mitä en hokannu ja josta pääsee todella vähän bensaa ja aiheuttaa tyhjäkäynnin?
Pitänee nyt kokeilla ottaa letku irti ja ajella vielä huominen ilman kun en nyt muista oliko jotain muita omia patentteja silloin viimmeks ku toi oli irti.
E:Kyllä virrat sammuu samantien bensaa vaan pääsee joko koneeseen taikka jos oikein hyvin onnistuu ajottamaan pakoputkeen jossa se jostain syystä hehkuttaa bensan palamaan (karsta?)
E2:Joku jenkkien sivu jossa ilmeisesti justiin sama ongelma samas kokoonpanos (jos jollain täälä on samaa ongelmaa):
http://www.rhocar.org/index.php?showtopic=10035
Lyhyesti sivun ehdotukset (laiskoille & englannin tunnilta lintsanneille):
evaporation (ei pitäisi tulla kylmällä ja kaasaris näkyy kuitenkin kun bensa liikkuu)
leak in the diagframe
needle valve is knackered/stuck/not working, there is still pressure in the fuel pipe after you switch off. the level in the float chamber could then go up & spill into the throat.
'love' valve (low vacuum enrichment) I think the DFTH has one? dumping its contents as there is no vacuum left to hold it. The only way the fuel in the float chamber can get out is by being 'sucked' by the venturi when the engine is running, a hole in the bottom of the float chamber, or some strange siphoning effect. As Bob suggested if the needle valve is leaking then it could overfill but it would be doing it all the time the engine is running and leaking everywhere and running very rich. Does it run ok the rest of the time?
En jaksa suomentaa mutta eikö netistä löydy joku ohjelma niille jotka ei englantia osaa. Ihan loogiselta nuoki kuulostaa, pitää toi neulaventtiili ainakin tsekata, muut ideat tässä topickissa onkin kokolailla jo tullu.