Mondeo 1.8 TDCI kylmäkäynnistysongelmat
Mondeo 1.8 TDCI kylmäkäynnistysongelmat
60 tkm ajettu Mondeo 1.8 TDCI -08 käynnistyy kylmänä kyllä heti, mutta sammuu samantien. Uudelleen käynnistämällä sama juttu ja käynnistyksen joutuu toistamaan 3-4 kertaa ennenkuin kone jää käyntiin. Muuten auto toimii täysin moitteetta ja lämpimänä käynnistyy heti ensimmäisellä yrityksellä. Auto kävi jo kerran korjaamolla ja kaikki hehkut vaihdettiin koska yksi hehku todettiin pimeäksi. Tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta. Vikakoodeja ei korjaamolla löytynyt. Mistähän ongelma voisi johtua? Polttoainepuolen ongelma tulee itselle mieleen.
Re: Mondeo 1.8 TDCI kylmäkäynnistysongelmat
Vuotaako naftaa mistään? Oletko huomannut onko vaikutusta pysäköikö auton keula ylä- vai alamäkeen päin? Ainakin mersuissa on ollut vuotoja nafta puolella niin että keulan ollessa ylämäkeen päin, on joku letku vetänyt ilmaa ja naftaa valunut takas tankkiin päin. Toisin päin ei ole ongelmaa ilmennyt. On vaa melkonen homma vaan lähteä polttoaineputkien o-renkaita uusimaan sokkona
Re: Mondeo 1.8 TDCI kylmäkäynnistysongelmat
Suoraruiskuissa alkaa hehkuille olla vasta tarvetta tuossa -10c jälkeen.
Ensimmäisenä tulisi itselle mieleen että siirtopumppu tankissa (jos sellainen löytyy) alkaisi olla ehtoopuolella eikä tee korkeapainepumpulle heti tarvittavaa painetta ja tämän takia moottori sammuttaa itsensä ettei korkeapainepumpulle tule vauriota kuivana käymisestä. Onko polttoainesuodatinta vaihdettu viimeksi milloin?
Toinen varteenotettava vika voisi taasen olla commonrail tukin paineanturi joka kenkkuilee ja näyttää aluksi liian pieniä paineita jolloin katkaistaan myös suuttimilta polttoaineensyöttö.
Fordin luulisi näkevän testereillä näiden painearvot jos korjaamolla saa vian "päälle".
Ensimmäisenä tulisi itselle mieleen että siirtopumppu tankissa (jos sellainen löytyy) alkaisi olla ehtoopuolella eikä tee korkeapainepumpulle heti tarvittavaa painetta ja tämän takia moottori sammuttaa itsensä ettei korkeapainepumpulle tule vauriota kuivana käymisestä. Onko polttoainesuodatinta vaihdettu viimeksi milloin?
Toinen varteenotettava vika voisi taasen olla commonrail tukin paineanturi joka kenkkuilee ja näyttää aluksi liian pieniä paineita jolloin katkaistaan myös suuttimilta polttoaineensyöttö.
Fordin luulisi näkevän testereillä näiden painearvot jos korjaamolla saa vian "päälle".