Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
"Mistä olet löytänyt "lastuja" näihin ecoboost-moottoreihin? Itsekin kaipailen vähän lisävoimaa, tosin kaksilitraiseen versioon..."
Varsinaisesti ko. ei ole lastu vaan moottorinohjausyksikkö. Katselin netistä Vtech.fi ja sieltä kyselin yksikköä. Sanoivat, että moottori on niin uusi, ettei ole ainakaan vielä tullut mitään yksikköä juuri tähän moottoriin. Tutkivat kuulemma asiaa ja katsovat josko olisi tulossa näihin uusiin moottoreihin optimointipakettia. Muuten tämä sama moottorinalustaa tehdään ainakin kolmella eri tehoversiolla 120, 160 ja 180 ja tietty tuo neljäs eli WRC .
Ilmoittelen palstalla jahka minua infotaan onko vai eikö tähän moottoriin ohjainyksikköä.
vm 2008 , 123.000km Mondeo 103kw diesel näyttää keskikulutukseksi 5,9 litraa, mutta todellisuudessa kulutus on 6,4 litraa tankkauksesta laskettuna. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Muutaman tankkauksen keskiarvon on juuri tuo ja viimeinenkin 1000 km kulutuksella 6,4 litraa oli lähes pelkkää matka-ajoa.
Jotenkin tuntuu kovalle, kun itsellä on ollut sekalaisen ajon kulutus (eräskin tankillinen 600 km maantie - 300 km kaupunki) 5,56 L / 100 km... Maantiellä menee herkästi noihin lukemiin tai jopa hieman alle ja minä EN aja mitään taloudellisuusajoa! Mondeo liikkuu monesti melko reilusti, tuossa 1.8 TDCi-koneessa kun on niitä kulkuhaluja
Moottorinohjaussoftan päivitys todellakin teki terää tälle autolle, on aivan mahtava ajaa kun vääntää ja vetää paljon paremmin kuin ennen. Suosittelen kaikille, joilla on 1.8 TDCi-mylly, ainakin tänä 125-heppaisena versiona.
Autolla ajettu hieman vajaan kolmen kuukauden aikana 10 tkm.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
Vastailen tuohon MonPer1:n aikaisempaan viestiin...
Peileissä ja ikkunoissa on suojamekanismi, joka havaittuaan käyttömoottorin ylikuumentuneen estää sen uudelleentoiminnan tietyn varoajan ajaksi. Tämän varoajan jälkeen moottori pelittää normaalisti.
riikomi kirjoitti:Vastailen tuohon MonPer1:n aikaisempaan viestiin...
Peileissä ja ikkunoissa on suojamekanismi, joka havaittuaan käyttömoottorin ylikuumentuneen estää sen uudelleentoiminnan tietyn varoajan ajaksi. Tämän varoajan jälkeen moottori pelittää normaalisti.
Kiitokset vinkistä. Nyt kun mainitsit, muistan tuon jutun manuaalista liityen peileihin. Mutta kun taas ajattelen tilannetta, en usko, että tuossa oli minkäänlainen ylikuumenemissuoja vaikuttamassa. Ikkuna nousi viisi senttiä reippaasti ja pysähtyi siihen. Alas se meni yhtä reippaasti ja taas ylös se nousi samaan pisteeseen. Yritin useaan kertaan. Välillä sammutin ja käynnistin moottorin ja taas sama juttu. Ikkuna nousee reippaasti samaan pisteeseen ja menee alas, mutta koskaan ei nouse yli tuon kyseisen pisteen. Jos ylikuumenemissuoja oli astunut peliin, niin silloin luulisin ikkunan moottorin olevan täysin mykän.
Auton käynnistyksessä tulee ilmoitus Service Oil, eli öljynvaihdosta varoittaa. Huolto ja öljyn vaihto on kuitenkin tehty merkkiliikkeessä 4500 km sitten. Perustuuko tuon ilmoituksen ilmestyminen muuhun, kuin ajettuihin kilometreihin? Maanantaina tarttee soitella huoltoon...
Ovat varmaan huollon yhteydessä jättäneet välin nollaamatta.... Onnistuu ihan itsekin. Virrat päälle, kaasu ja jarru samaan aikaan pohjaan 15 sekunniksi. Pitäisi muistaakseni tuolla toimenpiteellä poistua.
Sofiero kirjoitti:Auton käynnistyksessä tulee ilmoitus Service Oil, eli öljynvaihdosta varoittaa. Huolto ja öljyn vaihto on kuitenkin tehty merkkiliikkeessä 4500 km sitten. Perustuuko tuon ilmoituksen ilmestyminen muuhun, kuin ajettuihin kilometreihin? Maanantaina tarttee soitella huoltoon...
Onko ilmoitus tullut lähes siitä asti kun ovat huoltaneet? Kai sen verran kumminkin ymmärsit katsoa mittatikkuun tuo voi tarkoittaa sitäkin että öljyä liian vähän. En tosin muista onko uudes mondeos tikkua... tai sitten kyseessä on tuo nollaus ongelma kokeile kysyä ovatko nollanneet mutta kato siihen tikkuun ensin
MJR18 kirjoitti:
Onko ilmoitus tullut lähes siitä asti kun ovat huoltaneet? Kai sen verran kumminkin ymmärsit katsoa mittatikkuun tuo voi tarkoittaa sitäkin että öljyä liian vähän. En tosin muista onko uudes mondeos tikkua... tai sitten kyseessä on tuo nollaus ongelma kokeile kysyä ovatko nollanneet mutta kato siihen tikkuun ensin
Minullakin on muutaman kerran jäänyt huoltoväli nollaamatta. Muistaakseni siten, että olen auton huollattanut hieman etukäteen ja sitten kun oikea huoltoväli tullut täyteeen niin on alkanut ilmoitella service oil.
Mondeossa on öljytikku ja tuolla service oil-ilmoituksella ei ole mitään tekemistä öljyn määrän kanssa.
jjjj kirjoitti:
Minullakin on muutaman kerran jäänyt huoltoväli nollaamatta. Muistaakseni siten, että olen auton huollattanut hieman etukäteen ja sitten kun oikea huoltoväli tullut täyteeen niin on alkanut ilmoitella service oil.
Mondeossa on öljytikku ja tuolla service oil-ilmoituksella ei ole mitään tekemistä öljyn määrän kanssa.
en rupea väittelemään kun en itse asiasta mitään tiedä
Nojoo uuden korinen mondeo tuli eilen haettua -08 titanium business automaatti 165tkm pitkäksi ajaksi rauhattomia kilometriä. vielä ei ainakaan ollut minkäänlaisia kolinoita tai nitinöitä kaikki pelaa niinkuin unelma laatikko öljyt ajattelin vaihtaa saa nähdä vaikuttaako mitään vaihtoihin.
MJR18 kirjoitti:Nojoo uuden korinen mondeo tuli eilen haettua -08 titanium business automaatti 165tkm pitkäksi ajaksi rauhattomia kilometriä. vielä ei ainakaan ollut minkäänlaisia kolinoita tai nitinöitä kaikki pelaa niinkuin unelma laatikko öljyt ajattelin vaihtaa saa nähdä vaikuttaako mitään vaihtoihin.
18500 tais olla pyynti annoin vaihdos 340tkm ajetun 02 mondeon 500km ajettu ja tykänny oon eilen tutustuin jo vähä ohjekirjaan ja kaikkea uutta ja kivaa löytyi. seuraavaksi puhelinkauppaan että saa puhelimen missä on bluetooth...
Vähän vajaa 6000 km ajettu 2 litrainen flexifuel Titanium Wagon. Ei nitinöitä. Eihän tuo mikään tykki ole mutta toimeen tullaan. Tavaratilan suojapeite kenkkuilee sen verran että joutuu viemään takuuhuoltoon. Oikean puoleinen stoppari joka lukitsee peitteen paikoilleen jää välillä vinoon ettei peite lukitu paikoilleen.
Oiva peli.
Viimeksi muokannut petepas, 11 Syys 2011 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-08 Mondeo 2,0 tdi Chia ollut käytössä pari viikkoa.
alle 50 tkm, ei nitinöitä/natinoita mitä nyt vähän repsikan paikalta.
Saako ajotietokoneeseen päivityksiä huollosta ja mitä maksaa??
entä onko takaisin kutsuja ollut tuon ikäisissä??
tartteis saada ( jos mahdollista) webasto toimimaan esilämmittäjänä, nykyisellään sen saa päälle vain valikosta ruksaamalla on/off ja sen pitäisi syttyä vasta ajoon lähtiessä.Ilmat on olleet niin lämpimät että se ei ole käynnistynyt vielä-- kai siinä on termostaattiohjaus?!!
Mulla on nyt 18000tkm 2,2 tdci 200 hv ja vanhaan econetic verrattuna auto on ollut hyvin toimiva(ei turhia nitinöitä eikä listojen irtoilua yms) Kulutus on samaa luokkaa kun 115 hv econeticissä hassua. Ajettavuudessa ei suuria eroja ehkä tämä uusi on kovempi,voi johtua toki matala profiili rinkuloista mene ja tiedä. Mutta summa summaarum hyvin pelittää.
Volvo v90 d4 Inscription vm 17
Tulossa Ford Fiesta Active III
Ex Volvo xc-60 oceanrace D5 vm 12
Ex Ford mondeo 1,6 ecoboost edition vm 14
Ex Ford mondeo 1,5 ecoboost titanium at vm 15
Tuli tilattua 2.2 Tdci Titanium+ automaatti wagon ja toimitusajaksi vahvistui tammikuu. Odottavan aika on pitkä...
Onko kerholaisilla kokemuksia kyseisestä voimansiirtoyhdistelmästä. Koeajoin 140 heppaisen diisselin Powershiftillä ja olin jo aikeissa laittaa kyseisen tilaukseen, mutta melko pieni hintaero, haluamillani varusteilla, tähän isompaan myllyyn sai muuttamaan mieltä. Ostin nyt sitten sian säkissä ilman koeajoja lähinnä ulkomaisten nettifoorumien ylistettyä kyseistä pakettia.
Olisi mukava kuulla suomalaisten käyttäjien kokemuksia ostoksestani täkäläisistä olosuhteista.
Minkälaiset lohkolämmitin vaihtoehdot tulevat kyseeseen 2008 mallin 2.0 TDCi, 140 hv moottorin kanssa? Osaatteko sanoa jopa mallikoodit Defalta tai Calixilta. Autossa on viikkoajastettava Eberi, mutta lohkolämppäri voisi olla silti tarpeen varsinkin, kun akkulaturi tulee varmaankin hommattua Eberin takia.
Sofiero kirjoitti:Minkälaiset lohkolämmitin vaihtoehdot tulevat kyseeseen 2008 mallin 2.0 TDCi, 140 hv moottorin kanssa? Osaatteko sanoa jopa mallikoodit Defalta tai Calixilta. Autossa on viikkoajastettava Eberi, mutta lohkolämppäri voisi olla silti tarpeen varsinkin, kun akkulaturi tulee varmaankin hommattua Eberin takia.
Multa löytyy lohkolämppäri koitan kattoa jos löydän tietoja siitä mutta varmaan asia olis selvinnyt jo jos soittaisit fordin varaosiin kyllä ne sielä sen tietää...
MJR18 kirjoitti:
Multa löytyy lohkolämppäri koitan kattoa jos löydän tietoja siitä mutta varmaan asia olis selvinnyt jo jos soittaisit fordin varaosiin kyllä ne sielä sen tietää...
Joo.. paitsi, että nimenomaan haluaisin tiedon sellaiselta, joka on asennuttanut tai asentanut itse lämppärin jälkeenpäin.
Sofiero kirjoitti:
Joo.. paitsi, että nimenomaan haluaisin tiedon sellaiselta, joka on asennuttanut tai asentanut itse lämppärin jälkeenpäin.
Joo no tuon on vissiin auton eka omistaja asentanu en löytäny mitää lappuja siitä. Meinaatko itse asentaa vai? Edelleen suosittelen kysymään esim huoltoneuvojalta siellä tiedetään varmasti mikä sinne sopii ja kuinka se asennetaan.
Saksassa näyttäisi oleva hinnastossa manuaalivaihteiset 2.0 ecoboostit 2000e halvemmalla kuin powershift mallit. Mielenkiintoista nähdä, miten Suomessa hinnoittelevat ne - toivottavasti tuovat tännekin myyntiin.
Joo no tuon on vissiin auton eka omistaja asentanu en löytäny mitää lappuja siitä. Meinaatko itse asentaa vai? Edelleen suosittelen kysymään esim huoltoneuvojalta siellä tiedetään varmasti mikä sinne sopii ja kuinka se asennetaan.
Joo..voipi olla... kun en ole viimeiseen 20 vuoteen koskaan käyttänyt mitään autoa huollossa, vaan tehnyt aina itse. Yleensä se menee niin, että kun huollosta kysyy, niin saa vain yhdenlaisen vastauksen.
Sofiero kirjoitti:
Joo..voipi olla... kun en ole viimeiseen 20 vuoteen koskaan käyttänyt mitään autoa huollossa, vaan tehnyt aina itse. Yleensä se menee niin, että kun huollosta kysyy, niin saa vain yhdenlaisen vastauksen.
Joo no oon kans seinäjoen varaosista saanu vähä huonon kuvan ku ne ei tunnu tietävän mistää mitää... Esim. oli edellisestä mondeosta päiväajovalojen sulake palanu eli siis automaattivalojen en kyenny sitä ite löytämään menin käymään sielä ja selitin vian ja kysyin että onko tuos autos muita sulakerasioita ku nuo 2 pellin alla ja ratin takana se selas konetta jonku 10-15min ja sano ettei tiedä kiitin ja tutkin autodataa hetken ja sieltähän se sulake löyty. toinen oli ku tuo uudempi tuli ja oli joku aamu sumua ja meinasin laittaa sumarit päälle eikä mennykkää automaatti asennos päälle mutta meni normaali asennos. No soitin taas sinne ja kysyin että onko autos jotain vikaa ku ei mee sumuvalot päälle automaatti asennos ja se sano ettei niiden pitäisi edes mennä päälle automaatti asennos. Kysyin sitte että mikä vois olla nii sano vaan että tuu käymää testerillä se maksaa 50e. Otin ohjekirjan käteen ja sieltähän se selvis että kun on tarpeeksi kirkasta eli päivä niin pitkiä ja sumuvaloja ei saa automaatti asennos päälle. Eivät tunnu tietävän mitään edes perus asioita sielä...