Dohc sierra ja kansi
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04
Re: Dohc sierra ja kansi
Ja sitten jos sen vaihto ei auta niin tulee vastaan toinen ongelma jota minulle ainakin jonkinlaiseksi tyyppiviaksi kehuttiin elikkä nokkaketju hypännyt pykälän.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
Re: Dohc sierra ja kansi
Lambdan vaihdoin tuossa viikonloppuna, ja ainakin vielä on pelannut malliikaasti. Ei kertaakaan ole tehny sitä,että tehot häviäis yms muita nykimisiä. Motonetistä ostin tuon kalliimman Delphin lambdan. Vaihto itsessään oli helppo homma. 

Re: Dohc sierra ja kansi
Mietin täs ku puhuitte tosta vesipumpun päästämistä lorinameteleistä, ni mulla 2l ruiskudokkilaine päästelee kans tommossee "lorina" äänen ku käynnistää kylmänä ja kone nakuttaa sen sekunnin kaks kovemmi ku yleensä mut sitku se lorisee ni kaikki kuullostaa ihan normaalilta. Mietin et öljytkö siel rupee virtaa ku se nakuttaa siin ekaks ku lyö tulille. Jotai selitystä tälle? 

accord 1.8is -00
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
Re: Dohc sierra ja kansi
ehkäpä nostimet ei saa öljynpainetta heti. voi korjautua öljynvaihdolla, forte hoidolla, öljypumpun vaihdolla, venttiilinostimien puhdistuksella tai vaihdolla.Lauri156 kirjoitti:kone nakuttaa sen sekunnin kaks kovemmi ku yleensä mut sitku se lorisee ni kaikki kuullostaa ihan normaalilta. Mietin et öljytkö siel rupee virtaa ku se nakuttaa siin ekaks ku lyö tulille. Jotai selitystä tälle?
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Dohc sierra ja kansi
Itsellä ainakin rupes noi nostimet kalkattamaan huomattavastin enemmän teboilin öljyillä. Viskositeettikään ei tuossa kyseisessä öljyssä tosin ollut se suositeltu 5w30.Tekno kirjoitti: ehkäpä nostimet ei saa öljynpainetta heti. voi korjautua öljynvaihdolla, forte hoidolla, öljypumpun vaihdolla, venttiilinostimien puhdistuksella tai vaihdolla.
Öljyjen vaihto mobilin Super FE Special 5w30:iin auttoi huomattavastin. Nostimet kalkattaa joskus sen muutaman sekunnin ja joskus ei ollenkaan.
Kun joku pian kuitenkin kysyy, että miksen hommannut motonetistä saatavaa foorttin öljyä. Niin vastaus on, että lähin motonet-liike sijaitsee noin 100km päässä.
Re: Dohc sierra ja kansi
Joo näin vähä aattelinki ku muutenki venttiilit jo vähä nakuttaa ku on 305tkm rullattu. Super fe öljyt tos tälhetkel onki, mut pitäis vaihdella kyl ihan uudet... 

accord 1.8is -00
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
Re: Dohc sierra ja kansi
Juu, lorinoita on aina välillä kuulunu ja vilkasin nyt paisuntasäiliötä ja se neste siellä näytti oudon "kuplikkaalta" ja kurkkasin sitten korkin aukosta niin pinta näytti semmoiselta kuin merenpinta noissa öljykatastrofikuvissa.. Kävin jo ostamassa Joensuun Motonetin ainoan 30€ 3-kerrosmetallikannentiivisteen joka oli vaan euron tavallista kalliimpi. Sain myös myyjältä vinkkiä venojen irroittamisesta kotikonstein (kasaaminen on sitten toinen juttu..) ja venttiilienohjainten kunnon tarkistamisesta ja vaihtamisesta kotikonstein..
Että saapi nähä miten pitkään tuo on kansi levällään jahka sen oon purkanu. Pitänee ostaa ne venttiilivarrenkumit kans, jos selviis vaan niitten vaiholla.. tuppaa tuo Sierra startissa pöläyttämään runsaasti sinistä savua näemmä nääs kun on muutaman päivän seissy.
Vie sit korjaamolle jos ei ite saa kasaan...

Vie sit korjaamolle jos ei ite saa kasaan...

Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Dohc sierra ja kansi
Ei muuten auta dokkilaisessa pelkkä venttilinvarren kumien vaihto, voin kertoa aika monen puretun dokkikoneen kokemuksella. Aina kun on pölläyttänyt, on myös venttilien ohjurit lähteneet liikkeelle, jolloin kumi ei tavallaan tule mihinkään kiinni, ja falskaa öljyä edelleen sieltä välistä.
Pakopuolella asian näkee hyvin, kun ottaa pakosarjan pois ja tiirailee pakoaukkoihin, ne pudonneet ohjurit näkee hyvin kun seuraa venttiilin vartta. Ja ne pytyt joissa ohjurit on liikkeelle lähteneet, saattaa jopa melkein tulvia öljystä.
Harvinaisen huono moottori, uutena jo laittoivat noita ohjureita noihin.
Seuraava kehitysversio kannesta oli jo paljon parempi.
Pakopuolella asian näkee hyvin, kun ottaa pakosarjan pois ja tiirailee pakoaukkoihin, ne pudonneet ohjurit näkee hyvin kun seuraa venttiilin vartta. Ja ne pytyt joissa ohjurit on liikkeelle lähteneet, saattaa jopa melkein tulvia öljystä.
Harvinaisen huono moottori, uutena jo laittoivat noita ohjureita noihin.
Seuraava kehitysversio kannesta oli jo paljon parempi.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Dohc sierra ja kansi
Onko tuo kansi jotenkin muuttunut parempaan suuntaan viimeisimmissä dohceissa ? Vai mitä tarkoitat.Sierra2.3-16v kirjoitti: Seuraava kehitysversio kannesta oli jo paljon parempi.
Re: Dohc sierra ja kansi
Pako-aukosta kun katsoo niin ohjurit sais juuri ja juuri näkyä.
Jos ne on tippunu niin vaihtoehtoja on 3
1. Lyöt ne vaan takaisin ja armotonta tahnausta että venttiilit taas pitää. Sen varrenkummin olakkeen kuulu olla noin 1mm ylempänä jousen alusprikasta. Kestää jonku aikaa, kunnes taas sama homma.
2. Uudet ohjurit joihin sorvataan ura sokalle, ja kanteen jyrsitään/kaavataan kunnon viiste (yleensä valmiina mutta ei kaikissa) jousen alusprikan alle.
3. -80 luvun Seatin ohjurit sovitetaan sinne suuremmalla tiukkuudella joko hiomalla ohjuria tai rotsaamalla kantta, yleensä hiomalla ohjuria.
2 viimeistä vaihtoehtoa on koneistamon hommia koska venttiilit täytyy koneistaa ohjurin vaihdon jälkeen. Se venttiilin reikä kun on harvoin keskellä ohjuria, tarvike ohjureissa vielä harvemmin.
Jos siinä kannessa näkyy halkeama imu- ja pakoistukan välissä niin se kannattaa koeponnistaa ja hitsata tai ettiä toinen kansi. 99% varmuudella se halkeama vuotaa tai alkaa pian vuotamaan. Hitsauskaan ei ole mikään 100% varma
Jos ne on tippunu niin vaihtoehtoja on 3
1. Lyöt ne vaan takaisin ja armotonta tahnausta että venttiilit taas pitää. Sen varrenkummin olakkeen kuulu olla noin 1mm ylempänä jousen alusprikasta. Kestää jonku aikaa, kunnes taas sama homma.
2. Uudet ohjurit joihin sorvataan ura sokalle, ja kanteen jyrsitään/kaavataan kunnon viiste (yleensä valmiina mutta ei kaikissa) jousen alusprikan alle.
3. -80 luvun Seatin ohjurit sovitetaan sinne suuremmalla tiukkuudella joko hiomalla ohjuria tai rotsaamalla kantta, yleensä hiomalla ohjuria.
2 viimeistä vaihtoehtoa on koneistamon hommia koska venttiilit täytyy koneistaa ohjurin vaihdon jälkeen. Se venttiilin reikä kun on harvoin keskellä ohjuria, tarvike ohjureissa vielä harvemmin.
Jos siinä kannessa näkyy halkeama imu- ja pakoistukan välissä niin se kannattaa koeponnistaa ja hitsata tai ettiä toinen kansi. 99% varmuudella se halkeama vuotaa tai alkaa pian vuotamaan. Hitsauskaan ei ole mikään 100% varma
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Dohc sierra ja kansi
Uuden 8V dohc scorppion kansi on vähä erilainen, esim imukanavassa on pelkät kolot suuttimille, sierrassahan ne suuttimen on kokonaan kiinni kannessa + muita pieniä eroja. 1kpl olen nähnyt töis, olikohan siitä venttiili palanu tjspFoordson kirjoitti: Onko tuo kansi jotenkin muuttunut parempaan suuntaan viimeisimmissä dohceissa ? Vai mitä tarkoitat.

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Dohc sierra ja kansi
Miten tässä dokkilaisessa on nuo vena ohjurit? Onko samaa puuta kannen kanssa nii kuin ohc:eessä?Kohtahan tuon kyllä näkis. 

Re: Dohc sierra ja kansi
Mihinkäs ne sieltä irtoais jos samaa puuta kannen kanssa olis
Eli irtonaiset ohjurit on jos ei se edellisistä viesteistä joillekin käy ilmi.

Eli irtonaiset ohjurit on jos ei se edellisistä viesteistä joillekin käy ilmi.
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
Re: Dohc sierra ja kansi
Elähän sanoMikkovaan kirjoitti:Mihinkäs ne sieltä irtoais jos samaa puuta kannen kanssa olis![]()
Eli irtonaiset ohjurit on jos ei se edellisistä viesteistä joillekin käy ilmi.

