Focus vm 2000 narisee oikealle käännettäessa!
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 06 Loka 2010 00:49
Focus vm 2000 narisee oikealle käännettäessa!
Moi! Eli ohjaus narisee kun rattia kääntää mutkaan oikealle! Vasemmalle kääntäessä ei narinaa kuulu. Missä vika?
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 06 Loka 2010 00:49
Re: Focus vm 2000 narisee oikealle käännettäessa!
Nyt narisee sekä käännettäessä oikealle että vasemmalle
Liekö vika vain kuivissa nivelissä
Mondeossa Mk2 teki myös samaa kuivalla säällä mutta sateella vika poistuis. Ja niin tänään tuli pakoputken peräosa vaihettua ja perhana vie oli vissiin autossa viä alkuperänen putki ku joutu rälläköimään peräosan poikki ja ei ees näkyny mitään hitsaussaumaakaan. Ja ei vuoto vielä siihen loppunut keskiosakin vuotaa
Onneksi Motonet auttaa 




Re: Focus vm 2000 narisee oikealle käännettäessa!
mulla on vieläkin alkuperänen putki 95 vuotisessa, eikä sekään ollu kun parien kannakkeitten kohilta lahonu kun kivet hakkaa niihin kannakerautojen etupuolille. Hitsailin läjään, mitä tuota uutta laettamaan vanhaan autoon... 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Focus vm 2000 narisee oikealle käännettäessa!
Mun -99 Focus nitisi ja natisi käännettäessä toiseen suuntaan, oli aluksi kohtalaisen satunnaista ja kostealla säällä tätä ei juuri esiintynyt. Lisäksi jos seisotti autoa lämpimässä parkkihallissa pari päivää ajamatta, niin natina oli selvästi voimakkaampaa. Myös voimakkaissa töyssyissä hiljaisessa vauhdissa kuului kitinää.
Vähän aikaa tätä kesti, kunnes alkoi sellainen kolkotus, että jotain täytyi tehdä. Eli kaikissa pienimmissäkin nypyissä kuului etuvasemmalta kolinaa ja soratiellä/mukulalla ajaminen oli yhtä kolketta. Koiranluu paljastui syylliseksi ja se oli jopa silminnähden entinen ja siinä oli oikein kunnolla klappia, jonka huomasi ihan käsipelillä vääntelemällä. Vaihdon jälkeen loppuivat sekä kolinat että nitinät.
Jonkun aikaa hiljaisuutta kestikin, kunnes nitinät alkoivat oikealla puolella... Aivan samat oireet. Vahingosta viisastuneena vaihdoin koiranluun heti. Ja kuinka ollakaan, nitinät loppuivat kuin seinään. Tässä "luussa" ei väljyyttä vielä tuntunut olevan eikä se kolkottanut lainkaan, mutta ei sitä kitinääkään jaksanut kuunnella.
Koiranluun vaihtaminen on sen verran pienitöinen ja halpa juttu, että sitä voi melkeenpä kokeilla, ellei ole juuri vaihdettu. Itse ostin Motonetin ne vähän kalliimmat "merkilliset" tarvikeluut, kappalehinta jotain 25e. Vaihto onnistuu tiukan paikan tullen vaikka parkkiruudussa ja ei kestä ensikertalaiseltakaan kauaa. Umpiruostuneet mutterit voivat aiheuttaa päänvaivaa, mutta omat irtosivat kyllä ihan irrotusöljyä käyttämällä ja vääntämällä.
Nyt tuon vasemman puolen Motonet-osalla on ajettu reilut 30tkm ja oikealla ehkä 20tkm ja edelleen toimivat, eli lienee noissa ihan kohtalainen laatukin. Tai no en tiedä kauanko niiden tulisi kestää...
Vähän aikaa tätä kesti, kunnes alkoi sellainen kolkotus, että jotain täytyi tehdä. Eli kaikissa pienimmissäkin nypyissä kuului etuvasemmalta kolinaa ja soratiellä/mukulalla ajaminen oli yhtä kolketta. Koiranluu paljastui syylliseksi ja se oli jopa silminnähden entinen ja siinä oli oikein kunnolla klappia, jonka huomasi ihan käsipelillä vääntelemällä. Vaihdon jälkeen loppuivat sekä kolinat että nitinät.
Jonkun aikaa hiljaisuutta kestikin, kunnes nitinät alkoivat oikealla puolella... Aivan samat oireet. Vahingosta viisastuneena vaihdoin koiranluun heti. Ja kuinka ollakaan, nitinät loppuivat kuin seinään. Tässä "luussa" ei väljyyttä vielä tuntunut olevan eikä se kolkottanut lainkaan, mutta ei sitä kitinääkään jaksanut kuunnella.
Koiranluun vaihtaminen on sen verran pienitöinen ja halpa juttu, että sitä voi melkeenpä kokeilla, ellei ole juuri vaihdettu. Itse ostin Motonetin ne vähän kalliimmat "merkilliset" tarvikeluut, kappalehinta jotain 25e. Vaihto onnistuu tiukan paikan tullen vaikka parkkiruudussa ja ei kestä ensikertalaiseltakaan kauaa. Umpiruostuneet mutterit voivat aiheuttaa päänvaivaa, mutta omat irtosivat kyllä ihan irrotusöljyä käyttämällä ja vääntämällä.
Nyt tuon vasemman puolen Motonet-osalla on ajettu reilut 30tkm ja oikealla ehkä 20tkm ja edelleen toimivat, eli lienee noissa ihan kohtalainen laatukin. Tai no en tiedä kauanko niiden tulisi kestää...