
tärinää jarruttaessa
tärinää jarruttaessa
eikös se ole niin että jos täristä jarruttaessa niin levyt edessä kierot? autona toimii sierra doch i vm 90 

Re: tärinää jarruttaessa
tai puslissa/ muissa etupään nivelissä väljää?
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: tärinää jarruttaessa
Tuo on aika jännä homma tuo sierran jarrutärinä. Se tulee ja menee ohi kuinka sattuu.
Luultavastin alatukivarren puslissa sanomista sekä niissä puslissa joidenka läpi tulee kallistuksevakaaja.
Luultavastin alatukivarren puslissa sanomista sekä niissä puslissa joidenka läpi tulee kallistuksevakaaja.
Re: tärinää jarruttaessa
Tarkistat/vaihat levyt ja palat edestä sekä herkistät satulat, helppo ja halpa homma, mitäs katsastuksen mittaukset on sanonu, onko heittoja ?mrleet kirjoitti:eikös se ole niin että jos täristä jarruttaessa niin levyt edessä kierot? autona toimii sierra doch i vm 90
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: tärinää jarruttaessa
Kiinnitä myös huomiots pyörän muttereihin jotta ovat kiristetty tasasesti vaiheittain ja suurinpiirtein samassa momentissa, itsellä katosi tärin näin
Ford Sierra 2.0 Gl vm.87
Re: tärinää jarruttaessa
katsastus setä ei sanonnut mitää. leimalle meni perjantaina siis. ja jarruttaa papareitten mukaan 2kn. itse uskon levujen olevan kierot. ja eikös se oo sierroissa tollanen tyyppi vika? 

Re: tärinää jarruttaessa
En sanos että tyyppivika, levyt menee ihan samallalailla kieroiksi kaikilla automerkeillä ja levyjen kieroutuminen johtuu yleensä lämmön vääntelystä. Tuleeko tärinä jarrutuksen alussa vai kokoajan tärisee? Mulla oli kallistuksenvakaajan puslat aivan entiset ja tärytti jarrutuksen alussa jonka jälkeen jarrutuksen jatkuessa tärinä hiljeni lähes olemattomaan.
Re: tärinää jarruttaessa
Voihan ne jarrut kierona tehonsa silti säilyttää, vaikka katsastuksessa tulisi hyvät lukemat... Eikä levyjen kieroutuminen ole mikään ihme, varsinkaan tarvikelevyillä, kuten Foster jne. (joissa se on tyyppivika), sellaiset saatta olla entiset jo muutaman tonnin jälkeen. Brembot ei vissiin mene mutkille niin helposti, mutta niitä saa sitten etsiä eBaysta, ja hintaa vähän enemmän
Jos tärinä tulee (pieni sellainen) muuten vaan vauhdin kasvaessa, niin sitten vika voi olla aiemmin heitetyissä, puslissa tai väljässä alapallossa. Näitäkään ei inssi täysin voi todeta pelkällä ravistelulla.

Jos tärinä tulee (pieni sellainen) muuten vaan vauhdin kasvaessa, niin sitten vika voi olla aiemmin heitetyissä, puslissa tai väljässä alapallossa. Näitäkään ei inssi täysin voi todeta pelkällä ravistelulla.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: tärinää jarruttaessa
Mulla on 5,5 vuotta menty noilla Motonetin levyillä, olikohan peräti jäähdytyskoloilla varustettuna, eikä täristä. Nosta keula ilmaan ja paat pyörät pyörimään, luulis että siinäkin näkyis kierous..mrleet kirjoitti:katsastus setä ei sanonnut mitää. leimalle meni perjantaina siis. ja jarruttaa papareitten mukaan 2kn. itse uskon levujen olevan kierot. ja eikös se oo sierroissa tollanen tyyppi vika?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: tärinää jarruttaessa
kun jarruttaa niin auto pyrkii väkisinkin hieman kääntymään vasemmalle. oisko se oikeen puolen levy vähän vino. noh meen kattelee jossain kohti autoa kuhan näiltä kiireiltä kerkiän 

Re: tärinää jarruttaessa
Oliko Sierrassa kummankin etujarrun lukema toi tasan 2 kN, silloin voi mennä jättää Loton sisään...mrleet kirjoitti:kun jarruttaa niin auto pyrkii väkisinkin hieman kääntymään vasemmalle. oisko se oikeen puolen levy vähän vino. noh meen kattelee jossain kohti autoa kuhan näiltä kiireiltä kerkiän

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: tärinää jarruttaessa
Tuosta kieroudesta; tuskin näkyy silmällä tai pyörittelemällä, kun millin kymmenyksen heitto aiheuttaa jo huomattavan tärinän.. Omissa laikoissa oli heittoa jotain 15 "mikroa" sorvarin mukaan, meinasi sekin väittää että "eeii nämä kieroilta näytä", ja silti tuntu rattipylväs melkein irtoavan yli 80km/h vauhdeissa jarruttaessa. Vaihtamalla levyt niihin v*tun Fostereihin tärinä hävisi, katotaan taas muutaman tonnin päästä uudestaan
(halkaisija 260mm, paksuus 24mm, jäähd.)

(halkaisija 260mm, paksuus 24mm, jäähd.)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: tärinää jarruttaessa
Sanonu aiemminkin, mutta äkkiä syytetään tarvikelevyjä, kun jossain muussa on pielessä. Viimeksi kun vaihoin palat korjaaja sano, että noi kuluneet reunat levyistä pitää vetää rälläkällä sileeks ennen uusia paloja...
, hyvin se meni ja kertaan vielä, että jos se satula jumii ja painaa vaan toiselta puolelta, niin uudetkin levyt voi kypsyy nopeasti tai vääntää... 8)

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: tärinää jarruttaessa
veikkaan että on käynyt niin että entisen omistajan toimesta vaihdettu joka palat taikka levyt ainoastaan jolloinka vino pala taikka levy on kuluttanut seuraavia paloja taikka levyjä vinoon :d olipas muuten hienosti selitetty. kumminki levyt ja palat näyttää olevan suht koht tuoreet. 

Re: tärinää jarruttaessa
Levyt ja palat onkin yksinkertaista vaihtaa, mutta se, että se jarrusatula liukuu ja puristaa kummaltakin puolelta tasaisesti on se pointti, tän näkee, ettei palat ole kulunu yhtään epätasaisesti tai että levy kiiltää yhtä hyvin kummaltakin puolelta.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon