Fiesta ei vastaa kaasuun
Fiesta ei vastaa kaasuun
-98 1.3 fiesta ei kiihdyttäessä vastaa kaasuun. Kierrokset ei nouse yli 3000 vaikka kuinka polkee. Kone alkaa "booaamaan". Tyhjäkäynnillä kyllä kiertää. Mistä aloittaa vian etsintä? Tulpat, bensansuodatin, maf, kaasuläpänasentoanturi...?!
- sukeltaja-ankka
- Viestit: 6
- Liittynyt: 28 Huhti 2011 13:51
Re: Fiesta ei vastaa kaasuun
Kuullostais aika paljon ilmamassamittarin vialta, eli tsekkaapa sen kunto ja jos mahollista niin kokeile toisesta autosta.
En muista, onko näin "vanhassa" Fiestassa vielä varakarttaa, mutta saman vuoden Escort ainaki tekee niin, että kun tyhjäkäynnillä nappaa IMM:n piuhan irti, käynti muuttuu huonoksi. Jos IMM on rikki, eli käy varakartalla jatkuvasti, niin käynnin ei pitäisi muuttua.
En muista, onko näin "vanhassa" Fiestassa vielä varakarttaa, mutta saman vuoden Escort ainaki tekee niin, että kun tyhjäkäynnillä nappaa IMM:n piuhan irti, käynti muuttuu huonoksi. Jos IMM on rikki, eli käy varakartalla jatkuvasti, niin käynnin ei pitäisi muuttua.
Escort mk6 -97 1,6 Zetec 16V "Naksu". ja violetti, tottakai.
Re: Fiesta ei vastaa kaasuun
Onko samat oireet rikkinäisestä puolasta? Jostain luin että liikaa ajetuilla tulpilla saa puolan hajotettua.
Re: Fiesta ei vastaa kaasuun
No joo, eipä käynti muuttunut ilmamäärämittarin liittimen irroittamalla. Se kai pitäisi uusata ekana.
- sukeltaja-ankka
- Viestit: 6
- Liittynyt: 28 Huhti 2011 13:51
Re: Fiesta ei vastaa kaasuun
Aijjaaa, miten? Kiinnostais tietää, kun omas Escortis on varmaa miljoonan rullatut tulpat ja piuhat ja käynti on kylmänä ihan kuraa, mutta rahaa ei oo vielä uusiin. Niin se tästä vielä puuttuis, et puolakin hajoaa.jannekni kirjoitti:Onko samat oireet rikkinäisestä puolasta? Jostain luin että liikaa ajetuilla tulpilla saa puolan hajotettua.

Escort mk6 -97 1,6 Zetec 16V "Naksu". ja violetti, tottakai.
Re: Fiesta ei vastaa kaasuun
Vika korjattu MAF vaihtamalla. Ebay.de:stä käytetty 10e + kotiintuonti toiset 10e.
Re: Fiesta ei vastaa kaasuun
Puolan pitää nostaa jännitettä jos vastusta on liikaa. Jos tulppien kärkiväli on mahdottoman suuri tai johdoissa on liikaa vastusta niin sitä suurempi jännite ja se taas kuormittaa puolaa enemmän. Pahimmassa tapauksessa kipinä hyppää puolan sisällä ja polttaa sen hajalle.sukeltaja-ankka kirjoitti: Aijjaaa, miten? Kiinnostais tietää, kun omas Escortis on varmaa miljoonan rullatut tulpat ja piuhat ja käynti on kylmänä ihan kuraa, mutta rahaa ei oo vielä uusiin. Niin se tästä vielä puuttuis, et puolakin hajoaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala