Automoaatti ilmstointi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tarahaa
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Marras 2010 16:14

Automoaatti ilmstointi

Viesti Kirjoittaja Tarahaa »

Ongelmana on, että Mondeo -03 automaatti ilmastointi ei välillä toimi.
Laitteeseen on aineet lisätty noin kuukausi sitten. Kuitenkin lisäyksien jälkeen ilmastointi toimii välillä ja välillä ei.

Joskus tuntuu, että vaikka säätäisi lämpötilan HI asentoon niin ilma on saman lämpöistä kuin LO asennosta.

Ilmastoinnilla tuntuu olevan oma tahto.. joskus toiimii joskus ei.

EDIT: Tänään huomasin tällaisen asian. Lähdin kylmällä koneella ajamaan. Ilmastointi oli automaatti asennolla 20c. Ajelin noin 5km jolloinka ilmastointi päästää hajut ja kosteata ja lämmintä ilmaa rupeaa puskemaan. Sitten laitoin manuaalille LO asentoon niin kylmää rupeaa tulemaan. Sillä ajelin pari kilometriä eikä ongelmaa tullut.
Kasperi_83
Viestit: 114
Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
Paikkakunta: Liminka

Re: Automoaatti ilmstointi

Viesti Kirjoittaja Kasperi_83 »

Oiskohan sulla vika siinä automaatti lämmön säätimessä tai anturissa, joka säätää puhallusta lämpötilan mukaan. Se anturi on kuskin jalkatilassa oikean jalan polven korkeudella. Mulla oli kans vähän ongelmia et tuntui et säätö ei pelaa ollenkaa. Otin ratin alta muovin irti ni se anturimötikkä on kiinni siinä muovissa. Irroitin anturin ja katsoin reikään niin anturin sisällä olevat vastus langat oli ihan pölyn ja paskan peitossa.
Olin aikaisemmin ostanut ilmamassamittarin puhdistusainetta. Ilmamassamittarissa on samanlaisia vastuslankoja. Sitä puhdistusainetta sit suihkuttelin sinne anturiin ja reikä puhdistu ja langat kiiltää. :wink:
Automaatti-ilmastointi alko pelaa paremmin ja automaattikin tuntuu osaavan säätää ilmankulun paremmin. :) Käsin en suosittele alkaa ronkkii sitä anturia.
Tällainen sekava tarina mulla. Toivottavasti oli jotaki apua. Kannattaa ainaki kokeilla tuota hommaa.
:P
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
Tarahaa
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Marras 2010 16:14

Re: Automoaatti ilmstointi

Viesti Kirjoittaja Tarahaa »

Kasperi_83 kirjoitti:Oiskohan sulla vika siinä automaatti lämmön säätimessä tai anturissa, joka säätää puhallusta lämpötilan mukaan. Se anturi on kuskin jalkatilassa oikean jalan polven korkeudella. Mulla oli kans vähän ongelmia et tuntui et säätö ei pelaa ollenkaa. Otin ratin alta muovin irti ni se anturimötikkä on kiinni siinä muovissa. Irroitin anturin ja katsoin reikään niin anturin sisällä olevat vastus langat oli ihan pölyn ja paskan peitossa.
Olin aikaisemmin ostanut ilmamassamittarin puhdistusainetta. Ilmamassamittarissa on samanlaisia vastuslankoja. Sitä puhdistusainetta sit suihkuttelin sinne anturiin ja reikä puhdistu ja langat kiiltää. :wink:
Automaatti-ilmastointi alko pelaa paremmin ja automaattikin tuntuu osaavan säätää ilmankulun paremmin. :) Käsin en suosittele alkaa ronkkii sitä anturia.
Tällainen sekava tarina mulla. Toivottavasti oli jotaki apua. Kannattaa ainaki kokeilla tuota hommaa.
:P
Täytyy kokeilla tuota. En vain kyllä usko, että vaikka se olisikin likainen niin se johtuisi siitä, sillä nyt vähän aikaa ajellessani olen huomannut, että manuaalille pistettyäni ilmastointi toimii muutaman minuutin ihan hyvin, mutta sen jälkeen jälleen kosteaa ja lämmintä alkaa tulemaan. Tämän jälkeen kun otan ilmastoinnin pois päältä, annan olla poissa jonkun aikaa ja laitan takaisin, ilmastointi toimii jälleen muutaman minuutin ja sama rumba. Täytyy varmaan käyttää jossain liikkeessä josko laitteessa olisi vuoto tms?

Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa tai onko ideoita mikä olisi vikana.
Tarahaa
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Marras 2010 16:14

Re: Automoaatti ilmstointi

Viesti Kirjoittaja Tarahaa »

Käytin eilen näyttämässä autoa liikkeessä ja sieltä tuli tuomio: kompura vuotaa.
Vastaa Viestiin