Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Automaatti ilmastointi molemmille puolin oma lämpotilan säätö.
Laitoin lämpömittarin roikkumaan häikäsysuojasta, josta olen seurannut todellista lämpötilaa.
Asetus esim. 21, ulkoilma 28, sisällä 28, puhaltimen nopeus keskimääräinen.
Ajoaika 2h puhallusilma kylmää, jos asetus 21 pitäisi paikkansa puhallinnopeuden tulisi kasvaa.
Onko vastaavaa havaintoa.
Muutaman kerran on tullut istuttua kursseilla noiden ilmastointiasioidenkin tiimoilta ja siellä ne viisaana ovat kertoneet että näissä nykyvehkeissä huomioidaan ilman kosteus, puhallusnopeus (-> sen faikutus tuntumaan) ja ties mitä juttuja ja tavoite on saada fiilis IHOLLA tilattua astelukemaa vastaavaksi. Erillinen lämpömittari voi sitten näyttää jotain ihan muuta, mutta fiiliksen pitäisi olla säädetyn kaltainen.
Olisi saanut olla kylmempi.
Kun lähtee ajamaan aluksi tuntuu sopivalta, jos haluaa pitää tämän joutuu säätöä muuttamaan
alaspäin. Olisko kennon huurtumisella vaikutusta, väheneekö teho.
focuksessa ilmastointi mittaa kuulemma puhalluslämpötilaa niiden keskisuuttimien kanavistosta, jotka tulisi olla auki ainakin kesä aikaan.
jos 21 on liika kuumaa niin laita 18 pyyntiä jotta saat viileempää sisälle, vai loppuuko niikun teho että ei viilene vaikkka kuinka pyytää.
kolmevuotiaaseen omaankin on tarkoitus tänä kesäne tehdä toi ilmastointi huolta/täyttö jotta ei vain ole järjestelmä vajaana. joka toista vuotta muistaakseni suosittelevat tehtäväksi. se ainakin vaikuttaa suoraan tehoon jos järjestelmä on vajaa.
Puhaltinen käsisäädöllä olen saanut jäähtymään kunnolla.
Automaatilla ihmetyttää puhaltimen pieni nopeus.
Auto parkissa auringon paisteessa, siitä kun lähtee ajamaan, on puhaltimessa nopeutta.
Kaikki ilmasuuttimet auki.
Toisessa automerkissä huomioitiin vastaava probleema ja kyseltiin merkki korjaamolta. Vastaus oli että automaatti ilmastoinnissa asteikko ei tarkoita celssius asteita vaan on tarkoitettu säätäjän käytön helpottamiseksi..
konna77 kirjoitti:Toisessa automerkissä huomioitiin vastaava probleema ja kyseltiin merkki korjaamolta. Vastaus oli että automaatti ilmastoinnissa asteikko ei tarkoita celssius asteita vaan on tarkoitettu säätäjän käytön helpottamiseksi..
Tuolla eräällä kurssilla mainittiin tosta kun säädetään joku lukema ja sitten laitetaan markan lämpömittari johonkin ja ihmetellään kun se näyttää ihan muuta kuin on tilattu.
Selitys oli sellainen että toi ilmastointi mittailee ilman kosteutta, auringonpaistetta ja ties mitä, ja sitten se säätelee toimintaansa sen mukaan että iholla fiilis on tilatun asteluvun kaltainen. Omassa Voordissa laitan kesällä 20 asteeseen ja kylmemmällä säällä 21, en ole mittareilla asiaa tutkinut mutta oikein tyytyväinen olen ollut.
Toimii mielestäni huomattavasti paremmin kuin esim muutaman vuoden takaisessa Volvo C30:ssä.