Morjens!
Tässä reilun vuoden verran vuoden 2005 1,6-koneen C-maxilla ajellut ja hyvin tyytyväinen siihen ollut. Kilometrejä kasassa reilut 70000. Tässä viime aikoina alkanut tuntumaan siltä, että kiihdyttäessä tuntuu tärinää, mikä mielestäni voisi viitata vetoakseliin tai sinnepäin ongelmiin (en ole mikään suuri autoasiantuntija, mutta yhdessä vanhassa autossa vastaavanlaista tärinää ja vetonivelet meni vaihtoon). Muistelen kuulleeni Focuksessa ruosteongelmien lisäksi tyyppivikana olevan vetoakseli/nivelongelmat. Noita ruostevikoja on käsittääkseni mennyt vielä vuosien päästä takuuhuoltoon; mites on tuon minun mahdollisen vian kanssa; onko jollain kokemuksia C-maxista? Missä ne takuun rajat menevät? Kiitoksia jo etukäteen vastaajille!
C-maxin vetonivelet/akseli takuuseen?
Re: C-maxin vetonivelet/akseli takuuseen?
laakeri vika yksi mahdollisuus etu pyörät nosta etupää ylös pyöritä pyöriä kuuluuko jyrinää
silloin voit myös tsekata vetonivelet onko väljyyttä.muista tukea auto hyvin ettei tulisi vahinkoa
silloin voit myös tsekata vetonivelet onko väljyyttä.muista tukea auto hyvin ettei tulisi vahinkoa
Re: C-maxin vetonivelet/akseli takuuseen?
Ovien ruostevikojen korjaukset menevät takuun piikkiin vähän vanhemmissakin autoissa koska ne kuuluvat koritakuun (12 vuotta) piiriin. Vetoakselit taas kuuluvat perustakuuseen (1-2v), joten 2005 vuoden Fordin vetoakseliremontin kohdalla sapluuna on Kummelista tuttu "artisti maksaa".
Vetonivelten väljyyttä voi toki kokeilla helposti, mutta kyseinen testi ei välttämättä kerro koko totuutta; itse tiedän useammankin Fordin joissa on selvästi tuntuva välys sisemmissä vetonivelissä mutta eivät (vielä) täristä vedättäessä.
Vetonivelten väljyyttä voi toki kokeilla helposti, mutta kyseinen testi ei välttämättä kerro koko totuutta; itse tiedän useammankin Fordin joissa on selvästi tuntuva välys sisemmissä vetonivelissä mutta eivät (vielä) täristä vedättäessä.