Ford Ka ohjaustanko/simpukka vuotaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Daywalker-75

Ford Ka ohjaustanko/simpukka vuotaa

Viesti Kirjoittaja Daywalker-75 »

Kauppakassi siis rupesi pissimään alle. Nopea vilkaisu konepellin alle ei tuonut mitään tulosta, koska sieltä ei nähnyt mitään. Rasvamontulla sitten paikannettiin vuoto ohjaukseen ja oletettavasti siihen ohjaustangon yläpuolella olevaan simpukkaan.

Nyt sitten kysyisinkin, jotta mitäköhän rupeaisin ostamaan ja kannattaako edes ajatella itse vaihtoa? Ja se tärkein, maksaakohan paljon €uroja?

Laitan ottamani kuvan liitteksi, vaikkakin kuvasta ei saa selvää itse vuotokohdasta, joka on tuon tiputtavan kohdan yläpuolella(ohjausakseli tulee siihen kohtaan)....

Kuva
FLEKU

Re: Ford Ka ohjaustanko/simpukka vuotaa

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

Tyyppi vika ainakin Ka:ssa.Sitä ei käsittääkseni pysty korjaamaan,vaan on vaihdettava koko paketti sinne.Itse tuon olen tehnyt eikä se kauhean vaikea homma ole jos työkalut pysyy kädessä.Vaikeinta tuossa hommassa on löytää vuotamaton ohjaustehostin systeemi.Itse hommasin purkaamolta,onnen kauppaa kauanko kestää mut nyt on 3 vuotta kestänyt.Osan hintaa voi katsella eri purkaamoilta sun muista,jos en paljoa väärin muista niin hinnat about 150-600 € riippuen myyjästä.
Daywalker-75

Jep!

Kävin tuossa kaverin korjaamolla ihmettelemässä ja todettiin se vuoto simpukassa.
Sitten hintoihin:
Kallein ratkaisu olisi ollut, osa siniseltä 650€ + työ ~200€ = 850€
Halvin ja valitsemani ratkaisu, eli ohjaustanko romuttamolta 150€ + nyrkkipajalla korjaus ~150€ = 300€

Tuolla kalleimmalla vaihtoehdolla olisi kyllä lähes ylitetty auton arvo...
FLEKU

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

:D näin se menee !
Daywalker-75

Väliaikatietoja:

Kaikki meni nyrkkipajalla hyvin viimeiseen mutteriin asti, kunnes mutteri(helmi) jäi käteen. Oli putki hiukan hapero. Nyt sitten jahdataan paineputkea, jossa on kiinni se paineanturi. Taitaa maksaa liikkeessä 140€.

On tää niin hienoa!
Daywalker-75

No niin!

Auto korjattu ja laittelen vähän aikajanaa tänne:

- Uusi hammastanko romuttamolta 150€
- Aikavaraus korjaamolta
- Ruostunut liitin jäi korjaajalta käteen -> uusi painepuolen letku 150€
- Tanko vaihdettu -> ohjaus säädetty
- Korjaamon kustannukset 209€

Yhteensä: 509€