2,0L Nokan vaihto 1.6 emaxiin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

riippuu nokan ajotuksesta ottaako venttiilit kiinni mäntiin..
eli paljonko venttiili on auki yläkuolo kohdassa
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

martikainen kirjoitti: Niin ja kone on 2.0 johon on laitettu toi nokka 1.6 kanteen ja vakio tiiviste välissä. Osaisko joku viritysguru sanoa miten paljon nostoo vois olla ennen kuin alkaa venat ja männät tervehtimään toisiaan.? :?: :?: :?:
Jos nokan ajoitus vakio (ts. vakio nokkapyörä), ei venttiili ole ykk:ssa koskaan niin paljon auki että vena osuis mäntään. Tähän venttiili/mäntä kosketukseen vaikuttaa myös nokan ramppien nopeudet mutta jos se nokka on vielä vakio niin ei osu mäntään vaikka nosto olis suurempikin.

Kireimmissä nokissa nokan ramppien nopeus on suurempi ja niillä saattaa osua vakio nokkapyörälläkin mäntään jos nostoa paljon.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Veikkaisin että jos hihna ei katkea niin aika reilusti saa olla nostoa ennenkuin alkaa ottamaan kiinni

Edit: Jaa kyseessä olikin 1.6 kansi 2.0 koneessa. Sitten en olekaan varma mutta heitetään veikkaus että melko paljon saa aueta vena silti
Vastaa Viestiin