Mitä imusarjaan aivastelu voi hajottaa?
Mitä imusarjaan aivastelu voi hajottaa?
Kävi sitten tuon allekirjoituksessakin olevan XR3i:n kanssa seuraavaa: Käynnistelin autoa ja koska kone ei ole aivan täysissä voimissaan kuten aiemmista topiceista voi päätellä niin auto tarvitsee käynnistyäkseen kaasua. Annoin sitten hiukan enemmän ja moottori päätti ampua imusarjaan kaasuläpän ollessa varsin auki. Painehan sitten puhkaisi imuputken heti edellisen repeämän vierestä eli voisin melkein päätellä etten ole ensimmäinen omistaja kyseisen Escortin historiassa jolla käy noin. Nooh paikkasin imuvuodon ja auto on taas entisellään.
Mutta tuosta heräsikin kysymys että voisiko aiemmat ongelmat johtua aivastelun aiheuttamasta viasta? Eli mitä kaikkea tuollainen imusarjaan aivastelu voi KE-jetillisessä autossa hajottaa? Ja mistä tuollainen aivastelu ylipäänsä voi johtua?
Mutta tuosta heräsikin kysymys että voisiko aiemmat ongelmat johtua aivastelun aiheuttamasta viasta? Eli mitä kaikkea tuollainen imusarjaan aivastelu voi KE-jetillisessä autossa hajottaa? Ja mistä tuollainen aivastelu ylipäänsä voi johtua?
Re: Mitä imusarjaan aivastelu voi hajottaa?
Eikös ainakin liian aikanen sytytys aiheuta tuota aivastelua? Myöhäsellä sitten taas polttaa putkessa, tai näin kupla-ajoilta muistelisin.
Re: Mitä imusarjaan aivastelu voi hajottaa?
Hmmm... sytkä on tällä hetkellä 6 astetta. Pitäisi olla joko 6 tai 12 bensasta riippuen jos olen oikein käsittänyt. Voiko astemerkit olla jotenkin moottorin päässä pielessä? Jakohihnan merkit ainakin on ok ja jako on ok. Pari pienehköä aivastusta on tehnyt nyt viime starttien aikana niin ihmetyttää.
Re: Mitä imusarjaan aivastelu voi hajottaa?
Sytty ja sytty.. Vaan syynä voi olla myös laiha seos, johtuen monista syistä, esim. imusarjantiiviste. Näin mutuna 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitä imusarjaan aivastelu voi hajottaa?
Seokset on ok, ainakin tyhjäkäynnillä. Mites onko mietteitä siitä onko tuossa mitän herkkää tai hajoavaa tavaraa imusarjasta bensanjakajalle päin? Tai voiko itse jakaja ottaa siipeensä moisesta?
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Mitä imusarjaan aivastelu voi hajottaa?
Töissä kaasubussien "aivastelu" on tuhonnut imuletkun ja/tai ilmanputsarin. Ei siis tee varmaan hyvää ilmansuodattimen "microsuodatukselle" kun aivastus tapahtuu eli suositeltavaa olisi vaihtaa uusi tilalle kun saat vian korjattua. 
Focuksen korjaamooppaan mukaan ilmamäärämittari "on melko herkkä laite, joten varo kolhimasta ilmamäärämittaria". Voisiko pieni "räjähdys" imukanavassta vastata voimakasta iskuta? Ei mitään hajua tosin sinun autosi tekniikasta, että onko sinulla vastaava härveli?

Focuksen korjaamooppaan mukaan ilmamäärämittari "on melko herkkä laite, joten varo kolhimasta ilmamäärämittaria". Voisiko pieni "räjähdys" imukanavassta vastata voimakasta iskuta? Ei mitään hajua tosin sinun autosi tekniikasta, että onko sinulla vastaava härveli?
Re: Mitä imusarjaan aivastelu voi hajottaa?
Juu ilmamäärämittarit ovat hyvinkin herkkää kamaa. Tuossa vaan ei käsittääkseni sellaista ole vaan hoidetaan tuo ilmamäärän mittaus mekaanisesti tuolla bensanjakajalla. En sitten tiedä miten hyvää tuo bensanjakaja tykkää kun siihen kohdistetaan painetta
.

Re: Mitä imusarjaan aivastelu voi hajottaa?
Jos läppä pysyy ehjänä ja suorassa niin en usko että mitään pahempaa on tapahtunu. Eikös sillä läpällä ole toppari ettei se pääse lyömään koko voimalla määränsäätimelle asti.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala