Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Aamulla oli ongelmia pitää autoa käynnissä tyhjäkäynnillä. Sammui miltei heti.
Töihin kuitenkin lähdin viasta huolimatta.
Illalla tullessani töistä autosta loppui puhti kokonaan ja jäin tien varteen
Ei lähtenyt enää käyntiin. Hinattiin auto juuri pihaan ja pitäis alkaa etsimään vikaa.
Hiukan lupaa startatessa kaasulla muttei lähde käyntiin.
Mistähän sitä aloittaisi vian paikantamisen?
Ford Mondeo 2.5 V6 GT -97
Ford Escort RS2000 F1 Edit -96
Mitsubishi Carisma 1.6 GLX -97
Vaihda bensafiltteri ensin ja varmista, että moottori saa kakkua. Kuullostais vähän bensapuolen probleemalta, miksei ehkä myös tukkeutunut katalysaattori mutta ensin bensapuolen tarkastus. Ja ettei oo vettä tai muuta paskaa tankissa..
Bensansuodatin menee uusittavaks heti. Polttoaineputkisto voinee olla tukossa sekin?
Katti myös tarkistettava. Alustasta on muuten kuulunut jo muutaman viikon ajan silloin tällöin peltimäistä "helinää". Jos äänet kuuluu katista niin se on vainaa.
Auto pukille aamulla. Ei kyllä tarvii miettiä mitä viikonloppuna tekee
Pistän viestiä kun vika löytyy...
Kiitokset vihjeistä!
Ford Mondeo 2.5 V6 GT -97
Ford Escort RS2000 F1 Edit -96
Mitsubishi Carisma 1.6 GLX -97
Ota tulpat irti ja johdot irti ja pyöritä konetta hetki startilla. Jos haisee bensa sen jälkee tulpanreissä nii saa varmaankin soppaa. Sen jälkeen varmaan laittaisin tulpan kiinni johtoon ja maadottaisin sen, ja taas startilla pyörittää - näet tuleeko kipinää. Jos kipinääkin tulee voisi olla ilmamassamittari. Katti voi olla myöskin hajalla mutta luulis että se olis oireillut tehottomuutena jo aiemmin ja jos tukos olisi niin yleensä pössäyttelee jostain liikunta saumasta/liitoksesta pihalle pahimmat paineet.
Korjataanpa nyt hieman aiempaa tekstiä tähän viestiin.
Vika ei sittenkään ole jakopäässä kuten eräs automekaanikko niin väitti. Helpotus!
Tänään saatiin auto jopa käyntiin pienellä "vippaskonstilla". Suihkupullolla bensaa suoraa kaasuläppäkoteloon ja kone pärähti heti käyntiin kylläkin talla pohjassa. Tyhjäkäyntiä ei käy ollenkaan. Kannattaisko kenties kokeilla jotain suutinpuhdistusainetta
bensan joukkoon sekoitettuna ja yrittää tällä tavalla saada töryt pois ennenkuin lähtee
purkamaan moottoria enempää?
Ford Mondeo 2.5 V6 GT -97
Ford Escort RS2000 F1 Edit -96
Mitsubishi Carisma 1.6 GLX -97
Nyt on vaihdettu osaa autoon urakalla varmuudeksi ja sillä suljettu pois muutamia vikaepäilyjä.
Pari anturia mukaanlukien kampiakselin asennontunnistin anturi. Puola ja johdot uusittu.
Bensapuolelta suodatin vaihdettu. Vika ei ole kuitenkaan korjaantunut.
Sen verran jotain muutosta on tullut että kylmänä auto lähtee käyntiin ja käy 20-30 sekuntia ja sammuu. Sen jälkeen ei mitään toivoa enää käyntiin lähdöstä.
Tänään tuli testattua autoa hieman kovemmalla kaasulla eka starin jälkeen.
Kierroksia otti mutta jokin tuntui ahdistavan ettei käynyt kunnolla. Kierroksia nostin kolmeen tonniin
jolloin alkoi kuuluumaan helvetinmoinen rätinä ja sellainen peltimäinen kolina ja kierrokset alkoi uupumaan.
Onko piru näin että katti onkin se vian kohde?! Kylmänä kun lähtee käyntiin mutta kun hieman kuumenee niin auto sammuu.
Ford Mondeo 2.5 V6 GT -97
Ford Escort RS2000 F1 Edit -96
Mitsubishi Carisma 1.6 GLX -97
Kaverilla oli aikoinaan joku -94 escortti, siinä sai samallalailla kierrokset vähän alle kolmeen tonniin ja si puutu, katti oli hajalla. Edelleen kannattaa ottaa se katti irti ja kattoo onko ehjä, jos helisee kun ravistelee niin on entinen. Ja pakosarjoissa on molemminpuolin katit myös..
Olitte muuten täsmälleen oikeassa
Nappasin katin irti autosta ja käyntiin lähti heti.
Katti oli tosiaan entinen. Kenno oli ihan palasina ja villat tukki
koko pöntön. Täytyy puhdistaa töryt pois pöntöstä ja takas
paikoilleen. Katsastukseen täytynee viimeistään vaihtaa uusi
tilalle. Kiitos neuvoista kaikille!
Ford Mondeo 2.5 V6 GT -97
Ford Escort RS2000 F1 Edit -96
Mitsubishi Carisma 1.6 GLX -97