Fiestan kytkin, mikä meni pieleen?
Fiestan kytkin, mikä meni pieleen?
Vaihdoin -96 Fiestaan kytkimen, homma meni muuten ok paitsi että ei meinannut ilmautua, sai vähän kikkailla että suostui tulemaan mehut läpi poljinsylinteriltä. Ok, funtsattiin että alkaa vissiin olla kumit jotenkin loppu tai jotain, mutta saatiin kumminkin toimimaan. Ajelin pari-kolme viikkoa kun mokoma alkoi taas luistamaan, mikähän meni persiilleen? Vaihdoin siis koko paketin sekä painelaakeri/työsylinterihässäkän, samalla vaihtui kytkinakselin stefa koska kytkinkopassa oli laatikkoöljyä... Voiko vika johtua jotenkin tuosta nestejärjestelmästä, eikö kytkin lakkaa irroittamasta jos sinne jää liikaa ilmaa? Kytkinakselilla ei mun mielestä ollu uraa havaittavissa, eli jotenkin vaikee uskoa että laatikkoöljyä olis voinu tulla niin paljon että kytkin on märkä eikä siks pidä. V***ttaa koko kinneri just nyt niin paljon ettei veri kierrä...
Re: Fiestan kytkin, mikä meni pieleen?
Eikö kellään mitään kokemuksia tai ideoita aiheesta...?
Re: Fiestan kytkin, mikä meni pieleen?
No jos se luistaa niin se vika on siellä koneen ja lootan välissä. Ei muuta kun uudestaan vehkeet levälleen, sillä se selviää.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Fiestan kytkin, mikä meni pieleen?
Jos se on samanlainen systeemi ku mondeossa,niin se stefa voi olla huonosti kytkinakselilla. Pari sellasta tapausta tullu töihin kun asiakas on laittanu kytkimen ym. uutta ja silti luistaa.
Tiedän että on tympiä homma tehdä toisees kertaan, mutta jos sinne kytkimeen pääsee lootaöljyä niin varmasti luistaa. Moottoriöljyt jää toiselle puolelle vauhtipyörää, niin se ei niin paljoa haittaa kytkintä.
Kytkinpääsylinterin pitääs päästää liika pois kun poljinta ei paineta, oli ilmaa tai ei. Jos vähä käytät ilmaruuvia tai letkua auki (mahdolliset ylimääräiset paineet pois) ja vieläkin luistaa niin vika ei ole siellä.
Tiedän että on tympiä homma tehdä toisees kertaan, mutta jos sinne kytkimeen pääsee lootaöljyä niin varmasti luistaa. Moottoriöljyt jää toiselle puolelle vauhtipyörää, niin se ei niin paljoa haittaa kytkintä.
Kytkinpääsylinterin pitääs päästää liika pois kun poljinta ei paineta, oli ilmaa tai ei. Jos vähä käytät ilmaruuvia tai letkua auki (mahdolliset ylimääräiset paineet pois) ja vieläkin luistaa niin vika ei ole siellä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala