mondeo -93 1.8i käynti ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Trantla360

mondeo -93 1.8i käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja Trantla360 »

Elikkä kyseinen härveli tekee sellaista että lähtee käyntiin mutta sammuu samantien ja ei meinaa lähteä millään käyntiin... putkesta kuuluu vain flop flop flop ja kun vihdoin saa tai lähtee käyntiin niin savy ja haju on melkoinen. (siis parikin päivää voi toimia oireitta).Onko vika puolassa tai mikä lie se möykky on mistä lähtee tulpille piuhat vai onko muita antureita mitkä voi aiheuttaa kyseistä häiriöö? Ja mieluusti varmaa tietoa ettei tule korjauskustannukset hirvittävän kalliiksi!
Kiitokset jo etukäteen!!! :D ps.haulla en oikein löytänyt asiasta mitään.
rangleri

Re: mondeo -93 1.8i käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Tarkentavana kysymyksenä voisi kysyä että liittyykö tähän lyhyttä ajoa esim. talliin, jolloin kone ei lämpeä? Mä olen huomannu että jos vie auton esim. 50 metriä pihasta talliin, vielä parin päivän jälkeen käy juuri noin. Tässä tapauksessa ongelma on venttiilikoneistossa jonne jää öljynpaine liian lyhyen ajon jälkeen. Kanteen myydään korjattua venttiiliholkkia joka päästää paineen oikein. Mutta kun tietää tuon niin osaa vältellä turhia käynnistyksiä tai käyttää lämpöiseksi.

-Neuvo tuohon käynnistykseen on: Kaasu pohjaan startatessa jolloin polttoaineensyöttö lakkaa, paineet venttiilinostimissa tasaantuvat, kaasu ylös->auto lähtee käyntiin ilman savua ja tärinää.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Trantla360

Sanotaan näin että kovat talvipakkaset ja toimi hyvin, mut jos erehtyy ajaan yöksi lämpöseen talliin ni seuraavan käynnistyksen show on valmis. Sama juttu jos lämpöinen päivä ni hörähtää käyntiin ja lähes heti sammuu...??? Öljyt ei fordin omat vaan jotkut täys synteetiset ja mitähän muuta vois lisätä? ja lyhyen ajon jälkeen (esim siirto pihassa)seuraavana päivänä tekee taas sen käynti häiriön. Eli kantsiiko aina käynnistää varuiks kaasu pohjassa? Ja löytyykö kuvaa siitä paineventtiilistä? ja mistä saa? (ford vai tarvike liike)
ps. lisäksi ei käy kaikilla kun saa käyntiin(johdot ja tulpat uusittu 9/2010) ja bensa 98 (ei E10).
rangleri

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Eli siis aina lämpöisenä päivänä tekee tuota myös siinä tapauksessa että edellisen kerran auto on sammutettu pitemmästä ajosta? Voisi liittyä myös johonkin ihan muuhun mutta tällainen löytyi ainakin tuosta venttiilistä:
viewtopic.php?t=24535

Mä oon ajellu aina Teboil Gold-S 5w-40:llä. En tosiaan muulloin ole huomannu tuota ongelmaa kuin että jos todella lyhyen matkan ajaa kylmällä koneella ja jättää siihen, seuraavalla startilla sammuu heti ja pitää sahata pitkä aika käyntiin. Mutta kun pitää kaasua pohjassa tuossa "puristuksettoman" starttailun aikana niin ei mene sitä bensaa turhaa sinne koneeseen/kattiin ja käynnistyykin nopeammin.
Tuo voi myös tuntua siltä että käy kolmella, kun pyttyihin menee aika paljon bensaa siinä starttauksen aikana ja sitten palaa pois huonosti käyden.
Itse en ole tuota venttiiliä kysellyt kun ei tuosta haittaa ole, kun sen tietää.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Trantla360

Kiitokset Ranglerille vastauksista!
Vastaa Viestiin