korkeat pakokaasuarvot
korkeat pakokaasuarvot
katsastus meni pieleen korkeiden pakokaasuarvojen takia, HC arvo seilaa miten sattuu ja on välillä hetken oikeassa arvossa, tämä tietenkin vaikuttaa myös lambda-arvoon ja vaihdoin näköjään turhaan happianturin, eli missä vika kun pärnäsen korjaamolla sanoivat auton käyvän liian rikkaalla mikä on ilmeistä kulutuksen ollessa tolle koneelle liian korkea...kyseessä on 96 mondeo 1.6 zetecin koneella, eli jos joku voi helpottaa vikojen löytämistä kun auto pitää viedä uusintatarkastukseen 26 päivä viimeistään...eli kiire tulee...onko jokin lämpöanturi rikki vai suutin paskana antaen liikaa bensaa?
Re: korkeat pakokaasuarvot
Kai siitä autosta saa jonkinlaiset vikakoodit luettua, turha ruveta arpomaan.
Jos mitään ei löydy, niin mittari käteen ja mittaat antureiden arvot. Voin hommata ne arvot jos on tarvetta.
Jos mitään ei löydy, niin mittari käteen ja mittaat antureiden arvot. Voin hommata ne arvot jos on tarvetta.
Re: korkeat pakokaasuarvot
niin ja sitten voit katkoa että huohottaa se kone... mulla meni motti vaihtoo kun oli niin väljä mutta nyt menee päästöistä läpi
Fiesta 1.8S-92 (työmatka kiesi)
Yamaha TT600RE-05 (harraste)
Subaru Forester X-07 (vaimon)
Yamaha TT600RE-05 (harraste)
Subaru Forester X-07 (vaimon)
Re: korkeat pakokaasuarvot
Kuluttaako öljyä?
Re: korkeat pakokaasuarvot
ettei olis kuitenkin CO joka seilaa, eikä HC?
se uusi lambda-anturi; näissä ei oikein tahdo toimia tarvikemallin anturin, pitäis olla alkuperäinen.
se uusi lambda-anturi; näissä ei oikein tahdo toimia tarvikemallin anturin, pitäis olla alkuperäinen.
Re: korkeat pakokaasuarvot
Terve.
Mulla on -96 2.0 DOHC EFI transit jossa samaa ongelmaa.
Kierroksilla päästöt ihan ok, mutta tyhjäkäynnillä menee CO .074 HC 400-700
Tein vastaavan homman, eli lambda vaihtoon, MAF putsaus, imuilman lämpötila-anturi, tulpat, suodattimet, koneen huuhtelu, öljyt+suodatin jne. ei auttanut.
Onko mitään käynnistysongelmia? Eli ei esim kylmänä löydä tyhjäkäyntiä tai kuumana vaikea saada käyntiin, seilaako kierrokset?
Itse tulppasin EGR-kierrätyksen putken imusarjasta, jonka jälkeen muuttui kummasti koneen toiminta. En ole vielä vienyt testeriin, mutta toivon että olisi jäänyt vain EGR-venttiiili auki, jolloin tyhjäkäynnillä kierrättää pakokaasuja imusarjaan ja tällöin tuo päästöhommeli on aivan poskellaan. EGR:n pitää aueta vasta osa/täys-kaasulla, jos jumissa niin vika on juuri tuollainen.
Pahimmassa tapauksessa sulta on katti mennyt, mutta ei kannata hutkia ennen kuin saat vikakoodit tosiaan luettua, olethan tarkistanut ettei ole 2 kpl lambdoja? (1 ennen ja toinen katin jälkeen)..
OBD-Kaapelin löytää esim. huutonetin sivustolta (ELM327 OBD) maksaa jotain 30-40,- ja ohjelmaksi scantool.net. jonka löytää pienellä etsimisellä netistä. Itse hankin tuon kaapelin ja on jo maksanut itsensä takaisin, suosittelen.
Mulla on -96 2.0 DOHC EFI transit jossa samaa ongelmaa.
Kierroksilla päästöt ihan ok, mutta tyhjäkäynnillä menee CO .074 HC 400-700
Tein vastaavan homman, eli lambda vaihtoon, MAF putsaus, imuilman lämpötila-anturi, tulpat, suodattimet, koneen huuhtelu, öljyt+suodatin jne. ei auttanut.
Onko mitään käynnistysongelmia? Eli ei esim kylmänä löydä tyhjäkäyntiä tai kuumana vaikea saada käyntiin, seilaako kierrokset?
Itse tulppasin EGR-kierrätyksen putken imusarjasta, jonka jälkeen muuttui kummasti koneen toiminta. En ole vielä vienyt testeriin, mutta toivon että olisi jäänyt vain EGR-venttiiili auki, jolloin tyhjäkäynnillä kierrättää pakokaasuja imusarjaan ja tällöin tuo päästöhommeli on aivan poskellaan. EGR:n pitää aueta vasta osa/täys-kaasulla, jos jumissa niin vika on juuri tuollainen.
Pahimmassa tapauksessa sulta on katti mennyt, mutta ei kannata hutkia ennen kuin saat vikakoodit tosiaan luettua, olethan tarkistanut ettei ole 2 kpl lambdoja? (1 ennen ja toinen katin jälkeen)..
OBD-Kaapelin löytää esim. huutonetin sivustolta (ELM327 OBD) maksaa jotain 30-40,- ja ohjelmaksi scantool.net. jonka löytää pienellä etsimisellä netistä. Itse hankin tuon kaapelin ja on jo maksanut itsensä takaisin, suosittelen.
Re: korkeat pakokaasuarvot
Kävin tänään leimalla ja hylsy tuli
tyhjäkäynnillä
co 1,87
hc 1105
2000 r/min
co 1,22
hc 400
Puristukset olivat ok,happitunnistin ok ja katti,pystyykö joku neuvomaan.Vai pitäisikö ajaa
järven jäälle kevättä odottamaan.
tyhjäkäynnillä
co 1,87
hc 1105
2000 r/min
co 1,22
hc 400
Puristukset olivat ok,happitunnistin ok ja katti,pystyykö joku neuvomaan.Vai pitäisikö ajaa
järven jäälle kevättä odottamaan.
Re: korkeat pakokaasuarvot
Aika kallista,poteroa kirjoitti: OBD-Kaapelin löytää esim. huutonetin sivustolta (ELM327 OBD) maksaa jotain 30-40,- ja ohjelmaksi scantool.net. jonka löytää pienellä etsimisellä netistä. Itse hankin tuon kaapelin ja on jo maksanut itsensä takaisin, suosittelen.
Ebay.com hakuun elm327 bluetooth, maksaa joku 11€ kotiin kannettuna muakana softa pc:lle ja android puhelimelle saa softan myös (3€)
nyrilo
Ootko perus tulpat ja suodattimet yms käyny jo läpi?
Ford Taunus 3D turnier 17m 1967
Re: korkeat pakokaasuarvot
Kaikki on uusittu jopa tulpanpiuhat,ohivuoto katottiin päivällä ja hyvä oli.????1m4s0 kirjoitti: Aika kallista,
Ebay.com hakuun elm327 bluetooth, maksaa joku 11€ kotiin kannettuna muakana softa pc:lle ja android puhelimelle saa softan myös (3€)
nyrilo
Ootko perus tulpat ja suodattimet yms käyny jo läpi?
Re: korkeat pakokaasuarvot
mistä autosta nämä on? kannattaa laittaa vaan loputkin arvot näkösälle... miten on happitunnistin ja katti testattu? imuvuodot kannattaa tsekata.nyrilo kirjoitti:Kävin tänään leimalla ja hylsy tuli
tyhjäkäynnillä
co 1,87
hc 1105
2000 r/min
co 1,22
hc 400
Puristukset olivat ok,happitunnistin ok ja katti,pystyykö joku neuvomaan.Vai pitäisikö ajaa
järven jäälle kevättä odottamaan.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: korkeat pakokaasuarvot
1.6 16v -89 mondeo happitunnisin ja katti uusittu 2/12
o2 co2 lambda
2,9 11,7 - tyhjäk
1,36 13,3 1,00 2000r/min
o2 co2 lambda
2,9 11,7 - tyhjäk
1,36 13,3 1,00 2000r/min
Re: korkeat pakokaasuarvot
Itse vaihdoin -91 Riesaan uuden katin kun entinen kilisi ja helisi,sit mittareihin ja vaihtoon meni lambda,korjaaja sano että TURHA laittaa muuta kuin samanlainen,ohjurin gummit vaihdettiin syksyllä,mutta korjaaja sanoi että on ollu PALJONKIN savuttavia autoja ja seokset on saatu kohdalleen,mikä on sitten oikea vastaus??
No leima tuli kun seokset on kohillaan,ongelmana tässä onkin se kun Riesa on 1,6 yksipisteruisku,eipä ole semmosia enää ja näin ollen varaosiakin saa etsiä noihin seos/saaste hässäköihin,ja TOTTA aina täytyy lukea boxin vikaraportti tietokapulalla,sieltä se tuli tuonkin vikakoodi:happitunnistin ei anna arvoja,se vaihtoon ja pelaa
No leima tuli kun seokset on kohillaan,ongelmana tässä onkin se kun Riesa on 1,6 yksipisteruisku,eipä ole semmosia enää ja näin ollen varaosiakin saa etsiä noihin seos/saaste hässäköihin,ja TOTTA aina täytyy lukea boxin vikaraportti tietokapulalla,sieltä se tuli tuonkin vikakoodi:happitunnistin ei anna arvoja,se vaihtoon ja pelaa