Moro,
sain tänään kanteni avarrettuna takaisin kiinni koneeseen. Kantta rakennellut kaveri mainitsi että koneessa on ns. saastemallin virranjakaja joka ei anna kuulemma tarpeeksi ennakkoa. Onko normikoneessa aina näin? Kansikin oli kuulemma saastemalli?
Mistä vehkeestä saisi paremman jakajan?
-T
1.6 CVH:n virranjakaja
Hmm.
CVH kansia on laihaseosmalli (varmaan juuri saastemalliksi tässä tapauksessa sanottu) ja sitten "normaalin" mallinen kansi, jossa puolipallon muotoiset palotilat. Laihaseos kannet löytyvät 86-> kaasaripeleistä, sitä aikaisemmat kannet ovat noita puolipallo palotiloilla olevia, kuten myös kaikki ruiskupelien kannet.
Tällä logiikalla noista vanhemmista escorteista löytyisi "ei-saastemallin" jakaja, jotenkin vähän epäilyttää silti tuo saastemallin jakaja homma...
CVH kansia on laihaseosmalli (varmaan juuri saastemalliksi tässä tapauksessa sanottu) ja sitten "normaalin" mallinen kansi, jossa puolipallon muotoiset palotilat. Laihaseos kannet löytyvät 86-> kaasaripeleistä, sitä aikaisemmat kannet ovat noita puolipallo palotiloilla olevia, kuten myös kaikki ruiskupelien kannet.
Tällä logiikalla noista vanhemmista escorteista löytyisi "ei-saastemallin" jakaja, jotenkin vähän epäilyttää silti tuo saastemallin jakaja homma...
Kuga PHEV
juuri näin, eli minullakin kyseessä on vm -88 mk4 Escort, ja ilmeisesti siis laihaseoskone. Vanhemmissa kuulemma on palotilat eri muotoiset.
Toi jakajahomma jäi mietityttämään, ja tuntuisi kyllä omituiselta että sytkän säädollä saisi päästöjä pienemmiksi? Onko kukaan tehnyt näille jakajille jotain? Väsyykö siellä joku jousi tms.? Vai lisätäänkö painoja?
Vaikka ei sen puoleen, hyvin toimii - ehkä en rupea tuhraamaan jakajan kanssa, menee vaan säätämiseksi ja huonompaan suuntaan kuitenkin.
-T
Toi jakajahomma jäi mietityttämään, ja tuntuisi kyllä omituiselta että sytkän säädollä saisi päästöjä pienemmiksi? Onko kukaan tehnyt näille jakajille jotain? Väsyykö siellä joku jousi tms.? Vai lisätäänkö painoja?

Vaikka ei sen puoleen, hyvin toimii - ehkä en rupea tuhraamaan jakajan kanssa, menee vaan säätämiseksi ja huonompaan suuntaan kuitenkin.
-T
sillä jakajalla on aika suurimerkityskin koneen toimintaan, penkissä ovat niitä rakennellu siis "virranjakanteho-penkissä" oikeaalaisilla muutoksilla saatu enemmän tehoa ja laajempi käyttö alue.. enempää en tiedä kun en oo viel kerinny perehtymään mitä sille jakajalle sitten tehdään ja tämäkin on vaan kuultua ja netistä luettua tietoa 
