Ekalla kerralla vika löytyi sulakkeesta, joka oli palanut. Uusi peliin ja hyvin käynnistyi. Kahdella seuraavalla kerralla turvakatkaisijan painelu auttoi, neljännellä kerralla vähän kolistelin bensatankin päällä olevaa kantta. Aina lähti käyntiin ja kävi ja käynnistyi sen jälkeen ilman mitään ongelmia.
Vein pajalle koodinlukuun. P0232 - "Polttoainepumpun toisiovirtapiiri, korkea". Lupasivat ottaa viikon päästä tutkittavaksi.
No, sitten jäi Viikkarin lauttaan Turussa. Työnnettin ulos, mutta mikään aikaisempi keino ei auttanut ja oli pakko pyytää hinuri kuskaamaan turkulaiselle pajalle. Tutkivat ja saivat saman vikakoodin ja diagnoosiksi tuli että bensapumppu pitää vaihtaa. Sähköpiirissä ei kuulemma ollut mitään vikaa. Kun olivat saaneet sen jotenkin taas käyntiin, niin päätin kuitenkin ajaa sieltä kotiin 'omalle' pajalle.
No kotipajalla vaihtoivat pumpun. Kun olin lähdössä pihasta, auto meinasi heti sammua. Kierrokset heittelivät 1300-500 välillä. Ja eikun avaimet takaisin pajalle. Tuli kysäistyä hiukan kireästi, että olihan auto myös koeajettu. Oli kyllä, oikein mittalaitteet kiinni ja pitkään oli ajettu.

Vanha pumppu tuli pyydettyä mukaan
Muutaman päivän tutkivat ja vaihtoivat polttoainesuodattimen ja tulpat. Sillä saivat toimimaan. Myös sulake oli vaihdettu...
Kun yritin selvitellä mikä mahtoi olla syynä, kävi ilmi että polttoainepumpun päällä oleva liitin oli sulanut. Palveluhemmo selitti, että tukkeutunut suodatin on aiheuttanut pumpun kuormittumisen ja liittimen sulamisen. Ihmetyttää vain tuo tukkeutunut suodatin, kun mitään käyntihäiriöitä ei aikaisemmin (ennen pumpun vaihtoa) ollut. Osaisiko joku kertoa miten tukkeutunut suodatin aiheuttaa pumpulle tuollaisen vamman, mutta ei kuitenkaan aiheuta käyntihäiriöitä?

Liittimen sulanut reuna.
Ai niin ja kertokaa vielä, mitä kuittaan niille "käyttäisit sinäkin 98-bensaa" -kommenteille.