Ford Focus 1.6 ti-vct tyhjäkäynti...
Ford Focus 1.6 ti-vct tyhjäkäynti...
... Eli semmoinen asia askarruttaa, että onko tavallista noille koneille lämpimänä tyhjäkäynnillä lievä "raksutus", eli kuullostaa vähän niinkuin dieseliltä. Parhaiten sen kuulee minun mielestä ulkoa kun kuuntelee autoa sen vierestä ja kuskinpuolelta (jostain lokasuojan kohdilta). Kylmänä minun mielestäni käy nätimmin kun laittaa käymään mutta heti kun lämpeää rupeaa "rallatus" kuulumaan, jos sitä voi siksi sanoa. Kyse ei ole siis mistään terävästä äänestä tai kauhean kovasta äänestä (ei kuulu autoon sisälle). Ostin tosiaan tuollaisen auton ja foortteja ei ole aikaisemmin ollut niin noista koneista ei kokemuksia ole. auto on -07, reilu 70tkm ajettu ja parin kympin välein pitäisi öljyt olla vaihdettu. Eli lähinnä kiinnostaa että onko se "raksutus/rallatus" "ominaisuus" näille koneille?, vai käykö muiden II focukset ilman ylimääräisiä rapinoita/pieniä sivuääniä tyhjäkäynnillä... Yritin googlettaa aiheesta ja etsiä täältäkin foorumilta käyttäen hakua mutta en löytänyt vastausta, eli päätin kysäistä. Eli vastauksia kaivattaisiin, kiitos!!
Re: Ford Focus 1.6 ti-vct tyhjäkäynti...
että jos joku voorttiharrastaja valaisisi minua hieman.... tietää kokeilenko vaikka fortea ensi öljynvaihdon yhteydessä...
-
Re: Ford Focus 1.6 ti-vct tyhjäkäynti...
Asia varmaan ratkennut, mutta kuvaus täsmää aika hyvin TI-VCT-koneen nokka-akselin säätöpyörien vikaan. Kuulostaa just dieseliltä. Öljyjen vaihto ei auta mitään.
Lopulta eteni omassa siihen jamaan, että vikavalo syttyi (P000A, nokka-aselin asentotunnistinvika) ja autossa ei sen jälkeen enää paljoa tehoja ollut. Säätöpyörien mukana vaihtui vielä jakohihnakin.
Nyt pyörii siististi, tehot tuli takaisin ja tyhjäkäynnillä ei kuulu kuin pientä siklatusta ruiskusuuttimista.
Lopulta eteni omassa siihen jamaan, että vikavalo syttyi (P000A, nokka-aselin asentotunnistinvika) ja autossa ei sen jälkeen enää paljoa tehoja ollut. Säätöpyörien mukana vaihtui vielä jakohihnakin.
Nyt pyörii siististi, tehot tuli takaisin ja tyhjäkäynnillä ei kuulu kuin pientä siklatusta ruiskusuuttimista.