Sierran nokka-akseleista...ohc

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ämpee
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Maalis 2011 05:52

Sierran nokka-akseleista...ohc

Viesti Kirjoittaja ämpee »

Kellään tietoa onko 1,6 ja 2,0 nokassa eroa???näytti motonetissa olevan eri varaosa numeroilla sarjat myynnissä...entä on 2.0i eri nokalla???
lähinnä että voiko esim 1,6 vakio kepin laittaa 2.0i ja onko nokissa mitn eroja taunuksen ajoilta???
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: Sierran nokka-akseleista...ohc

Viesti Kirjoittaja esko71 »

on eroa asteissa ja nostoissa..1,6 nokkaa ei kannata laittaa 2l kiinni,ellet halua hevosia päästää laitumille.1,6 taunuksiin juuri laitetaan noita 2l nokkia koska niihin ne antavat voimaa lisää. mutta 2l kaasari ja 2l ruiskun nokka ovat samat.. itse laitoin aikoinaan ton motonetin 2l nokan efi koneeseen ja hyvin pelannut.
ämpee
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Maalis 2011 05:52

Re: Sierran nokka-akseleista...ohc

Viesti Kirjoittaja ämpee »

pahus...no sitten joutuu nokan ostoon...kokemusta kellään menekö raha hukkaan jos ostaa miedon katunokan,tuleeko muuten vakio i.s,ään juurikaan eroa???entä tuleeko päästömittausten kanssa ongelmaa??
hyrskyhyrsky
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Touko 2008 15:25

Re: Sierran nokka-akseleista...ohc

Viesti Kirjoittaja hyrskyhyrsky »

Sen verran kokemusta että mullakin suhtkoht vakio is ohc. (Burton bf134 nokka, vapari, Marteliuksen pakosarja, 2.5 tuumanen putkisto 2lla vapaastivirtaavalla vaimentimella, kanteen teetetty seetteihin "k-line", ja vanha flekti on vaihettu sähkösiin kierrosherkkyyttä ajatelle) Kun viimeseksi vaihoin tuon nokan niin kyllä sen huomaa ajossa verrattuna vakio is nokkaan. Vakio nokka vääntää melko tasaisesti koko kierro alueen ja tuo 134 ainakin mulla ns. "herää" kunnolla 3500 rpm jälkeen. Mutta pitää kesällä laittaa säädettävä nokka pyörä niin saa hiottua tuota vääntö aluetta" (ei oo enää nokan vaihdon jälkeen niin nuhanen kipuamaan sinne "kahteen markkaan")
sierra -89 2.0l ohc, sierra -88 2.0is ohc
ämpee
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Maalis 2011 05:52

Re: Sierran nokka-akseleista...ohc

Viesti Kirjoittaja ämpee »

jotakin tuollaista reseptiä itsekin suunnittelin...tosin auto tuli mulle kunnostus+myynti tarkoituksella että voipi olla että nykäsen paikalleen vaan vakion uuden nokkasarjan...
se burton vissiin soveltuu käyttöön muuten ihan vakiokannen kamppeilla???vakiojousilla ja nostajilla??
on kuitenkin kohtuu hintainen...
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran nokka-akseleista...ohc

Viesti Kirjoittaja emax »

ämpee kirjoitti:jotakin tuollaista reseptiä itsekin suunnittelin...tosin auto tuli mulle kunnostus+myynti tarkoituksella että voipi olla että nykäsen paikalleen vaan vakion uuden nokkasarjan...
Kyllähän se 1,6 nokkaki sinne menee, eikä sitä heti persiissä tunne kumpi sielä on...
ämpee kirjoitti:se burton vissiin soveltuu käyttöön muuten ihan vakiokannen kamppeilla???vakiojousilla ja nostajilla??
on kuitenkin kohtuu hintainen...
Joo.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
hyrskyhyrsky
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Touko 2008 15:25

Re: Sierran nokka-akseleista...ohc

Viesti Kirjoittaja hyrskyhyrsky »

Tämä nyt on hieman näkökulmakysymys. Mutta suosittelen kovapalaseuraajia, eritoten jos kalliimman erikois nokan laitat. Ajattelen nyt vain käyttöiän kannalta, kun nuo vakio seuraajat kyllä tietää...
sierra -89 2.0l ohc, sierra -88 2.0is ohc
Vastaa Viestiin