ventiilit nakuttaa ohc
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
ventiilit nakuttaa ohc
mitä haittoja on jos ventiilit nakuttaa erittäin vähän? ja onko vaikea säätä ne ite? mitä pitää tietää..?
Re: ventiilit nakuttaa ohc
jos yhtään touhunnu autojen parissa, niin ei oo vaikee säätää.
tuossa ohc:ssa ollu semmosta vikaa , että nokka-akseli ja keinuvivut kuluu pilalle, ja ei riitä että vaihtaaa pelkät keinuvivut, menevät aika nopsaan pilalle (kaveri joskus vaihto pelkät keinut ja vähänajan päästä sit keinut+nokan) nokka-akseli lähtee muistaakseni taaksepäin irti kannesta, eli sentakia pitää ottaa konepois konehuoneesta (tai tehä reikä tulipeltiin
)
tuossa ohc:ssa ollu semmosta vikaa , että nokka-akseli ja keinuvivut kuluu pilalle, ja ei riitä että vaihtaaa pelkät keinuvivut, menevät aika nopsaan pilalle (kaveri joskus vaihto pelkät keinut ja vähänajan päästä sit keinut+nokan) nokka-akseli lähtee muistaakseni taaksepäin irti kannesta, eli sentakia pitää ottaa konepois konehuoneesta (tai tehä reikä tulipeltiin

-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: ventiilit nakuttaa ohc
Oharista lähtee kyllä nokka eteenpäin, mutta vaihdattaa nokkalaakerit samalla.
Re: ventiilit nakuttaa ohc
Mä tätä kikkaa kokeilin yhteen sierraan. Ja kyllähän se pienellä väkivallalla tuli pois. Mutta sitten mä en keksiny millä sen uuden keskimmäisen laakerin saa ehjänä kiinnicountry sedan kirjoitti:Oharista lähtee kyllä nokka eteenpäin, mutta vaihdattaa nokkalaakerit samalla.

Toki jos sen pellin olis ottanu sieltä takaa irti niin sitte se nokka olis tullu varmaan tarpeeksi taaksepäin mutta katsoin helpommaksi nypätä vaan kannen irti

En epäile etteikö joku olisi vaihtanu etukautta mutta näin mulle kävi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 55
- Liittynyt: 28 Touko 2008 15:25
Re: ventiilit nakuttaa ohc
Uskon vahvasti että pienempi homma on napata kansi pois.(8 kansipulttia + johdot ja letkut) Jos oikeasti on se nokka pakko vaihtaa... Samalla vaihtaa kunnollinen kansipahvi. Nokan laakeri oli ainakin mulla niin timmiksi liimautuneet että oli tosiaan hommaa ruuvvimeisseleillä paukutella niitä irti vaikka kansi oli pöydällä. (itse en ainakaan irttottaisi nokan laakereita paikallaa) On nimittäin vittumainen asento tehä.
Kannattaa ihan suosiolla laittaa rallyracelta kovapala nostajat (jos nostajat vaihtaa), niin ne ainakin puolestaan kestää varmaan sen koneen loppuiän vaikka ovatkin hieman hinnakkaammat. Ja muistaa vain säätää välykset sopivin väliajoin. Ite välyksien säätö ei oo paha homma. Rakotulkin ja 15 ja 19mm lenkit tarvii. Tosin sen verran varotan että ainakin ruisku ohc:ssä tulee imusarja parin venttiilin kohdalle aika vittumaisesti "eteen" mutta kyllä ne on aina saanu sieltä välistä keplottelemalla säädettyä. Kaasarissa helpompi. Muistaa vain vain maltin kanssa työstää.

sierra -89 2.0l ohc, sierra -88 2.0is ohc
Re: ventiilit nakuttaa ohc
Mä katkaisin 19mm ja 15mm lenkit sieltä haarukan päästä ja hitsasin takaisin 90 asteen kulmaan. Siitä lenkin reijästä saa sitten väännettyä jatkovarrella tapit auki.
Kaasari versiossakin on kaasari parin pakoventtiilin tapin tiellä.
E: Jos en ihan väärin muista niin noita "taunuksen venttiilinsäätö työkaluja" sai oikeen kaupastakin, ainakin joskus muinoin...
Kaasari versiossakin on kaasari parin pakoventtiilin tapin tiellä.
E: Jos en ihan väärin muista niin noita "taunuksen venttiilinsäätö työkaluja" sai oikeen kaupastakin, ainakin joskus muinoin...
Viimeksi muokannut emax, 30 Maalis 2011 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 55
- Liittynyt: 28 Touko 2008 15:25
Re: ventiilit nakuttaa ohc
Joo, tuttujuttu tosin ite jouduin vääntelemään niillä lenkin "nysillä" kun ei oo hitsausvehkeitä. 
Ne imusarjan tukikorvakot irrottamalla saa hieman lisätilaa. Kyllä ne sitten saa säädettyä jos on katkaistut lenkin tai sitten nuo emax:in paremmat versiot. Toki ei ole iso homma ottaa imusarja kokonaan irti niin saa tosiaan aika reippaasti lisätilaa. Uuden imusarjan tiivisteen joutuu sillo hankkii ja muistaakseni maksaa 3€ kappale rallyracella.

Ne imusarjan tukikorvakot irrottamalla saa hieman lisätilaa. Kyllä ne sitten saa säädettyä jos on katkaistut lenkin tai sitten nuo emax:in paremmat versiot. Toki ei ole iso homma ottaa imusarja kokonaan irti niin saa tosiaan aika reippaasti lisätilaa. Uuden imusarjan tiivisteen joutuu sillo hankkii ja muistaakseni maksaa 3€ kappale rallyracella.
sierra -89 2.0l ohc, sierra -88 2.0is ohc