Elikkä auto nykii kaupunki nopeuksilla siinä 40 - 50 välissä. Miten egr tulppaaminen vaikuttaa? onko turvallista tukkia vai voiko ollenkaan eli syttyyky valo taas.
otin siitä mököstä johdon irti tuli tietysti vikavalo mutta ei mielestäni nykinyt silloin. johto nyt laitettu takaisin ja valo sammui. autona Mondeo 2.0 tdci automaatti 2008.
Mondeo 2.0 TDCI 2008 nykii
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
Mondeo 2.0 TDCI 2008 nykii
FORD MONDEO 2.0 TDCi Aut. 2008
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 21 Maalis 2010 11:55
Re: Mondeo 2.0 TDCI 2008 nykii
egr vaikuttaa vasta kun kone on TÄYSIN lämmin ja VAIN pintakaasulla/kaasua päästäen päästää läpi lämmittäen konetta/pakokaasua. nykiminen voi johtua ruiskun ajoituksesta, turbon mukaantulemisesta tietyllä kierrosalueella tai fapista jos ei automatiikka ole vielä nostanut kierroksia niin että puhdistuu...jotain tällästä?
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 13 Joulu 2009 14:58
Re: Mondeo 2.0 TDCI 2008 nykii
onko väliä mikä vaihe on ja silti nykii??
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
Re: Mondeo 2.0 TDCI 2008 nykii
Mielestä pahiten nelosvaihteella siinä 40-60km/h välillä mutta ei se nyt mitään kamalaa nykimistä ole, mutta pientä kyllä ja että sen huomaa. Sitten mikä on FAP?
FORD MONDEO 2.0 TDCi Aut. 2008
Re: Mondeo 2.0 TDCI 2008 nykii
Lyhenne kertoo diesel partikkeli suodattimesta
.
Sen tukkeutuminen aiheuttaa varmasti nykimistä. Toisaalta tukos aiheuttaa ison paine-eron ennen ja jälkeen suodatinta, joten vikavalo pitäisi syttyä
. Jo hyvissä ajoin ennen ongelmia pitäisi auton suorittaa itse suodattimen polttoja. Poltot vain eivät aina automaattisesti tahdo onnistua, joten ne pitää tehdä testerillä pakkopolttona. Näin melkein poikkeuksetta
.
Taas yksi paholaisen keksintö lisää autoihin. Ja autoilija maksaa siitä kalliin hinnan maailmanpelastumisen toivossa. Näiden värkkien valmistaminen ja hävittäminen saastuttaa paljon enemmän kuin itse auto ilman koko toosaa. Vaan eihän ne Vihreät sitä tajua
.

Sen tukkeutuminen aiheuttaa varmasti nykimistä. Toisaalta tukos aiheuttaa ison paine-eron ennen ja jälkeen suodatinta, joten vikavalo pitäisi syttyä


Taas yksi paholaisen keksintö lisää autoihin. Ja autoilija maksaa siitä kalliin hinnan maailmanpelastumisen toivossa. Näiden värkkien valmistaminen ja hävittäminen saastuttaa paljon enemmän kuin itse auto ilman koko toosaa. Vaan eihän ne Vihreät sitä tajua

Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com