kierrokset heittelee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
urskiii
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Joulu 2010 16:31

kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja urskiii »

Elikkä omistan tollasen ford focus 1999 ni ei ole tyhjäkäynti ollenkaan tasaista ja sitten kun tulee risteykseen ja painaa kytkimen pohjaaan niin kierrokset nousee 3000 kieppeille :S elikkä jää ns leijumaan. Mistäköhän päin uskaltas lähtee kattoo et mikä mättää? :? Kiitos etukäteen vastanneille!!
Puavvo
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Joulu 2010 14:34

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja Puavvo »

Mondeossa takelteli kaasuvaijeri ja vika poistui tööttäämällä CRC:tä kohtaan, jossa vaijeri menee tulipellin läpi. Siis jalkatilan puolelta. Jos tyhjäkäynti seilaa itsekseen ylösalas ja ylös, niin sitten ei varmaan ole rasvan puutetta.
urskiii
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Joulu 2010 16:31

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja urskiii »

pitääpi koittaa :)
etuvetoesco
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Joulu 2009 14:58

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja etuvetoesco »

aiva selvä imuilmavuoto jossai
urskiii
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Joulu 2010 16:31

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja urskiii »

urskiii kirjoitti:pitääpi koittaa :)
ei ainakaa crc auttanu :(
urskiii
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Joulu 2010 16:31

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja urskiii »

mitenköhän tollasen imuilmavuodon kohdan helpoiten toteaa/ löytää :D? osaakohan kukaan sanoa että oiskohan joku muu kuin imuilmavuoto?:S nopeesti vastauksii rupee hajoo pää ton auton kanssa. tai no korjaamollahan ne korjaa sen PIENTÄ korvausta vastaan...
Puavvo
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Joulu 2010 14:34

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja Puavvo »

Eikös tarvikeliikkeestä/ huoltsikalta saa jotakin spraytä, jota voi suihkia imuputkien ja -kanavien liitoksiin? Ensin vaan kone käyntiin, sitten suihkimaan ja jos kierrokset nousevat, on kyseisessä kohdassa vuoto. Voi kait siellä olla joku muoviputki haljennutkin pakkasherran armosta, mutta sen pitäisi löytyä samalla konstilla. En ole menetelmää kokeillut, joten täsmentäkää vaan.
etuvetoesco
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Joulu 2009 14:58

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja etuvetoesco »

puhistuspray //jarrusprey nimellä liikkuu
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Joutokäynnin säätömoottori tai kaasuläpän asentoanturi!
urskiii
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Joulu 2010 16:31

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja urskiii »

tänää tulpat vaihoin alkuun ja samalla huomasin et öljyä fuskaa vissiinki kannen välistä :S voikohan tollai vaikuttaa? tuntuu kyl aika kaukaa haetulta mut kummiski? :D mites tollasen kaasuläpän asentoanturin totee et ois siinä vikaaa muutaku vaihtamalla?:D
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja emax »

etuvetoesco kirjoitti:puhistuspray //jarrusprey nimellä liikkuu
Starttipilotti on parasta :)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
urskiii
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Joulu 2010 16:31

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja urskiii »

emax kirjoitti: Starttipilotti on parasta :)
elikkä siis kävisin hakee paikallisesta motonetista starttipilottia ja suihkuttelisin sitä kaikkiin imupuolen liitos kohtiin ja jos kierrokset nousee huomattavasti niin siinä olisi sitten vuoto kohta vai? :D en oo mikään talttasarjan terävimpiä talttoja niin saa taivuttaa ihan rautalangasta mulle kaikki neuvot :D
Puavvo
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Joulu 2010 14:34

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja Puavvo »

urskiii kirjoitti:tänää tulpat vaihoin alkuun ja samalla huomasin et öljyä fuskaa vissiinki kannen välistä :S voikohan tollai vaikuttaa? tuntuu kyl aika kaukaa haetulta mut kummiski? :D mites tollasen kaasuläpän asentoanturin totee et ois siinä vikaaa muutaku vaihtamalla?:D
Öljy voi olla tihkunut myös venttiilikopan tiivisteestä, ja se on aika harmitonta. Jos jäähdytinneste on normaalia, nin tuskin kansi falskaa. Anturin ja tyhjäkäynnin säätömoottorin voi onnistua testaamaan digitaalisella yleismittarilla. Joku täällä ehkä tietää, mikä on näille oikea resistanssi? Jos ohmit on ihan muuta kuin pitäisi, niin uutta peliin.
urskiii kirjoitti: elikkä siis kävisin hakee paikallisesta motonetista starttipilottia ja suihkuttelisin sitä kaikkiin imupuolen liitos kohtiin ja jos kierrokset nousee huomattavasti niin siinä olisi sitten vuoto kohta vai? :D en oo mikään talttasarjan terävimpiä talttoja niin saa taivuttaa ihan rautalangasta mulle kaikki neuvot :D


Juurikin noin. Voihan tietysti ensin käydä imupuolen silmämääräisesti läpi, jos siellä on joku halkeuma tai klemmari auki.
urskiii
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Joulu 2010 16:31

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja urskiii »

juu elikkä tänään kävin sit hakemassa tota starttipilottia paikallisesta motonetistä. suihkuttelin sitä imusarjan putkiin niin johan rupes käymää tasasesti! mutta ei siinä putkessä näkynyt päälle päin mitään :S milläs tollast imusarjaa nyt lähtis korjailee? en viittis ostaa uutta imusarjaakaan :S
elikkä vikana siis on imuilmavika.
yritäedes
Viestit: 2175
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

No nyt ei ole taas hajuakaan, mistä moottorista on kyse? Bensa? 1,6 ?
Jos paikallistit vuodon siihen imusarjan kohdalle, niin katso ihmeessä että
kampikammion huohotinsysteemin letkut on paikallaan. 1,6 koneessa ne
on juuri sen imusarjan takana, vähän pahassa paikassa. Letkun pitäisi tulla
alempaa, lohkon kyljessä olevalta PCV-venttiililtä (pieni peukalonpään kokoinen
nypykkä), jakautua siellä imusarjan takana kahdeksi letkuksi, jotka molemmat
menevät imusarjassa oleviin liittimiin. Letkujen pitäisi olla ehjät ja paikoillaan.
Taskulamppu avuksi ja tiirailemaan!
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
urskiii
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Joulu 2010 16:31

Re: kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja urskiii »

Elikkä nytten on sit vika korjattu eli vikahan oli kampikammion huohotinsysteemin letku jossa oli vaakasuunnassa viilto ja vanha omistaja oli laittanu näppärästi teippiä letkun päälle :D eli siis kun suihkutti starttipilottia imusarjan päälle niin siitä sitten joka kerta valu sitä sinne huohotus letkun päälle! :wink:

Iso kiitos teille!! nostan hattua!
Vastaa Viestiin