Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lähiaikoina olisi luvassa takajousien vaihto, minkälainen prosessi on? Auto on siis -90 sedan.
Tarviiko jotain erikosia työkaluja, mitä joutuu irroittamaan jne, joitain erikoisia hommaa helpottavia konsteja? Kokeiltu on samanlaisilla jousenpuristimilla jolla vaihdoin etujouset, eivät oikeen mahdu sinne väliin.
Kiitos näin etukäteen
Ota irti iskarin alapää,jarruputken kiinnitys tukivarresta,napa tukivarreta niin saat vedettyä vetarin pois edestä.
Tuon jarruputken kiinnikkeen olen sahannut halki niin saanut sen verran käännettyä sitä että saa putken sieltä välistä pois ja lisää liikevaraa tukivarrelle.Näin ei ole tarvinnut ilmata jarruja.
Sorkkaraudalla saa kammettua vanhan sitten pois paikoiltaan.
Mutta jos vakio jouset menossa paikoilleen niin melkein vaatii jonkinlaiset puristimet jotta saa paikoilleen,madallusjouset ovat yleensä menneet paikoilleen ihan helposti.
nikooo92 kirjoitti:Niin, siis täytyykö tuo iso mutteri avata jotta saa vetarin pois tieltä?
Ei. Rumpu pois ja siellä napalevyn alla näkyy 4 pulttia jotka pitää laakeripesää paikoillaan niin sillä lähtee koko vetari systeeemi yhtenä palana sitten pois.
Hmm, eli rumpu ei mitenkään erikseen ole kiinni, lähtee ihan vetämällä kun ottaa vanteen irti?
Pitääpi huomenna tutkia enemmän.
E: sain alfamerin kirjan lainaksi ja siinä neuvvotaan että jarrupalojen säätömekanismi saadaan vapautettua pienin reiän kautta jonka pitäisi kuvan mukaan olla kahden pyörämutterin välissä, mutta eihän tässä mun rummussa mitään reikää ole
Ollrait, rumpu lähti irti ku pyörittelin sitä ympäri ja löin vasaralla reunoille. Ei vaan ollut lähettyvillä mitään sopivan pitkää vääntövartta, ovat meinaan vähän tiukassa, vetarin pultit siis. : D
Kannattaa laittaa kunnolla crc niihin åultteihin ja jos saat liikkuu niin nitkutella edes takasi niitä pultteja että rupeisivat liikku vähän keveämmin. Tuntuu jotenkin katkeavan ne vetarin pultit kohtuu herkästi. Itse olen saanut ainakin kaks poikki
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Tuli hommattua kunnon vääntövarsi, pituutta puolisen metriä ja sen kaveriks pitkä hylsy joka on tismalleen sen navan reikien kokonen niin pysyy hyvin paikallaan. Jotkut pultit naksahtelivat aika ilkeesti mutta irti kaikki lähti ehjänä, ja takasin myös.
Jousia joutu vielä vähän jousenpuristimilla käsitellä jotta lähtivät irti, -40mm menivät paikoilleen ilman puristamista. No, nyt on jouset vaihdettu, kiitos neuvoista : )
Vähän myöhässä tähän topikkiin, mutta jos joku seuraava lukee: ihan orkkiksetkin jouset saa pois ja paikalleen ilman jousipuristimia, kun laskee myös apurunkoa siltä puolelta mihin on jousta vaihtamassa, edellä mainittujen toimenpiteitten lisäksi
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer