Viimeksi ajettujen 30tkm aikana pitänyt lisätä yhteensä lähes kaksi litraa jäähdytinnestettä. Erityisesti viimeisen 10tkm aikana on kulunut yhteensä litra, eli säiliö alamerkistä lähes tyhjäksi.
Onko muilla kokemusta, lisääkö aktiivinen Eberin käyttö jäähdytysnesteen haihtumista/hukkumista. Tänä talvena Eberi pöhissyt käytännössä joka päivä, joinain päivinä useitakin käyttökertoja.
Vuotoja ei ole löytynyt, öljyä ei ole nesteen seassa eikä päinvastoin.
Mondeo TDCi -04 kadottaa jääh.nestettä
Mondeo TDCi -04 kadottaa jääh.nestettä
Perheestä löytyy Voorti ja Ooppeli, hyvin menee...
Re: Mondeo TDCi -04 kadottaa jääh.nestettä
itellä vuos aikoinaan vesipumppu ja neste haihtu pois kuumilta pinnoilta,kunnes eräänä päivänä vuos niin että näki mistä tulee.toinen paikka mistä pikku hiljaa tiputteli oli lohko lämppärin vastus.molemmat näki ala kautta sitte ku vihdoin viitsin katsoa.
Re: Mondeo TDCi -04 kadottaa jääh.nestettä
Mulla katoaa kans TDCi Mondeosta jäähdytinnestettä. Ei näy vuotoja eikä öljyt ja vedet ole sekaisin. Reilussa kuukaudessa menny n.3 litraa nestettä
Perjantaina menee korjaamolle niin saavat tutkia samalla.

Fusion + 1.6 vm.03
Entiset:
Mondeo 2.0 TDCi 130hv Titanium Wagom vm.06
Focus 1.6 Trend Wagon vm.06
Fiesta ST 150 vm.06
Focus 2.0 Sport 5d vm.05
Entiset:
Mondeo 2.0 TDCi 130hv Titanium Wagom vm.06
Focus 1.6 Trend Wagon vm.06
Fiesta ST 150 vm.06
Focus 2.0 Sport 5d vm.05
Re: Mondeo TDCi -04 kadottaa jääh.nestettä
Nyt selvisi, mistä neste häviää.
Syylärissä pieni vuoto, josta nestettä tulee höyrystymällä kuumana, kylmänä ei vuoda. Ei ehdi muodostua edes pisaraksi, mutta juuri ja juuri taskulampun avulla näkee syylärin yläreunasta keskeltä nousevan höyryä, joka haisee selvästi jäähdytinnesteelle.
Eli syyläri vaihtoon, en viitsi alkaa urheilla noiden paikkauslitkujen kanssa, ettei tuki lämmittimen kennoa tai muuta vesikiertoa. Lisäksi pitäisi irroitella letkuja ja ujottaa möhnä sieltä, kun ainoa korkki järjestelmään löytyy paisarista.
Kysymys kuuluu, onko kova työ tuo vaihto. Yläkautta ei ainakaan tule ilman koko keulan purkamista, hieman mietityttää, saako talliolosuhteissa keulaa riittävän ylös, että mahtuisi alakautta.
Onko kukaan vaihtanut/vaihdattanut, millaisia hintoja perivät korjaamoissa. Motonetissä näytti ko. mallin syyläri olevan 199€.
Syylärissä pieni vuoto, josta nestettä tulee höyrystymällä kuumana, kylmänä ei vuoda. Ei ehdi muodostua edes pisaraksi, mutta juuri ja juuri taskulampun avulla näkee syylärin yläreunasta keskeltä nousevan höyryä, joka haisee selvästi jäähdytinnesteelle.
Eli syyläri vaihtoon, en viitsi alkaa urheilla noiden paikkauslitkujen kanssa, ettei tuki lämmittimen kennoa tai muuta vesikiertoa. Lisäksi pitäisi irroitella letkuja ja ujottaa möhnä sieltä, kun ainoa korkki järjestelmään löytyy paisarista.
Kysymys kuuluu, onko kova työ tuo vaihto. Yläkautta ei ainakaan tule ilman koko keulan purkamista, hieman mietityttää, saako talliolosuhteissa keulaa riittävän ylös, että mahtuisi alakautta.
Onko kukaan vaihtanut/vaihdattanut, millaisia hintoja perivät korjaamoissa. Motonetissä näytti ko. mallin syyläri olevan 199€.
Perheestä löytyy Voorti ja Ooppeli, hyvin menee...
Re: Mondeo TDCi -04 kadottaa jääh.nestettä
Nyt nokalla uusi syyläri, osan hinta 220€ + työ 130€ = 350€. Nesteet vein itse, joten niitä ei veloitettu.
Vanha oli kolmesta kohtaa vuotanut, ainakin päätelleen punajäämistä rivotuksessa. Lisäksi se oli aivan tukossa ulkoisesti, joka ei kuitenkaan lämpeämiseen ole vaikuttanut.
Pikku kommervenkkiä aiheutti huoltoliikkeen tilaama väärä syyläri (rekisterinumerolla), vaikka aikaa varatessa muistutin tässä mallissa olevista ns. pikaliittimistä vesiletkuissa. Onneksi varaosaliike oli tilannut myös oikeanlaisen. Jos jäähdyttäjän vaihto edessä, kannattaa itse katsoa, kumpi malli pellin alta löytyy.
Vaihtotyön jälkeen lämpeni hyvin ja tuntuu pitävän. Pikku miinus työjäljestä tulee irtonaiseksi jääneestä ahtopaineanturin liittimestä, jonka ansiosta pikkulenkki takaisin pajalle suoritettiin ilman ahtoja. Liitin kiinni, vikakoodi nollaan ja pelittää.
130€ takia en kyllä itse viitsi alkaa kikkailemaan tunkin ja autotallin kanssa.
Vanha oli kolmesta kohtaa vuotanut, ainakin päätelleen punajäämistä rivotuksessa. Lisäksi se oli aivan tukossa ulkoisesti, joka ei kuitenkaan lämpeämiseen ole vaikuttanut.
Pikku kommervenkkiä aiheutti huoltoliikkeen tilaama väärä syyläri (rekisterinumerolla), vaikka aikaa varatessa muistutin tässä mallissa olevista ns. pikaliittimistä vesiletkuissa. Onneksi varaosaliike oli tilannut myös oikeanlaisen. Jos jäähdyttäjän vaihto edessä, kannattaa itse katsoa, kumpi malli pellin alta löytyy.
Vaihtotyön jälkeen lämpeni hyvin ja tuntuu pitävän. Pikku miinus työjäljestä tulee irtonaiseksi jääneestä ahtopaineanturin liittimestä, jonka ansiosta pikkulenkki takaisin pajalle suoritettiin ilman ahtoja. Liitin kiinni, vikakoodi nollaan ja pelittää.
130€ takia en kyllä itse viitsi alkaa kikkailemaan tunkin ja autotallin kanssa.
Perheestä löytyy Voorti ja Ooppeli, hyvin menee...