Sierran seilaaminen
Sierran seilaaminen
No nyt on alkanut sellainen villitys autolla, että tuntuu kuin sivutuulten armoilla olisi koko ajan, siihen malliin seilaa auto kaistalla suoraan ajettaessa. Kun ajoin kohtuullisen jyrkkää mäkeä alas ja aloin jarruttaa, alkoi ratti ravistamaan hivenen. Autohan on siis -92 Sierra Dohc. Alla on ensimmäisen talvensa juuri nähneet 15" nastarenkaat peltivanteilla.
Re: Sierran seilaaminen
Se voi johtua
a)takapuslat rikki, ne isot siinä tukiraudassa tai sitten tukivarsissa. Ne isot kannattaa hakea fordilta jos haluaa vaihtaa ne kivuttomasti, tai sitten uretaani puslat.
b) takatukivarsi puhkiruostunu
c) perän kiinnityskohdat tai ne "tukipellit", jotka on kiinni korissa ja perän kiinnityspultti menee siitä läpi, ruostunu puhki.
d) takapyörän laakeri
e) irti ruostunu iskari
a)takapuslat rikki, ne isot siinä tukiraudassa tai sitten tukivarsissa. Ne isot kannattaa hakea fordilta jos haluaa vaihtaa ne kivuttomasti, tai sitten uretaani puslat.
b) takatukivarsi puhkiruostunu
c) perän kiinnityskohdat tai ne "tukipellit", jotka on kiinni korissa ja perän kiinnityspultti menee siitä läpi, ruostunu puhki.
d) takapyörän laakeri
e) irti ruostunu iskari
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran seilaaminen
Mun kokemuksen mukaan sierran seilaaminen voi johtua myös etupään väljyydestä, etenkin tuo jarrujen ravistaminen viittaisi tähän. Tarkista etupään tukivarsien kumipuslat ja alapallo. Etenkin tuon tukivarren sisempi kumi pääsee hapertumaan siellä piilossa helposti ja hapertunut pusla päästää tukivarren liikkumaan edes-takaisin paineen alla.
Jos takatukivarsien puslissa on väljää, niin tämä tuntuu kiihdyttäessä vetelynä jommalle kummalle puolelle. Vaikka ei ole omaa kokemusta, niin väitän, että samoin tuntuu kiihdyttäessä, jos on apurungon pusla risa.
Noita alustajuttuja on käsitelty aika lailla tuossa alustapolitiikka triidissä. Kannattaa lukaista
Jos takatukivarsien puslissa on väljää, niin tämä tuntuu kiihdyttäessä vetelynä jommalle kummalle puolelle. Vaikka ei ole omaa kokemusta, niin väitän, että samoin tuntuu kiihdyttäessä, jos on apurungon pusla risa.
Noita alustajuttuja on käsitelty aika lailla tuossa alustapolitiikka triidissä. Kannattaa lukaista

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran seilaaminen
Isot apurungon puslat takana jos on rikki, vaikuttaa ajossa takapään levottomuutena, kiemurtelee kuin käärme, ja joutuu ohjailemaan koko ajan. Sen lisäksi voi olla väljää etupäässäkin tietty.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer