Yleinen laatu ja muutamat toiminnallisuudet.
Mondeo on hiton hyvä maantiellä, matkoilla, kulkee hyvin ja mukavasti tilaa. Mootori laatikko alusta jne.
Samaa mieltä. Lisäksi vielä hiljaisuus jonka on hintaluokassaan todellakin kohdillaan.
Mutta Moottori, laatikko, kytkin kombinaatio on aika raskas ruuhka-ajossa, kone stumppaa aika herkästi jos ei keskity ajoon. Valoissa, parkkihalleissa yms 140 olisi parempi.
Sitä on yritetty parantaa firmispäivityksellä, siis yritetty....
Itselläni kummatkin 140 ja 163. Moottoreissa selkeät erot alaväännön kohdalla. 163 alkaa vasta 2000 rpm:n kohdalla vetämään. Powershift helpottaa tilannetta, mutta silti 140 hp toimii arkiajossa mukavammin.
Automaattiset tuulilasin pyyhkimet on aivan käsittämättömät ja huolto sanoo samaa, mitään ei ole tehtävissä, toimii miten sattuu. Volkkarissa oli hyvä Fordissa ihan läjä. parempi olisi käsin säädettävä perinteinen tihkukytkin.
Juu on niitä parempiakin nähty, mutta edellisessä hondassa vielä huonommat. Taitaa kyseisessä järjestelmässä olla yleensäkin olla Suomen olosuhteissa kehittämisen varaa.
Lisäpälppäriä ei saada toimimaan, oikein. Ei lähde käyntiin manuaalisesti jos on yli 10 astetta pakkasta.
Ajastettuna lähtee mutta viimeisimmän firmispäivityksen jälkeen käy 28 asteen pakkasellakin vain 15min. On aika tarkasti arvioitava lähtöaika.
Akku ei kuulemma kestä enempää, joopa joo.
Pitäisi lähteä automaattisesti päälle ilman ollessa tarpeeksi kylmä. Ajastettuna max. aika 30 min. Edellisessä Galaxyssä ei lähtenyt kuin ajastimella päälle. Nyt kummassakin uudessa fordissa käynistyvät ihan issekseen. Ei muuta kuin huoltoon.
Etupää kolisee ihan kummallisesti, klok ja kolin silloin tällöin tai jatkuvasti.
Vasen etuiskari jo vaihdettiin, ensin meinattiin ettei kuulu takuuseen. Olin "vähän" hapan ja sitten se kuuluikin takuuseen.
Vasemmalta puolelta kolina loppui mutta yli 15asteen pakkasella kuuluu nyt samanlainen narina kuin vanhoissa lehtijousitetuissa busseissa.
Kolina etuakselistossa jossain muualla jatkuu, mutta huollon mielestä mitään vikaa ei ole.
Pakkasilla huomannut samaa. Loppunut ilmojen lämmetessä. Mondeosta kuulunut takaa hetekkamaista narinaa kovilla pakkasilla. Arvelin syyksi myös sitä että auto on pihassa seisoskellut suurimman osan ajasta. Kovalla pakkasilla kummankaan uuden Fordin alusta ei ole äänetön.
Kytkin on 25 asteen pakkasella niin jumissa, että kun painaa pohjaan, sinne jää. Kytkimessä in palautusvaimennin, jonka pitäisi sulavasti paluttaa kytkin jos käyttäjä toilailee.
ko palautusvaimenninta ei ole taidettu kokeilla -28 lämmöissä.
Pitää kuulemma ensin autoa lämmitää ennenkuin lähtee ajamaan, perkuleen hyvä lämmitää kun ei ole lohkolämppäriä, kun tuli ostettua tämä lisälämmitin, siis joka ei toimi yli 10 asteen pakkasella.
Tähän en osaa sanoa mitään kun vasemmanpuoleinen poljin puuttuu mun autoista, mutta jos palautusvaimentimien laatu on samaa luokkaa kuin takaluukun pumput niin en ihmettele yhtään
Tenava tuli pari viikkoa sitten itkukurkussa "isi, mä rikoin sun autos". No ovet oli ollu vähän jäässä ja 8v poika oli tepassu oven auki ja ovenkarmin alalaidassa oleva oventiiviste oli repeytynyt irti jääden oveen kiinni. ko lista on neljällä onnettomalla muoviniitillä kiinni. Ja kyse on siis oven alimmaisesta tiivisteestä, joka ottaa vastaa suojasäällä kosteuden jäätyen sitten yöllä kiinni.
Pitää kuulemma silikoniöljytä tiivisteen, (joka helvetin ilta).
Lohdutin tenavaa ja sanoin, ettei kyllä ollut hänen vika. ko listat repilee irti ihan alvariinsa.
Tuon saman huomasin minäkin eilen ensimmäistä kertaa laittaessani tiivistettä galaxyyn rek. 6.2.2011 paikalleen. Yksi nasta oli pois paikaltaan. Vaikuttaa todella heppoiselta. Mondeossa on pysynyt tiiviste paikallaan ainakin ensimmäiset 2500 km. Voisi veikkailla että liima tulee korjauskuvioihin aikanaan.