Jäykkyyssäätö+madallussatsi...

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Jäykkyyssäätö+madallussatsi...

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Kohteena olis Ford Probe2.2GT, jossa tehtaan jäljiltä kajuutassa mahdollisuus alustan jäykkyyden säätöön.. Tässä pari-viikkoa autoa katselleena alkaa tuo keula näyttään omaan silmään liian korkealta perään nähden ja aloin miettiin josko eteen ruuvais lyhyemmät jouset! Ongelmaksi muodostuu tuo jäykkyyssäätö, eli miten mahtaa nuo vakioiskarit käyttäytyä n.40mm pudottavien jousien kanssa..

Eli jos jollain omassa koslassa madallus satsi samantyylisen jäykkyyssäätöpatentin kanssa, ni vois kertoo miten toiminu :? Arvauksia toiminnasta,(hyvillä perusteilla varustettuna tietenkin :mrgreen: :mrgreen: ) otetaan myös vastaan
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ootko jo kurkannu millä periaatteella siinä toimii toi jäykkyys säätö?
Onko siellä ja joku ilmapussi :roll: vai ihanko iskareiden paineita säädetään?
Jos noin on että iskaireta säädetään niin saattais toimiakin jos säätövaraa vaan riittää. Missä kohtaa säätöä se tällä hetkellä on? onko reilusti varaa molempiin suuntiin?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Käsittääkseni iskareiden paineita säädellään, eli ei mitään ylimääräisiä palkeita tms. Luulen et tässä jossain vaiheessa aikani kuluks täytyy googletella ja kattoo josko jostain päi muolimaa markkinoilta löytyis jotain alusta ratkasuu ko. pirssiin ja sen perusteella ruveta arpoon omaa toteutusta :shock: :? Ite oon vähän sitä mieltä et noi orkkis iskarit vois hyvinki pelittää.. Mut sithän sen tietää kun on kokeillu! :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Probe
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:40
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja Probe »

onskos ropellissas sähköstä alustan säätöä..itselläni on ja olisi mielenkiintosta tietää et mil periaatteel se toimii?
ford probe 2.2t
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Probe kirjoitti:onskos ropellissas sähköstä alustan säätöä..itselläni on ja olisi mielenkiintosta tietää et mil periaatteel se toimii?
mä veikkaisin että on askelmoottori joka kääntää iskarin sisällä olevaan reikälevyä. propea en oo kyllä nähny kun joskus liikenteessä mutta tolleihan sen pystyis toteuttaan. tai ainaki luulen että pystyis :lol:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Probe
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:40
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja Probe »

jotain tollasta systeemiä itekkii olen ajatellu,mut välil menee kyl vähän liian monimutkaiseksi :D hyvä katastaa ku menee iskaritesteist aina läpi :) ei kuulemma anna oikeita arvoja jos on säädettävä
ford probe 2.2t
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Tutkiskelin tuossa ja ainaski Itraxilta näyttäis jousia löytyvän.. Täytyy vaan vissiin vähän miettiä ja neuvotella moisten maahan saantia, kun ainakaan suomalaisilta sivuilta ei tuntunut probeen intraxin jousia, eikä muitakaan löytyvän :evil: :? Onkos jollain tiedossa ketä kaikki tuota intraxia viraallisesti maahan tuovat?? Itse löysin jmtech:n http://www.jmtech.fi, mut onkos muita??
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin