Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Eli auto on 2.0ohc kaasarikoneella vuosimallia 86.
Auto sammu keskiviikkona tyhjäkäynnillä niinkuin seinään, ei tullu kipinää puolalta virranjakajalle, no annoin olla yön ylitte ja aamulla kokeilin lähteekö käyntiin niin samantien käynnistyi ja pelas jotenkuten koko päivän.
Tänään pelas aamulla töihin asti kunnes piti lähtee syömään niin ei lähde käyntiin. Kattoin siinä et tuleeko kipinää, ei taaskaan tullu puolalle kipinää.
Puola vissiin pelaa ihan kunnolla, mutta onko se vika si siinä ohjausboksis mikä on lokarissa kiinni?
Auto sammu keskiviikkona tyhjäkäynnillä niinkuin seinään, ei tullu kipinää puolalta virranjakajalle, no annoin olla yön ylitte ja aamulla kokeilin lähteekö käyntiin niin samantien käynnistyi ja pelas jotenkuten koko päivän.
Tänään pelas aamulla töihin asti kunnes piti lähtee syömään niin ei lähde käyntiin. Kattoin siinä et tuleeko kipinää, ei taaskaan tullu puolalle kipinää.
Puola vissiin pelaa ihan kunnolla, mutta onko se vika si siinä ohjausboksis mikä on lokarissa kiinni?
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Tarkista vielä että puolalle tulee virta silloinkin kun starttaa.
Se että vika tulee ja menee kuinka sattuu kertois vähä jostain yhdistys ongelmasta.
Puolan johdot, virranjakajan liitin, boxin liitin, virtalukonpohja. Jos nuo on ok niin itte vaihtaisin seuraavaksi hall anturin ja sitte vasta kokeilisin toista boxia.
Se että vika tulee ja menee kuinka sattuu kertois vähä jostain yhdistys ongelmasta.
Puolan johdot, virranjakajan liitin, boxin liitin, virtalukonpohja. Jos nuo on ok niin itte vaihtaisin seuraavaksi hall anturin ja sitte vasta kokeilisin toista boxia.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Juu elikkä auto oli yön yli tallis ja kokeilin käyntiin, niin ei lähtenyt. Taaskaan ei tullu kipinää puolalle ja laitoin crc:tä kaikkiin liittimiin mitkä tarkistin.
Luin täältä foorumilta että kun laittaa akun +navan ja puolan -"navan" väliin polttimon, niin pitäisi vilkkua kun starttaa. Lamppu palo silloin kun ei ollu virrat päällä, mutta kun virrat laitto päälle niin sammui ja myöskään startatessa ei palanut/vilkkunut. Niin vian pitäisi olla silloin anturissa tai boksissa.
Onko kyseinen anturi, siis se Hall-anturi vai mikä ? Missä se anturi sijaitsee?
Saakohan noita bokseja uutena enää mistään ja jos saa niin misähän hinnoissa ne liikkuu ?
Luin täältä foorumilta että kun laittaa akun +navan ja puolan -"navan" väliin polttimon, niin pitäisi vilkkua kun starttaa. Lamppu palo silloin kun ei ollu virrat päällä, mutta kun virrat laitto päälle niin sammui ja myöskään startatessa ei palanut/vilkkunut. Niin vian pitäisi olla silloin anturissa tai boksissa.
Onko kyseinen anturi, siis se Hall-anturi vai mikä ? Missä se anturi sijaitsee?
Saakohan noita bokseja uutena enää mistään ja jos saa niin misähän hinnoissa ne liikkuu ?
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Hall-anturin pitäis olla virranjakajan kyljessä, siitä lähtee piuhat boxille ja kertoo sytytyksen ajankohdan, kato löytyykö niitä Motonetin luettelosta. Ohjausboxeja voi ettiä täältä..http://www.varaosahaku.fi/?utm_source=g ... gn=Varaosa
Uutena tilattuna maksaa varmaan hunajaa...
Uutena tilattuna maksaa varmaan hunajaa...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Onko tuo punaisella ympäröity Hall-anturi:
http://s1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 85uusi.jpg
Siittä menee virranjakajaan sisälle 3 johtoo. Kuinkas tuo irroitetaan/vaihdetaan?
Motonetis ei ainakaan tuohon mun sierraan sopivia antureita/moduleita näyttäny olevan että onko se sitten marmoritiski mistä ostettava ?
http://s1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 85uusi.jpg
Siittä menee virranjakajaan sisälle 3 johtoo. Kuinkas tuo irroitetaan/vaihdetaan?
Motonetis ei ainakaan tuohon mun sierraan sopivia antureita/moduleita näyttäny olevan että onko se sitten marmoritiski mistä ostettava ?
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-8042
Kyllä tuo motonetissä näyttäisi olevan
itsellä auttoi Hall anturin vaihto sytytys ongelmiin
Kyllä tuo motonetissä näyttäisi olevan

Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Ai katos näköjään
Mutta tuos on 2.0 i että kai se kaasarikoneeseen käy?
Kun tossa mulla tulee tohon liittimeen 3 johtoo, että onko loput siellä virranjakajan sisällä ?

Mutta tuos on 2.0 i että kai se kaasarikoneeseen käy?
Kun tossa mulla tulee tohon liittimeen 3 johtoo, että onko loput siellä virranjakajan sisällä ?
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... =6&t=26559
Tuossa juttua aikaisemmasta, mutta joo, se missä on 3 liitintä, on hall anturi, loput on jakajan sisällä, omassa oli vikaa johdoissa ja kun liikutti liitintä käynnissä niin vaihteli ennakkoa aivan ******
Tuossa juttua aikaisemmasta, mutta joo, se missä on 3 liitintä, on hall anturi, loput on jakajan sisällä, omassa oli vikaa johdoissa ja kun liikutti liitintä käynnissä niin vaihteli ennakkoa aivan ******
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Sulla tollanen iso Motorcraftin ohjaus boksi siinä lokasuojassa? itellä 1 vapaana oleva sellainen on, ja omassa autossa on toimiva myös
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
No se boksi oli mitoiltaan joku 15cmx16cm. Ja sitten oli joku alipaineanturi imusarjaan.
Paljonko pyytäisit siittä jos sopii tohon mun omaan?
Paljonko pyytäisit siittä jos sopii tohon mun omaan?
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Kipinävika korjautu vaihtamalla Hall-Anturin.
Mutta nyt tuli semmosta vikaa, että lämpimällä koneella nykii ja pätkii kun ajaa pintakaasulla.
Sitten ku rupee kiihdyttään, niin auto nytkähtää ja sen jälkeen rupee kiihtyyn.
Vaihdettuja osia on:
Tulpat+johdot
Virranjakajan kansi ja pyörijä
Hall-anturi
Rupee vähän ottaan nuppiin ku auto ei toimi kunnolla yhtäkään päivää, no on sentäs taivaspaikka tiedos !
Mutta nyt tuli semmosta vikaa, että lämpimällä koneella nykii ja pätkii kun ajaa pintakaasulla.
Sitten ku rupee kiihdyttään, niin auto nytkähtää ja sen jälkeen rupee kiihtyyn.
Vaihdettuja osia on:
Tulpat+johdot
Virranjakajan kansi ja pyörijä
Hall-anturi
Rupee vähän ottaan nuppiin ku auto ei toimi kunnolla yhtäkään päivää, no on sentäs taivaspaikka tiedos !

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Pintakaasulla nykiminen vois viitata laihaan seokseen, varsinkin jos ilmenee, ku automaattiryyppy lähtee veke päältä koneen lämmettyä...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Joo, ryyppy aukee kokonaan eli se siis toimii. Höyrynerotin on ohitettu ja kattottu ettei oo alipainevuotoja.
Mutta se ihmetyttää, kun lampulla katto sytytyksen kohdalle, niin auto kävi tosi huonosti tyhjäkäyntiä. Kun käänsi virranjakajaa vastapäivään (aikasemmalle?) niin käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti, mutta nykii.
Seosruuviin en oo koskenukkaan, mutta paljonko sen suurinpiirtein pitäis olla auki ?
Mutta se ihmetyttää, kun lampulla katto sytytyksen kohdalle, niin auto kävi tosi huonosti tyhjäkäyntiä. Kun käänsi virranjakajaa vastapäivään (aikasemmalle?) niin käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti, mutta nykii.
Seosruuviin en oo koskenukkaan, mutta paljonko sen suurinpiirtein pitäis olla auki ?
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Niin tursas varmaan tarkoitti jo tuossa sitä että ryyppy aukee, mutta sen jälkeen seos menee laihalle..Juzuka kirjoitti:Joo, ryyppy aukee kokonaan eli se siis toimii. Höyrynerotin on ohitettu ja kattottu ettei oo alipainevuotoja.
Mutta se ihmetyttää, kun lampulla katto sytytyksen kohdalle, niin auto kävi tosi huonosti tyhjäkäyntiä. Kun käänsi virranjakajaa vastapäivään (aikasemmalle?) niin käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti, mutta nykii.
Seosruuviin en oo koskenukkaan, mutta paljonko sen suurinpiirtein pitäis olla auki ?
Oma veikkaus on imusarjantiiviste. Kuuluuko mitään pihinöitä tms. imuvuotoon viittaavaa tyhjäkäynnillä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Sierran isolla sytkäboxilla varustetussa autossa ei voi säätää sytytystä. Kun minä yritin aikoinaanJuzuka kirjoitti: Mutta se ihmetyttää, kun lampulla katto sytytyksen kohdalle, niin auto kävi tosi huonosti tyhjäkäyntiä. Kun käänsi virranjakajaa vastapäivään (aikasemmalle?) niin käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti, mutta nykii.
Sierrasta säätää sytkää niin ihmettelin kun se palautui heti normaaliksi. Ainoa tapa on tietääkseni
maadoittaa tiettyjä napoja boxista jolloin saadaan sytytys myöhäistettyä 2 tai 4 astetta esim. 95
oktaanista varten.
Eti Haynes'n korjauskirjaa niin selviää paljon.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Mullakin on tuommonen kaasarimallin iso boksi irrallaan, jos hakee Forssan Tammelasta niin ei maksa mitään, lähettää ei jaksa.
Ford works in mysterious ways.. =)
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Totaaaa... OHC Sierroissa (Hall-, Induktiivinen-, TFI-jakajat) voi säätää, mutta vain perusennakkoa. Tietty se kartta (ohjelmallinen ennakko) boksin sisällä ei muutu, ellei katkaise boksille menevää johtoa (ennakko lukittuu tällöin 10 asteeseen).JanneR kirjoitti: Sierran isolla sytkäboxilla varustetussa autossa ei voi säätää sytytystä. Kun minä yritin aikoinaan
Sierrasta säätää sytkää niin ihmettelin kun se palautui heti normaaliksi. Ainoa tapa on tietääkseni
maadoittaa tiettyjä napoja boxista jolloin saadaan sytytys myöhäistettyä 2 tai 4 astetta esim. 95
oktaanista varten.
Eti Haynes'n korjauskirjaa niin selviää paljon.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Noniiin, Nykiminen korjautui imusarjan tiivisteen vaihdolla, mutta vain pariksi päiväksi.
No kävin si päästöjä mittauttamas niin aluks oli HC 1500 pintaan, mutta sitten kun päästi starttipilottia kaasuttimen päälle niin HC laski 600-700.
Oon täs ny ajatellu että ostaisin uuden kaasuttimen, mutta kumpi ois parempi sierraan ?
Weberin 32/36 DGV vaiko sitten Weberin 32/34 DMTL ?
Freetechnics myy tota DMTL kaasutinta korvaavana sierraan, mutta mieltä te vähän enemmän tietävät ootte ?
No kävin si päästöjä mittauttamas niin aluks oli HC 1500 pintaan, mutta sitten kun päästi starttipilottia kaasuttimen päälle niin HC laski 600-700.
Oon täs ny ajatellu että ostaisin uuden kaasuttimen, mutta kumpi ois parempi sierraan ?
Weberin 32/36 DGV vaiko sitten Weberin 32/34 DMTL ?
Freetechnics myy tota DMTL kaasutinta korvaavana sierraan, mutta mieltä te vähän enemmän tietävät ootte ?
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Minä oon ainaki tyytyväinen tuohon dgav:hin mikä mulla on nyt kiinni. Se on muuten sama kuin dgv mutta automaatti ryypyllä.
Jos päädyt siihen dgv:hin niin joudut vaihtamaan 2.0 taunuksen tai vanhemman ->84 2.0 sierran dgv/dgav kaasarin imusarjan, koska jako on eri kuin dfth:ssa. Ja ilmanputsarinkotelonki joudut vaihtamaan, joko taunus, sierra, taikka sitten vapaavirtausputsariksi.
Dmtl:stä ei ole kokemusta.
Jos päädyt siihen dgv:hin niin joudut vaihtamaan 2.0 taunuksen tai vanhemman ->84 2.0 sierran dgv/dgav kaasarin imusarjan, koska jako on eri kuin dfth:ssa. Ja ilmanputsarinkotelonki joudut vaihtamaan, joko taunus, sierra, taikka sitten vapaavirtausputsariksi.
Dmtl:stä ei ole kokemusta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Pitää siis huomenna soittaa freetechnicsiin ja kysyä kumpaa ne suosittelevat
Ei oo meinaan mitään herkkua ajella kun auto nykii ihan koko ajan paitti jos ajaa kaasu pohjassa koko ajan

Ei oo meinaan mitään herkkua ajella kun auto nykii ihan koko ajan paitti jos ajaa kaasu pohjassa koko ajan

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Laitoit totta kai liimaa tiivisteen molemmille puolille joka aukon ympärille, eikö niin?Juzuka kirjoitti:Noniiin, Nykiminen korjautui imusarjan tiivisteen vaihdolla, mutta vain pariksi päiväksi.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
No tota en kyllä tehny kun kysyin varaosaliikkestä, että tarvitseeko laittaa niin sanoivat että ei.
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Ei oo se myyjä sitten monta tiivistettä vaihtanu...Juzuka kirjoitti:No tota en kyllä tehny kun kysyin varaosaliikkestä, että tarvitseeko laittaa niin sanoivat että ei.

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö
Niin se sie kehuvat mut en tie sitte.
Se vaan ihmetyttää, että se pari päivää toimi normaalisti mutta kai kaikki on mahdollista ku foordilla ajelee
Mutta ei se kyllä siitä imusarjasta ainakaan päältäpäin vuotanu kun päästin starttipilottia imusarjan ja kannen väliin niin ei reagoinu mitenkään.
Se vaan ihmetyttää, että se pari päivää toimi normaalisti mutta kai kaikki on mahdollista ku foordilla ajelee

Mutta ei se kyllä siitä imusarjasta ainakaan päältäpäin vuotanu kun päästin starttipilottia imusarjan ja kannen väliin niin ei reagoinu mitenkään.