Mulla on sellainen Transit -89 Johon nyt talvella on vaihdettu mootori kun se entinen nikotteli
ja onnistuin löytämään toisen käytetyn joka mielestäni toimii hyvin.
Se Mootori on Sierrasta (pinto mootori) ja siinä on Weber 32/36 DGV kaasutin jonka päällä on
sellainen pyöreä ilmansuodatin jonka haluaisin vaihtaa tavalliseen onko tietoa josko tuollaisen kaasarin pääle löytyy tavallista ilmanputsaria? Meinaan kun se nyt "horii" ainoastaan kylmää ilmaa siihen kurkkuun.
Foortilainen
Ilmanpuhdistaja
Re: Ilmanpuhdistaja
2.0 taunuksen putsari sopii tai vanhan (max.-84) 2.0 sierran. Uusia koteloita ei löydy paitsi just niitä vapaavirtaus malleja.
Mulla on sierrassa sama kaasari automaagisella ryypyllä ja vapaavirtaussuodattimella. -34 asteessakin toimii vielä moitteetta ilman tenttua ja lohkolämmitintä. Eikä edes yritä vetää jäähän. Kaasua pitää vaan muutaman kerran polkaista että saa käyntiin
Mulla on sierrassa sama kaasari automaagisella ryypyllä ja vapaavirtaussuodattimella. -34 asteessakin toimii vielä moitteetta ilman tenttua ja lohkolämmitintä. Eikä edes yritä vetää jäähän. Kaasua pitää vaan muutaman kerran polkaista että saa käyntiin

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
Kiitos tiedosta!! Olen jut sitä pelännyt että jos se alkaa vetämää jäähän kaasaria
pakkasella. Muutoin sillä ei liene merkitystä.
Onko muuten niin että jos autossa on sellainen "vapaavirtaus" putsari niin se reilummin kaasua
painaessa ääntää enemmän MURAHTAA.
"onnellinen" Foortilainen.....
pakkasella. Muutoin sillä ei liene merkitystä.
Onko muuten niin että jos autossa on sellainen "vapaavirtaus" putsari niin se reilummin kaasua
painaessa ääntää enemmän MURAHTAA.
"onnellinen" Foortilainen.....
Imuäänet on kovemmat kun ei ole oikein mitään mikä niitä vaimentais. Mutta jos se pahasti hornaa ja meno on vähä puutunutta, niin se voi olla vähä laihalla.
Omaani vaihdettiin ilmasuutin 170 -> 160, pääsuutin suurennettiin 140 -> 142 ja tyhjäkäyntisuutin 60 -> 63 niin imuäänet pieneni ja vetää tasaisesti. 50€ paikkeilla maksoi tuo homma tutulla säätäjällä.
Nykybensoissa kun on sitä etanolia, 98E noin 5%, niin ei vedä enää jäähänkään niin herkästi ku ennenmuinoin.
Omaani vaihdettiin ilmasuutin 170 -> 160, pääsuutin suurennettiin 140 -> 142 ja tyhjäkäyntisuutin 60 -> 63 niin imuäänet pieneni ja vetää tasaisesti. 50€ paikkeilla maksoi tuo homma tutulla säätäjällä.
Nykybensoissa kun on sitä etanolia, 98E noin 5%, niin ei vedä enää jäähänkään niin herkästi ku ennenmuinoin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala