3M DI-NOC musta hiilikuituteippi

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
FocusIICombi
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Elo 2010 19:30

3M DI-NOC musta hiilikuituteippi

Viesti Kirjoittaja FocusIICombi »

Tulipahan hankittua teippiä pienimuotoista kokeilua varten. Tarkotus oli laittaa sivupeilien kotelot tuolla, mutta muutaman kokeilu + erehdys kikkailun jälkeen tulin siihen tulokseen että kotelokuoret on saatava irti, jotta homma oikeasti onnistuu. Jos jollakulla kokemuksia niiden irrottamisesta (Focus 2010) niin kokemuksia saa jakaa... Oma intuitio sanoo että kun peilin saa irti niin takaa löytynee kaikki mitä tarttee ton purkamiseen osiksi...

Well.. etupuskurin logo + konepellin kromi sitten piiloon. Kromisomistetta ei tarvinnut irrottaa, teipin ollessa sen verran ohutta + elastista (kuumailmapuhallin on kiva juttu, helpottaa kovasti). Se meni sauman taakse kivasti kun vähän muovilastalla avitti.

Toi logohan on sellasta kääntyvää sorttia että alta saa konepellin avaamiseen avainpaikan esille. Joten totakaan ei tarvinnut irti ottaa. Mitään liiman aktivoijia en käyttänyt, joten nähtäväksi jää riittääkö teipin oma liima.

Pitää katella jos jaksais jotain muutakin tolla laitella, tää riittää näin alkuun.

Kuva
kauempaa tota pintakuviota ei juuri huomaa, läheltä katsoessa tulee kivasti tekstuuri esille. Itse tykkään, ei liian huomiota herättävä.

Kuva
Yleiskuvaa...

Sit kun jaksaa ja pääsee lämpimään halliin niin pitäs vielä noi sumuvalojen kromijäljitelmät teippailla, sais ton etupuskurin ilmeen sopivan eleettömäksi. Jos noita joku joskus irrotellut niin saa antaa vinkkiä :)

Varastossa odottaa jo kesää varten 30mm madallussarja + sportti etumaskit. Haaveena olis vielä saada noiden orkkis 16" vanteiden tilalle 18"...
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 3M DI-NOC musta hiilikuituteippi

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

FocusIICombi kirjoitti:Tulipahan hankittua teippiä pienimuotoista kokeilua varten. Tarkotus oli laittaa sivupeilien kotelot tuolla, mutta muutaman kokeilu + erehdys kikkailun jälkeen tulin siihen tulokseen että kotelokuoret on saatava irti, jotta homma oikeasti onnistuu. Jos jollakulla kokemuksia niiden irrottamisesta (Focus 2010) niin kokemuksia saa jakaa... Oma intuitio sanoo että kun peilin saa irti niin takaa löytynee kaikki mitä tarttee ton purkamiseen osiksi...
Nämä peilien kuoret lähtevät irti siten, että käännät peililasin niin alas kuin mahdollista jolloin yläkautta pääsee kuoren takaa vapauttamaan pari "klipsua". Tähän tarvitaan työkaluksi talttapäämeisseli. Taskulamppu on hyvä olla myös apuna, jolloin homma valkenee...

Tähän löytyy muuten ohjeet omistajan käsikirjastakin (tosin muistelen siellä puhuttavan vain yhdestä "klipsusta", mutta itse asiaa ihmetellessä löysin niitä sieltä kaksi). Peileissä olevien sivuvilkkujen polttimonvaihtoa varten nuo kuoret pitää myös nappasta irti.
Vastaa Viestiin