1.6i cvh:n kestävyys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
heikki_1081
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Helmi 2005 18:22
Paikkakunta: Pohjos-Karjala

1.6i cvh:n kestävyys

Viesti Kirjoittaja heikki_1081 »

Tälläista arvelin porukalta kysellä, että minkälaisia kilometrimääriä olette saanut kyseisen koneen kestämään taivalta?
Ja mikä on särkynyt ensimmäisenä.
Itsellä tuolla koneella sierra ja ajettu kohta 300 000km.

Onkos tuossa mitä erikoisempia tyyppivikoja koneessa, jos ei nyt noita sähköhässäköitä huomioida... :)
Mondeo -96 1.8td
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

Sierra Cvh??? ettei vaan olis ohc tai dohc. tai sit sulla on escortti. en ainakaan viel oo kuullu sierra 1.6 cvh:sta. voin olla väärässäkin
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Kyllä niitä cvh:ta on sierroissakin, 1.6 ja 1.8 versioina.
Kuga PHEV
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Kyllä sierrassa on käytetty 1,6 1-piste ruiskulla varustettua CVH konetta joka tuottaa muhkeat 80hv

Lohko on käytännössä täysin sama kuin escorteissakin käytetty pannu.

Edit: Hidas :P
Edit2: Sierrassa käytetty 1,8 = OHC
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

Ok. ei vaan sit oo viel silmään sellanen sattunu.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

missäs oli sitten 1.8cvh? joku siitäkin puhu tässä lähi aikoina oliko täällä vai naapuri foorumissa.. :?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

1.8 löytyy Sierrasta ohc:nä ja cvh:na, cvh-malli taitaa olla kyllä melko harvinainen :)
Kuga PHEV
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

CVH koneissa on nuo alakerrat hyvinkin pitkäikäisiä. Poikkeuksena on öljypumppu joka voi kulua ja siten aiheuttaa ongelmia, erityisesti venttiilikoneistossa. Ongelmat alkavat tulla kanteen ensin. Pakoventtiilit menee huonoiksi, nokan nostajien poraukset kuluvat, nokka ja nostajat nyt on varmasti jo vaihdettukin joskus noilla kilometreillä. Nokka-akselin kannen poraukset myös kuluvat, erityisesti jakohihnan päästä, missä hihna aiheuttaa ylimääräistä radiaalista rasitetta. Nostajien keinuvipujen tapit on myös joskus katkeilleet tai korkanneet kierteistään. M8 Helicoileja on tosiaan laitettu CVH kansiin aika läjä.
heikki_1081
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Helmi 2005 18:22
Paikkakunta: Pohjos-Karjala

Viesti Kirjoittaja heikki_1081 »

Ei oo miun tietääkseni tuota myllyä koskaan vielä avattu, ei ainakaan löydy huoltovihkosta merkintää, ite ajellu tuolla noin 100 000km.

Ois vaan hauskaa tietää minkälaisia kilometrejä nuo on yleisesti kestäneet.

Pitääkö paikkansa että eskon nelipisteruiskussa sama alakerta?
Kävisköhän eskon kone sierraan, eli lähinnä kiinnitykset ja kytkinkoppa, tiedän että on kone eripäin eskossa kuin sierrassa, mutta voihan kiinnityskohdat käydä yksiin silti...Ois vain pienempiruokanen ja tehokkaampi kone...
Mondeo -96 1.8td
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

sama kone on, noin ainakin mulle on joskus väitetty.. :shock:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
kesport

Viesti Kirjoittaja kesport »

Ei minun mielestä käy sierran cvh kone escoon, kiinnikkeet eri paikassa..
Joskus anopin cvh sierraan vaihdoin kannentiivisteen niin huomasin että männät on erilaiset kuin escortissa ja palotilat oli kannessa kans erilaiset..
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Erilaiset palotilat kuin missä? Onhan niitä Escortissakin erityyppisillä palotiloilla.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Onhan siellä lohkossa ne paikat eri kiinnityskohdille, mutta joutuupi poraamaan reiät ja tekemään kierteet niihin. Tuosssa heikki_1081 tapauksessa helppo kun voi katsoa että mihin reiät poraa.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
vauhtipete
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Tammi 2007 00:28

Viesti Kirjoittaja vauhtipete »

mun tietääkseni kaikki fordin koneet ja laatikot käy yhteen, koneen korvista ja kytkimestä taitaa olla kiinni mitkä menee. rs2000 escortin koneen olen nähny joskus sierrassa.
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

rasvapete kirjoitti:mun tietääkseni kaikki fordin koneet ja laatikot käy yhteen, koneen korvista ja kytkimestä taitaa olla kiinni mitkä menee. rs2000 escortin koneen olen nähny joskus sierrassa.
Niinhän tuo on. Kytkintä ja vauhtipyörää vaihtamalla saa mukavasti liitettyä laatikoita ja koneita. Esim. RS2K CVH:n tilalle niin vaihtaa vaan CVH:n vauhtipyörän ja kytkimen. Näin teen itse ;).
nahkis
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Syys 2007 10:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Viesti Kirjoittaja nahkis »

heikki_1081 kirjoitti:Tälläista arvelin porukalta kysellä, että minkälaisia kilometrimääriä olette saanut kyseisen koneen kestämään taivalta?
Ja mikä on särkynyt ensimmäisenä.
Itsellä tuolla koneella sierra ja ajettu kohta 300 000km.

Onkos tuossa mitä erikoisempia tyyppivikoja koneessa, jos ei nyt noita sähköhässäköitä huomioida... :)


Minulla menee kohta 400 000km puhki ainoo että nokka sanoi itsensä irti :cry:
Ford Escort XR3
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Viesti Kirjoittaja mamu »

mites näissä cvh:ssa on toi ruutta toiminu? lähteekö/pysyykö käynnis hyvin? mikähän näilla on sellai "nurkka-ajon" kulutuslukema?

ja kun olen kortinsaamiskynnyksellä, niin tärkeä kysymys: meneekö nää edes lumella sladissa? :lol:

kiitos jo näin etukäteen.
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
RabaFari
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Tammi 2006 21:56
Paikkakunta: Äetsä

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Viesti Kirjoittaja RabaFari »

Mulla ainakin efi lähtee käyntiin ku palmun alta ja käynnissäkin pysyy, varsinkin kun putsasin kaasuläppäkotelosta kaiken sinne kertyneen öljypikipaskan pois. Kulutusta en ole seurannut, kai se jonkun 7l/100km vie. Vanhemmista ruiskuversioista ei mitään hajua. Ja sladissa menee sen verran mitä etuveto menee käsijarrua tempomalla. :roll:
1.6Efi Escort stw
Avatar
mamu
Viestit: 70
Liittynyt: 04 Maalis 2007 13:23
Paikkakunta: Nastola

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Viesti Kirjoittaja mamu »

no mites kun katsomani yksilö on 1-piste ruutalla? tai efi se ei ainakaan ole.. :D

kokemuksia??
Ford Escort -73
Neljä kirjainta, jotka määräävät vauhtisi: F O R D.
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Itse omistan -90 cvh Sierran jolla on ajettu 355tkm. Mitään en ole autosta joutunut vaihtamaan, mitä nyt öljyt ja suodattimen. Ja akku sanoi itsensä irti. Uusiahan saa kaupasta
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Vastaa Viestiin