Fiesta-projekti (otsikkoa muutettu)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
RetArt
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Maalis 2005 15:55
Paikkakunta: Turku

Fiesta-projekti (otsikkoa muutettu)

Viesti Kirjoittaja RetArt »

Elikkäs tuli raahattua kotiin tollanen kakkoskoppanen festeri. tarkoituksena olis työntää siihen entisen peltoauton (Escort IV mk4 VIP, tuotu ruotsista) kone... Autos on k-jetronicci, mut silti ecu.. Toimiiko festerin bensatankki ruiskukonees kun sin vaan heittää ton pumpun..? Vai täytyykö sille ylipäänsä tehdä jtn?

tarkotuksena olis viel pistää tuohon joku halpa alusta, filsu, putki ja sarja, ehkä nokat. kansi pitäis koneistaa itte pajal ja ulkokuorikaan ei tu jäämään ihan vakioks.. levenee ja muuta mukavaa.. kaaret, 4-paikkanen etc..
Viimeksi muokannut RetArt, 24 Maalis 2005 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Kyllä sen sinne saa toki, tankkiin pitää ainakin mennä paluulinja. jarrut pitää vastata kasvanutta tehoa, kuin myös alustakin.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
RetArt
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Maalis 2005 15:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja RetArt »

Hyvähyvä.. Voi olla että tuo tankin vaihto voi kuitenkin olla ajankohtainen.. Nyt on mittaristo purettuna ja työn alla.. Tallipaikkaa odotellessa.. Ko. tiloihin tuo pitäis saada kesäksi... Oisko tietoa halvoista madallusjousista.. Halvimmat tähän mennes 195€ mikä tuntuu aika kalliilta.. Omassa ekkerissä on weitecit jotka on toiminu hyvin..
Kattelin myös et TAROX:in jarrusetti ei olis niin oahan kallis :) sain edukkaan tarjouksen xr2i:n levysarjast :)

Mitäs ihmiset on mieltä korimuutoksist? levittää pitäis, mut ihan perus xr-sarjal, vai väännetäänkä villimpää levikettä? esim Impreza-malliset on käyny mieles...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Miksi tuo kaikki vaiva? :shock:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Monteonisti kirjoitti:Miksi tuo kaikki vaiva? :shock:
ettei taas sotkeudu sinne helvatun "massaan"

tutulla oli fiesta "lievästi" piristetty, jossa kiinni Xr2:sen korisarja ja pari spoileriakin siinä oli. maalattu siistiks.. kyllä oli kaunista katseltavaa 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

RetArt kirjoitti:Hyvähyvä.. Voi olla että tuo tankin vaihto voi kuitenkin olla ajankohtainen..
Niin, 'ehkä' se ruiskupumppu vähän haukkaa ilmaa pikkasenkin vajaammalla tankilla jos on kaasaritankki.
RetArt kirjoitti:Oisko tietoa halvoista madallusjousista..
Oiva budjettiratkaisu voisi olla Mk2 XR2 jouset. Laskee noin 25mm vrt vakio. Käytettyinä löytyy varmasti. Tuossa omassa Mk2 'RS':ssä ilmeisesti XR2 jouset on - maavarataulukosta päättelin kuin on millilleen XR2 korkeudella - ja tuntuu ihan pätevältä.
RetArt kirjoitti:Kattelin myös et TAROX:in jarrusetti ei olis niin oahan kallis :) sain edukkaan tarjouksen xr2i:n levysarjast :)
Muistathan että XR2i = mk3, mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei mene bolt-on. Vaan eiköhän Mk2 XR2 jarrujakin ole saatavilla. Ja jos rahaa riittää niin neliveto kossun etujarrut menevät heittämällä, vannekoko vaan pitää sitten olla 15"
RetArt kirjoitti:Mitäs ihmiset on mieltä korimuutoksist? levittää pitäis, mut ihan perus xr-sarjal, vai väännetäänkä villimpää levikettä?
Jos kiinnostaa niin tämä auto menee loppukesästä/syksyllä purkuun:

http://www.76s.net/mk2/

Korin muoviosat ovat ainakin toistaiseksi virheettömät.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Krisse kirjoitti: Muistathan että XR2i = mk3, mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei mene bolt-on. Vaan eiköhän Mk2 XR2 jarrujakin ole saatavilla. Ja jos rahaa riittää niin neliveto kossun etujarrut menevät heittämällä, vannekoko vaan pitää sitten olla 15"
Mk3:en levyt sopivat paikalleen suoraan (Xr2i), satuloiksi Escort RS turbon/scorpion/ABS Sierran satulat (sama satula kaikissa). Voi joutua valusta riippuen hieraisemaan satuloista palan pois, ettei ota napaan kiinni. Toimiva paketti tuon painoiseen autoon.

Xr2i:n satulat taitavat olla väärällä ofsetilla, ainakin tuollainen kombinaatio tutun Fiestassa on.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

No se! :D
RetArt
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Maalis 2005 15:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja RetArt »

Juuh... mitenkäs nuo xr3 escortin levyt..? Tarjouksia on Lowtecin ja Kilenin alustasta.. Riippuu vaan et paljonko tota tiputtaa.. Lowtec veis 60mm pois :)
imusarja tohon väkätään itte.. ajatuksen poikanen virinnyt resonanssiahtamisesta.. :) Tarkastelu jatkuu
RetArt
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Maalis 2005 15:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja RetArt »

Ja minkäkö takia? Jotta olis teho- painosuhteeltaan mukava laitos.. Ja koska tollanen fiesta on pihaan kantautunu kutenmmyös elienluovuttaja-auto.. Tietenkin niistä yhdistellään yksi toimiva, nopea ja hieno auto.. :)
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ei kannata resonansiahtamista ajatella kun 3,6,9,12 sylinterisissä laitteissa ei tuu muuten toimimaan kunnolla.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
AnttiM
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

SPAXin -35mm tiputtavat jouset Rally Racesta 142e (http://www.rallyracefin.fi)
Zero

Viesti Kirjoittaja Zero »

Ei ainakaan kannata "amistella" sitä fiestaa. Ei tarvitse sitten muitten fordistien tuntea "myötä häpeää".
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

1.8 130hp zetecci niin liikkuu riittämiin :shock:
sit sitten vielä vähän piristää
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
jive
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Maalis 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja jive »

ZyaS kirjoitti:1.8 130hp zetecci niin liikkuu riittämiin :shock:
sit sitten vielä vähän piristää
Liikaa tehoa. 105hp 1.8 menee tehorajoihin
RetArt
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Maalis 2005 15:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja RetArt »

Kyl tuo resonanssiahtaminen toimii myös muis kun kolmel jaollisi koneis. Uutta tutkimustietoa :) ja sitähän kokeillaan.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

RetArt kirjoitti:Kyl tuo resonanssiahtaminen toimii myös muis kun kolmel jaollisi koneis. Uutta tutkimustietoa :) ja sitähän kokeillaan.
toimii toimii, muttei kunnolla...
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

jive kirjoitti:Liikaa tehoa. 105hp 1.8 menee tehorajoihin
no tiedä sitten mutta tälläisen olen ihan livenä nähnyt ja on varmasti laillisesti kilvissä.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
jive
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Maalis 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja jive »

ZyaS kirjoitti: no tiedä sitten mutta tälläisen olen ihan livenä nähnyt ja on varmasti laillisesti kilvissä.
mk2 XR2 1.6CVH 90hp + 20% = 108hp.
RetArt
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Maalis 2005 15:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja RetArt »

Meneekö 4-koppasen vip ekkerin koneeseen tuo festerin oma mittaristo.. vai täytyykö se riuhtoa myös irti?
Tuos on siis just katillinen 92 hp kone tos ekkeris... kiertää silti puhtaammin ja ylemmäs kun omas mk5:ses... :roll:
koneenvaihto pitäis alottaa heti kun tulee sopivaa luppoaikaa..
Tavoitteena on noin minuutin tiputtaminen pois oman testipätkän pohjista :) (huom. tietenkin suljetulla alueella. muu on hyihyi) täytyis vaan alustaa saada aikalailla paremmaks.
eteen tulee nyt siis mk4 escortin jarrut, juuri tuon koneenkin luovuttajan.
Ajattelin väännellä itte kallistuksenvakaajat, poikkituet, etureaktiotangot yms... :)
stage 1:sessä tuo ei vielä ole ahdettu...
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

vaikuttaa ihan mielnkiintoselta rojektilta. laittes kuvia sun autosta kun valmis
Vastaa Viestiin