Fiesta-projekti (otsikkoa muutettu)
Fiesta-projekti (otsikkoa muutettu)
Elikkäs tuli raahattua kotiin tollanen kakkoskoppanen festeri. tarkoituksena olis työntää siihen entisen peltoauton (Escort IV mk4 VIP, tuotu ruotsista) kone... Autos on k-jetronicci, mut silti ecu.. Toimiiko festerin bensatankki ruiskukonees kun sin vaan heittää ton pumpun..? Vai täytyykö sille ylipäänsä tehdä jtn?
tarkotuksena olis viel pistää tuohon joku halpa alusta, filsu, putki ja sarja, ehkä nokat. kansi pitäis koneistaa itte pajal ja ulkokuorikaan ei tu jäämään ihan vakioks.. levenee ja muuta mukavaa.. kaaret, 4-paikkanen etc..
tarkotuksena olis viel pistää tuohon joku halpa alusta, filsu, putki ja sarja, ehkä nokat. kansi pitäis koneistaa itte pajal ja ulkokuorikaan ei tu jäämään ihan vakioks.. levenee ja muuta mukavaa.. kaaret, 4-paikkanen etc..
Viimeksi muokannut RetArt, 24 Maalis 2005 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvähyvä.. Voi olla että tuo tankin vaihto voi kuitenkin olla ajankohtainen.. Nyt on mittaristo purettuna ja työn alla.. Tallipaikkaa odotellessa.. Ko. tiloihin tuo pitäis saada kesäksi... Oisko tietoa halvoista madallusjousista.. Halvimmat tähän mennes 195€ mikä tuntuu aika kalliilta.. Omassa ekkerissä on weitecit jotka on toiminu hyvin..
Kattelin myös et TAROX:in jarrusetti ei olis niin oahan kallis
sain edukkaan tarjouksen xr2i:n levysarjast 
Mitäs ihmiset on mieltä korimuutoksist? levittää pitäis, mut ihan perus xr-sarjal, vai väännetäänkä villimpää levikettä? esim Impreza-malliset on käyny mieles...
Kattelin myös et TAROX:in jarrusetti ei olis niin oahan kallis


Mitäs ihmiset on mieltä korimuutoksist? levittää pitäis, mut ihan perus xr-sarjal, vai väännetäänkä villimpää levikettä? esim Impreza-malliset on käyny mieles...
Niin, 'ehkä' se ruiskupumppu vähän haukkaa ilmaa pikkasenkin vajaammalla tankilla jos on kaasaritankki.RetArt kirjoitti:Hyvähyvä.. Voi olla että tuo tankin vaihto voi kuitenkin olla ajankohtainen..
Oiva budjettiratkaisu voisi olla Mk2 XR2 jouset. Laskee noin 25mm vrt vakio. Käytettyinä löytyy varmasti. Tuossa omassa Mk2 'RS':ssä ilmeisesti XR2 jouset on - maavarataulukosta päättelin kuin on millilleen XR2 korkeudella - ja tuntuu ihan pätevältä.RetArt kirjoitti:Oisko tietoa halvoista madallusjousista..
Muistathan että XR2i = mk3, mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei mene bolt-on. Vaan eiköhän Mk2 XR2 jarrujakin ole saatavilla. Ja jos rahaa riittää niin neliveto kossun etujarrut menevät heittämällä, vannekoko vaan pitää sitten olla 15"RetArt kirjoitti:Kattelin myös et TAROX:in jarrusetti ei olis niin oahan kallissain edukkaan tarjouksen xr2i:n levysarjast
Jos kiinnostaa niin tämä auto menee loppukesästä/syksyllä purkuun:RetArt kirjoitti:Mitäs ihmiset on mieltä korimuutoksist? levittää pitäis, mut ihan perus xr-sarjal, vai väännetäänkä villimpää levikettä?
http://www.76s.net/mk2/
Korin muoviosat ovat ainakin toistaiseksi virheettömät.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Mk3:en levyt sopivat paikalleen suoraan (Xr2i), satuloiksi Escort RS turbon/scorpion/ABS Sierran satulat (sama satula kaikissa). Voi joutua valusta riippuen hieraisemaan satuloista palan pois, ettei ota napaan kiinni. Toimiva paketti tuon painoiseen autoon.Krisse kirjoitti: Muistathan että XR2i = mk3, mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei mene bolt-on. Vaan eiköhän Mk2 XR2 jarrujakin ole saatavilla. Ja jos rahaa riittää niin neliveto kossun etujarrut menevät heittämällä, vannekoko vaan pitää sitten olla 15"
Xr2i:n satulat taitavat olla väärällä ofsetilla, ainakin tuollainen kombinaatio tutun Fiestassa on.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Meneekö 4-koppasen vip ekkerin koneeseen tuo festerin oma mittaristo.. vai täytyykö se riuhtoa myös irti?
Tuos on siis just katillinen 92 hp kone tos ekkeris... kiertää silti puhtaammin ja ylemmäs kun omas mk5:ses...
koneenvaihto pitäis alottaa heti kun tulee sopivaa luppoaikaa..
Tavoitteena on noin minuutin tiputtaminen pois oman testipätkän pohjista
(huom. tietenkin suljetulla alueella. muu on hyihyi) täytyis vaan alustaa saada aikalailla paremmaks.
eteen tulee nyt siis mk4 escortin jarrut, juuri tuon koneenkin luovuttajan.
Ajattelin väännellä itte kallistuksenvakaajat, poikkituet, etureaktiotangot yms...
stage 1:sessä tuo ei vielä ole ahdettu...
Tuos on siis just katillinen 92 hp kone tos ekkeris... kiertää silti puhtaammin ja ylemmäs kun omas mk5:ses...

koneenvaihto pitäis alottaa heti kun tulee sopivaa luppoaikaa..
Tavoitteena on noin minuutin tiputtaminen pois oman testipätkän pohjista

eteen tulee nyt siis mk4 escortin jarrut, juuri tuon koneenkin luovuttajan.
Ajattelin väännellä itte kallistuksenvakaajat, poikkituet, etureaktiotangot yms...

stage 1:sessä tuo ei vielä ole ahdettu...
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt