CD4e automaattilaatikosta huomioitavaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ibuze
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Elo 2007 16:56
Paikkakunta: Tampere

CD4e automaattilaatikosta huomioitavaa

Viesti Kirjoittaja Ibuze »

Ajattelin kirjoitella uuden ketjun, kun en ole törmännyt muissa ketjuissa tähän laatikon tyyppivikaan joka kyllä on tuttu automaattikorjaamoille puhelimen perusteella.

Eli laatikon tyyppiviaksi voi laskea pumpun valurautaisen laipan, joka ajan saatossa ruostuu puhki ja rupeaa päästämään öljyä läpi. Tämä laippa on siis se osa laatikkoa, joka näkyy vasemman eturenkaan pyöräkoteloon, siihen tulee kiinni yksi anturi ja laippa on kiinni pulteilla. Osa on jostain syystä valurautaa muun laatikon kuoren ollessa alumiinia. Osan vaihto laatikko paikallaan ollessa onnistuu korjaamoiden mukaan n. 50% tapauksista, lopuissa joku laakeri luiskahtaa paikaltaan ja laatikko ei mene läjään.

En tiedä pystyykö tätä sen paremmin ostaessa mitenkään tarkistamaan kuin silmämääräisesti. Kiva ylläri sinänsä että alle vuosi auton ostosta ja laatikko laukeaa jostain kohdasta jota ei osannut tarkistaa ostaessa, vaikka muuten käytti laatikon käyttäytymisen tutkimiseen aikaa ostettaessa. Jos jotain muita laatikkomurheita on niin kannattanee vaihdattaa tämä osa samantien laatikon pöydällä ollessa.

PS. Kuka haluaa Tampereella purkaa Mondeosta laatikon irti ja säilyttää loppuautoa korjauksen ajan tallissa ja vielä laittaa laatikon takaisin kiinni kohtuullista korvausta vastaan?
makeboy
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Huhti 2005 15:35
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CD4e automaattilaatikosta huomioitavaa

Viesti Kirjoittaja makeboy »

Tämän otsikon alle voisin itsekin raapustaa.
Omassa mondeossa rupesi vastikään vuotamaan cd4e askin pohjassa oleva pyöreä kansi, halkasijaltaan ehkä noin 10cm.
Sieltä tulee desitolkulla hydeöljyä ulos päivittäin. Valuttaa vain ajaessa, vissiin siihen tulee painetta silloin.
Onko sattunut kellekään muulle vastaavaa kohtaloa?
Vielä en ole huoltamoihin ehtinyt soitella, epäilen että se on jokin jousijännitteinen kansi, jota ei parane mennä availemaan auton alla makoillessa, nosturi ja joku erikoistyökalu pitänee olla.
Mondeo 2.5 V6 24V Duratec GT A 5-ovinen -98
Focus 1.6 STW -03
Vastaa Viestiin