Vetoakselit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
seniori

Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja seniori »

Mulla on vm-2000 Mondeo 1,8 diesel josta vetoakselit rikki.Voiko autolla ajaa tästä huolimatta ja mitä tapahtuu jos ajaa? Auto "täristää" pääsääntöisesti nopeuden olessa n.80-90,alhaisimissa nopeuksissa tärinää ei huomaa vaikka vedättäisikin.Nopeuden olessa tuon 80-90 niin pintakaasulla ei tärisytä mutta kun kiihdyttää täristää.Ajettaessa lähelle sataa tai yli ei täristä.
Kysyisin vielä kuinka pian noi vetoakselit pitäisi vaihtaa ja mistä niitä kannattaisi kysellä.Fordilla kipale maksaa 317 ekee ja Motonetissa 124 mutta olen kuullut että nuo Motonetin akselit ei kestä,onko perää?
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Mulla ollu -97 Mondeossa nuo Motonetin 124€ maksaneet akselit alla jo kolmatta vuotta & 70tkm ilman ongelmia.
seniori

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja seniori »

Kiitos Omppu vastauksesta.Mites tuo ajaminen noilla risoilla akseleilla sen vielä haluaisin tietää??? Voisiko joku kommentoida!
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Anna mennä vaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Billie
Viestit: 457
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:24

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Billie »

en ole varma mutta eikö tuo käy laakereiden päälle? pyörän sekä laatikon....näin ainakin uskoisin....varsinkin pitemmän päälle jos kauan ajaa paskoilla vetareilla
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Billie kirjoitti:en ole varma mutta eikö tuo käy laakereiden päälle? pyörän sekä laatikon....näin ainakin uskoisin....varsinkin pitemmän päälle jos kauan ajaa paskoilla vetareilla
Samaa mieltä. Noiden vaihto ei kuitenkaan niin ylivoimainen tehtävä ole eikä edes kallis korjaamollakaan teetettynä joten miksi lykätä? Samalla tulee laatikon öljytkin vaihdettua.
stroba
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Elo 2008 10:35

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja stroba »

Minulla oli Ford Focus vm-01 jossa ilmeni vastaavat oireet noin 175tkm ajettuna. En pysty sanomaan kuinka kauan noilla vetareilla voi ajaa mutta tapauksessani onglema yltyi melko nopesti. Ensioireista siihen että auto muuttui siedettömäksi ajaa, kesti vaan noin 5tkm.

Korjaus alkuperäisosilla merkkihuollossa maksoi noin 800euroa, joten jos itse pystyt tekemään vaikka motonetin osilla niin varmaan säästät. Joskin enää tiedä miten hyvin nuo motonetin varaosat kestävät.
Vastaa Viestiin